En tiedä syytä elää. Mikä neuvoksi?
En tiedä syytä elää. Mikä neuvoksi?
Esim näitä olen jo kokeillut, olivat hyödyttömiä, eivät tuoneet elämään minkäänlaista merkitystä: hoitaja, lääkäri, psykologi, masennuslääkkeet, alkoholi, uskonto, matkailu, vapaaehtoistyöt, erakkoelämä, opiskelu, työnteko, joutilaisuus, kirjallisuus, kuntoilu, kestävyysjuoksu, kasvissyönti, paastot, avioliitto, lemmenseikkailut, päiväkirja,...
Kommentit (33)
Kukaan ei voi kertoa sinulle, mikä saa elämäsi mielekkääksi.
Vain itse sen voit tehdä.
Tilasi kuulostaa masennukselta.
Msdrnnus pitäisi saada hellittämään hetkeksi, sitten voit alkaa itse tekemään asioille jotain.
Hyvä ammattiauttaja voi olla avuksi.
Itse sain vähän aikaa tk:sta keskusteluapua vanhalta mt-sairaanhoitajalta.
Pääsin jaloilleni.
Kuulostaa siltä, että olet masentunut. Oletko kokeillut lääkkeitä?
Osta harrasteauto ja remontoi se perinpohjaisesti. Siinä sinulle mietittävää useiksi vuosiksi. Sitten kun olet valmis, myyt auton ja ostat tilalle toisen.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vaihteeksi elää itsellesi. Ihan vain itsellesi, haistata paskat "yhteiskunnan" ja muiden ihmisten vaatimuksille.
Tällä tavalla olen elänyt itse, ja nyt alkaa tajuta että olisi pitänyt tehdä juuri päinvastoin.
Mutta jos on kokeillut noita kaikkia, myös avioliittoa, niin sitten ei ole paljon keinoja jäljellä.
Olet niitä jotka kärsivät elämäntuskasta, sillä sipuli.
Minäkin olen kokeillut tuon kaiken (lukuunottamatta mainitsemaasi muiden potkimista). En tiedä olenko vain onnekas paska mutta minulla on joku peijuuri joka vain tikittää. Ja on se sinullakin. Ja kaikilla muillakin.
Vietä viikko tai kaksi pimeässä komerossa.
Tämän jälkeen asiat saattaa näyttä hieman erilaisilta tai jopa mielenkiintoisimmilta.
Sama, olen kokeillut suunnilleen tuon listan läpi. Hyväntekeväisyys ja vapaaehtoistyö oli suunnitelmissa, mutta sekin tuntuu turhalta koska ei niiden autettavien elämällä ole sen enempää merkitystä kuin omallakaan.
Jos olet jo kaikkea muuta kokeillut, niin perehdy Nietzschen ajatukseen Übermenschistä. Yritä oikeasti ymmärtää ja sisäistää tämä filosofia, ja katso auttaako yhtään. Ei ole helppoa, mutta kaipa kaikkea voi kokeilla, jos muuten velloo pelkässä nihilismissä.
Mansikkapullajäätelö! Sen kyllä pitäisi riittää kenelle tahansa syyksi elää.
Joku tyyppi sanoi että alkoi elää kun katsoi Disney-juttuja. Toimisiko enää nykymaailmassa jos on jo noin turta?
Koen siis itse samanlaista. Mulla sentään toimii taide vielä. Ja Kate Bush.
Mulla on aina pahimpana hetkenä auttanut ajatus Jumalasta ja "suuremmasta tarkoituksesta" sekä fyysisen työn tekeminen, joka väsyttää niin, että pelkkä lepo tekee onnelliseksi.
Katsoin juuri Myrskyluodon Maijan kaikki jaksot läpi. Onkohan se Maijan usko vai mikä, mutta hän on kuvattu mielestäni syvästi onnellisena ihmisenä.
Mitä jos kokeilisit positiivista elämänasennetta ja hyväntuulisuutta?