Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailma on tehty puheliaille ja sosiaalisille.

Vierailija
10.07.2018 |

Ujoja sit pidetään tyhminä ja huonoina ihmisinä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten tuttua! Maailma on tosiaankin yltiösosiaalisille multitatskaajille, tiimipelaajille yms. idiooteille tarkoitettu. Itse olen introvertti ja todellakin kärsin tästä.

Vierailija
22/49 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko se niin päin, että sosiaaliset ovat luoneet tämän maailman? 

Jos jokainen olisi vain jurottanut omassa luolassaan, niin mitään edistystä ei olisi tapahtunut?

Yhteistyöllä kaikki loppujen lopuksi on syntynyt, vaikka nostammekin esiin yksittäisiä neroja. 

OIisko se kuintekin niin, että yhteistyökyky ei vaadi kummempia sosiaalisia taitoja, kunhan kykenee tehtävänjakoon. Sita paitsi sosiaalisilla menee aika hölöttämiseen, samalla kun hiljainen puurtaa itsekseen.

Kuka ne tehtävät jakaa, ellei joku vähän sosiaalisempi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ennekin palstalla huomattu, että introverttius on ainoa oikea tapa elää.

Johtuu tietysti siitä, että ovat täällä yliedustettuina. Ekstorverit ovat vaikka purjehtimassa porukalla tällä hetkellä. 

Toki introvertin työpanos on arvokas. Mutta ekstrovertti kokaa joukot yhteen. Ja ihan yhtä lailla se introvertti voi olla tyhmä ja saamaton työntekijä kuin ekstrovertti... En ymmärrä tätä työpanoksen määrittelyä temperamentin mukaan. 

Ihan kumpaakin lajia tarvitaan ja niin luodaan yhteiskunnan toimivuus. 

Vierailija
24/49 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ennekin palstalla huomattu, että introverttius on ainoa oikea tapa elää.

Johtuu tietysti siitä, että ovat täällä yliedustettuina. Ekstorverit ovat vaikka purjehtimassa porukalla tällä hetkellä. 

Toki introvertin työpanos on arvokas. Mutta ekstrovertti kokaa joukot yhteen. Ja ihan yhtä lailla se introvertti voi olla tyhmä ja saamaton työntekijä kuin ekstrovertti... En ymmärrä tätä työpanoksen määrittelyä temperamentin mukaan. 

Ihan kumpaakin lajia tarvitaan ja niin luodaan yhteiskunnan toimivuus. 

Introverttiys ei ole ainut oikea tapa elää, eikä minulla ole mitään enstroverttiyttä vastaan. Mutta yhteiskunta, työnantajat, media, koulut yms kovasti yrittävät käytännössä osoittaa, että ekstroverttiys olisi ainut oikea tapa olla. Ehkä et ole sen vertaa introvertti ettäkö ymmärtäisit miltä tuntuu, kun sinulle halutaan joka taholta näyttää kaapin paikka. Ja se introvertin kaappi on nurkassa, koska se on niin "epäkelpo". Olisin täysin tyytyväinen itseni ja ekstroverttien kanssa, jos saisin olla oma itseni, toimia omalla tavallani ja käyttää minun vahvuuksiani. Jos saisin edes sen verran ymmärrystä osakseni, että kanssani ei tarvitse sydänystävystyä, mutta en todella ole heikko tai tyhmä.

Lisäksi, introvertilläkään ei ole mitään rajoitteita siinä, mitä hän voi tehdä ja missä roolissa olla. Introvertti voi olla loistava johtaja tai se tyyppi, joka hitsaa porukan yhteen. Kyse on vain siitä, purkautuuko vai latautuuko henkilön "energia" sosiaalisessa kontaktissa. Introverteja ei tarvitse sulkea yhteiskunnasta, vaikka he tarvitsevatkin välillä omaa tilaa levätäkseen.

Se, että tässä puolustamme tai puolustaudumme on aika pientä siihen nähden, mitä yhteiskunnassamme tapahtuu.

Vierailija
25/49 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuttu tunne. Olen liian epäsosiaalinen millekään alalle enkä viihdy ihmisten seurassa.

Siihen on syynsä miks oon helvetin varovaine ja kylmä muiden suhtee. Mä oon 23, ja tässä vaihees jo menny totaalisesti luotto muihin ihmisiin...

Vierailija
26/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuttu tunne. Olen liian epäsosiaalinen millekään alalle enkä viihdy ihmisten seurassa.

Siihen on syynsä miks oon helvetin varovaine ja kylmä muiden suhtee. Mä oon 23, ja tässä vaihees jo menny totaalisesti luotto muihin ihmisiin...

Toivottavasti et käytä mitään sosiaalipalveluita jne ja nosta tukia, vaan pysyt poissa yhteiskunnasta. Ei tuollaisia kaivata.

Vierailija
27/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertonee paljon: hain ja pääsin back office työntekijäksi (ei ollenkaan asiakkaita), työssä piti olla erityisesti tarkka ja itsenäinen.

Sain potkut, koska "tarvitaan vähän toisenlaista..." Kohteliaasti sanottuna.

Nämä hemmetin myyntitykit eivät tajunneet, että vain kaltaiseni ikävä ja hiljainen ihminen täyttää heidän "tarkat ja itsenäiset" kriteerinsä. Eivät osanneet yhtään arvostaa, että olisin täydentänyt heidän osaamistaan. Liian ruma ja ikävä takatoimistoon, how sad is that?!

Aika ikävää. Eli työ hoitui mutta muut eivät pitäneet sinusta noin lyhyesti.

Vierailija
28/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et käytä mitään sosiaalipalveluita jne ja nosta tukia, vaan pysyt poissa yhteiskunnasta. Ei tuollaisia kaivata.

V*ttua alapeukutatte? En minä ainakaan palkkais tuollaista ihmistä, pilaa koko työilmapiirin.. ja jos kerran yhteiskunnan normit eivät kelpaa niin hus hus, pois.

Vierailija
29/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena ujo introvertti ja itsekseni viihtyvä nörtti. Osittain siitä syystä ei juuri ikätovereiden seura kiinnostanut ja tavoitteenani oli päästä opiskelemaan haluamaani alaa suurkaupunkiin. Tässä onnistuinkin ja ylläri ylläri ebnsimmäisen kerran eläissäni tapasin samoista asioista kiinnistuneita ihmisiä, joiden kanssa oli jopa ihan mukava hengailla. Pikkuhiljaa opin menemään kokoajan sieltä omasta luolasta ulos ja pois omalta mukavuusalueelta. Ujo voi oppia olemaan rohkeampi ja tämä kannattaa jo ihan sen työelämässä pärjäämisen ja ihmissuhteiden takia. Toki tästä latautuakseen tarvitsee välillä sitten ihan omaa yksinäistä aikaa.

Vierailija
30/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit ovat omineet maailman. Meillä työpaikkalla "sosiaaliset" hölöttävät tuntikaupalla kahvihuoneessa kun introvertit tekevät heidän työt. Sitten tietenkin nämä extrovertit pokkaavat palkinnot, aivan kuten oikeat sosiaalit.

Vierailija
31/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttua alapeukutatte? En minä ainakaan palkkais tuollaista ihmistä, pilaa koko työilmapiirin.. ja jos kerran yhteiskunnan normit eivät kelpaa niin hus hus, pois.

Minä ainakin olen kanssasi samaa mieltä. 

Tuollainen toisia syyttelevä, katkera ihmisvihaaja sietää todella ollakin yhteiskunnan ulkopuolella.

Mutta eipä ole, vaan todennäköisesti nostaa jo työkyvyttömyyseläkettä mt-syistä. 

Tuolla ei ole mitään tekemistä introverttiyden kanssa. Itse en ole, mutta heissä on älykkäitä, miellyttäviä ja myönteisiä ihmisiä ihan siinä missä muissakin. 

Vierailija
32/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan nyt taas, että introversio ei ole ujoutta eikä sosiaalisten taitojen puutetta. Intro voi olla sosiaalisesti lahjakas ja pidetty ihminen. Hän voi olla se, joka on työporukan ilopilleri ja pitää yllä hyvää fiilistä työpaikalla, hän voi olla se, joka lohkaisee osuvia kommentteja ja heittää huumoria. Intro voi olla hyvä esiintyjä ja hyvä tiiminvetäjä. Mm. näyttelijöissä on introvertteja.

t. Paljon esillä oleva ja mm. koulutuksia vetävä introvertti, jota yksikään työkaveri ei miellä introksi

Vierailija
33/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on ja muillakin tavoin erikoisesti rakennettu.

Siksipä pysynkin muusta maailmasta irrallaan olemalla töissäkäyvä introvertti, jota toisinaan erakkona olo houkuttelisi. :)

Haen myös _vain_ samanhenkistä puolisoa, ahdistaisi seurustella ekstrovertin kanssa kun joutuisi kohtaamaan joitain itselleen randomeja ihmisiä päivittäin.

Vierailija
34/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen toisia syyttelevä, katkera ihmisvihaaja sietää todella ollakin yhteiskunnan ulkopuolella.

Mutta eipä ole, vaan todennäköisesti nostaa jo työkyvyttömyyseläkettä mt-syistä. 

Tuolla ei ole mitään tekemistä introverttiyden kanssa. Itse en ole, mutta heissä on älykkäitä, miellyttäviä ja myönteisiä ihmisiä ihan siinä missä muissakin. 

No voi hel*vetti. Totta varmaan sinäkin olisit "katkera" ihmisvihaaja jos jo lapsesta asti olisit oppinut että oot arvoton p*ska jota saa kohdella miten lystää, ja josta kukaan ei välitä, edes omat vanhemmat....

Vierailija
35/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinäkin älyät pysyä tuista erossa kun sairastut, vaikka syöpään. En palkkaisi kaltaistasi syöpäläistä ja toivoisin ettet tuhlaisia veronmaksajien rahoja hoitoihisi.

Vierailija
36/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelias ja sosiaalinen eivät missään nimessä ole synonyymejä!

Muistetaan se. Vaikka poikkeuksia on.

Vierailija
37/49 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan nyt taas, että introversio ei ole ujoutta eikä sosiaalisten taitojen puutetta. Intro voi olla sosiaalisesti lahjakas ja pidetty ihminen. Hän voi olla se, joka on työporukan ilopilleri ja pitää yllä hyvää fiilistä työpaikalla, hän voi olla se, joka lohkaisee osuvia kommentteja ja heittää huumoria. Intro voi olla hyvä esiintyjä ja hyvä tiiminvetäjä. Mm. näyttelijöissä on introvertteja.

t. Paljon esillä oleva ja mm. koulutuksia vetävä introvertti, jota yksikään työkaveri ei miellä introksi

Aivan, eivät kaikki minuakaan pidä introverttina, kun kerran voin jutella kenen kanssa hyvänsä aika monenlaisista asioista (olen huono sitten esimerkiksi urheilutiedossa, viime vuosiikymmenien kevyessä musiikissa ja televisio-ohjelmissa (hyvin rajoittuneet mieltymyksen niissä)). Hoidan työssäni vierailijoita, pidän esityksiä ja puheita, eli ihan tapaan tuntemattomiakin ihmisiä ja olen välillä huomion keskipisteenä, eikä se minua erityisesti enää häiritse, työelämän alkutaipaleella toki noita asioita hiukan (joskus enemmänkin) jännitin, mutta siinä kokemus ja tunne siitä että on arvostetun organisaation edustaja on auttanut suhtatautumaan sellaiseen rauhallisesti. Työelämän ulkopuolella olen toki enimmäkseen mieluiten omassa rauhassani ja teen yksin kaikenlaisia asioita (elokuvat, konsertit yms), joita muut haluavat tehdä toisten ihmisten kanssa.

Ujoudesta sen verran että jos ihminen on vielä vuosienkin jälkeen koko ajan vaitonainen seurassa, kysymyksessä on tuskin ujous, koska se liittyy uusiin ihmisiin ja asioihin, vaan saattaa olla kysymys ihan vain siitä että ihminen on hiljainen, arka, pelokas tai syrjäänvetäytyvä. Sellaisessa voi sitten luonteenpiirteiden sijasta olla kysymys myös siitä että elämä on jotenkin kohdellut huonosti, vaikkapa hyvin päällekäyvien vanhempien muodossa niin että ihminen on säikytetty varovaiseksi. Sellainen ihminen voi ihan hyvin olla ekstroverttikin, ja hänen elämänsä on varmasti kurjempaa, koska hän ei pysty toimimaan omien taipumustensa mukaisesti.

Vierailija
38/49 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on ihmisyyden halventamista että oletetaan ja odotetaan kaikkien olevan sosiaalisia. Kun se nyt vaan on niin, että ihmiset ovat erilaisia ja tulevat aina olemaan. Oksettaa kun puhutaan että nykyään pitää "myydä itseään" siis liittyen töihin ym. Eikö jo tuo sanonta kerro miten halventavaa meininki on, vaikka olis miten läppää.

Vierailija
39/49 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin helppoa olla enää aina niin miellyttävä ja myönteinen, jos on koko elämänsä kokenut syrjintää ja kiusaamista, eristämistä jne. Vaikka miten yrittäisi, niin ei pääse mukaan minnekään eikä hyväksytä missään. Sinä taidat olla yksi kiusaajista.

Vierailija
40/49 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi sietää sellasii aina kälättäjii joilla hirvee pakkomielle saada itseään esille joka paikassa. Yli sosiaaliset ihmiset on rasittavinta mitä olla voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan