Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitinä jättäisin perheeni?

Vierailija
09.07.2018 |

Tiedän parikin äitiä, jotka ovat jättäneet (suur)perheensä. Syitä tosin en tiedä. Itse olen nyt täysin umpikujassa. Lapsia 5, 2-15v. Käytännössä 15 vuotta mulla on ollut pienin 3vuotias, eli juuri alkanut vähän helpottaa, kun seuraava on syntynyt. Mä olen niin täynnä tätä! Miettinyt neljänkympin kriisit ja masennukset. Ja hakenut lääkitystäkin. Mutta pohjimmiltani tiedän, että kaikki selviäis, kun vaan lähtisin ja jättäisin. Mä en vaan jaksa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän lapsista tuntuu.

Vierailija
2/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks hitossa noin paljon lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksiköhän? Lars Levi Laestadius käski.

Vierailija
4/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä lasten isä on?

Vierailija
5/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sit ois vielä enemmän

Vierailija
6/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikkia idiootteja totella?

Vierailija
7/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin olet uupunut ja tietyllä tavalla kadottanut oman tahtosi sinne pyykkivuorten ja muiden sanelemien aikatsaulujen taakse. Mutta kyllä se siellä on. Ensiksi olet ärtynyt, mikä on hyvä asia, sillä ärtymys ja vihastuminen on voimaa.Sinun tulee suunnata se vaan järkeväksi ja itseäsi tukevaksi toiminnaksi. Viha ja lamaantuminen eivät sitä ole.

Opettele nyt perheesi toimitusjohtajuutta, ja muista, että sinä olet se pomo. Siis pomo.. Ensin kirjoitat paperille, mitä sinä haluat ja teet uuden lukujärjestyksen Uskoakseni tarvitset ainakin omaa aikaa. Tarvitset sitä palautumiseen ja toteuttaaksesi omaa minuuttasi eli niitä asioita, joita sinä tahdot. Näin rakennat itseäsi.

Keinoiksi tarvitset kykyä delegoida ja uskallusta vaatia myös muita tekemään eri lailla ja ehkä enemmän kodin töitä. Mutta älä huoli, eivät he siihen kuole.

Vierailija
8/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Miksi muka just ap on pomo? Diktaattorilta tuo vaikuttaa, jos yksi sanelee perheen tekemiset ehtoineen yms.

Vierailija
9/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis tehdä noin paljon lapsia jos ei jaksa hoitaa. Ymmärrän toki väsymyksesi ja tunteesi, mutta en itse äitinä koskaan vaikeista tilanteista huolimatta (lapset 5v ja 3V) hylkäisi perhettäni. Miten lapsien isä toimii perheessä, hoitaako lapsia ollenkaan/auttaako kotitöissä? Jos epäilet sairautta johon tarvitset apua, menisin sinuna lääkäriin ja juttelisin kumppanin kanssa tilanteesta, mutta älä laita lapsiasi kärsimään huonosta olostasi.

Vierailija
10/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin olet uupunut ja tietyllä tavalla kadottanut oman tahtosi sinne pyykkivuorten ja muiden sanelemien aikatsaulujen taakse. Mutta kyllä se siellä on. Ensiksi olet ärtynyt, mikä on hyvä asia, sillä ärtymys ja vihastuminen on voimaa.Sinun tulee suunnata se vaan järkeväksi ja itseäsi tukevaksi toiminnaksi. Viha ja lamaantuminen eivät sitä ole.

Opettele nyt perheesi toimitusjohtajuutta, ja muista, että sinä olet se pomo. Siis pomo.. Ensin kirjoitat paperille, mitä sinä haluat ja teet uuden lukujärjestyksen Uskoakseni tarvitset ainakin omaa aikaa. Tarvitset sitä palautumiseen ja toteuttaaksesi omaa minuuttasi eli niitä asioita, joita sinä tahdot. Näin rakennat itseäsi.

Keinoiksi tarvitset kykyä delegoida ja uskallusta vaatia myös muita tekemään eri lailla ja ehkä enemmän kodin töitä. Mutta älä huoli, eivät he siihen kuole.

Tämä. Oikeasti huolestuin. Älä jätä perhettäsi!!! Olet vain väsynyt ja loppuunpalanut. Hoida itsesi kuntoon, huono olosi ei ole lasten syy. Nyt uusi elämän järjestys, uudet konstit. Mene vaikka yksin lepäämään viikonlopuksi kylpylään, nukut ja lepäät, liiku ja syö hyvin, hemmottele itseäsi, käy vaikka hierojalla. Ja kotona uusi marssijrjestys: teini ja koko perhe omat vastuut, esim omat pyykit, ja huoneen siivous, tiskikoneen tyhjennys, roskien vieminen, lapset osaavat ne ja mies osallistumaan myös. Pidä lomaa ja osta valmisruokia, ja kodin ei aina täydy hohtaa puhtautta. Höllennä vaatimuksia.

Tee asioita joista nautit, ota aikaa itselle. Ala harrastaa liikuntaa. Kävele metsässä. Vietä aikaa ystävien kanssa, aloita joku innostava harrastus.

Vierailija
11/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Olen aina tiennyt kuka olen ja mitä haluan. Ilmeisesti ehkäisy on pettänyt. Viisi kertaa. Hyvä miettiä tässä vaiheessa. Mies on ja osallistuu. Tukiverkosto on. Parasta on se elämä kun eletään miehen kanssa lomilla ympäri maailmaa. Isovanhemmat jaksaa vielä hoitaa lapsia. Mutta se arki...  se tappaa mut!