Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko hakea uuden työn?

Vierailija
09.07.2018 |

Olen nuori yli 20 vuotias nainen. Oman luovan alan töitä en ikinä saanut ja päädyin työttömäksi puoleksi vuodeksi kunnes tärppäsi ja sain kaupasta myyjänä töitä. Nyt olen ollut tällä muutamat kuukaudet ja olen huomannut etten sovi hommaan ensinkään. Olin todella iloinen että jotain töitä löytyi mutta se iloisuus on nyt hävinnyt ja ahdistaa mennä töihin joka päivä koska saan huonoa palautetta jatkuvasti siitä mitä teen vaikka kuinka yritän en vain pärjää, en ole tehokas enkä tarpeeksi nopea. Olen ihan hyvä asiakkaiden kanssa tosin. haluisin vaihtaa työtä mutten oikeen uskalla jos taas joudun työttömäksi. Työssä oleva esimieskin on sitä mieltä että minun kannattaa lähteä koska en sovi sinne!?? Miksi ei vaan anna potkuja, ihmettelen?
Noh Mitä tekisitte minun sijassani? Oman alan töitä en varmaan saa nyt kun en ole niitä tehnytkään pitkään aikaan mutten sovi edes kaupan hommiin. Ihan sama mitä teen niin tuntuu että mielenterveys menee joka tapauksessa. Parempi vajota maan alle, väsyttää jo tämä ainainen taisteleminen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin itseään niskasta kiinni ja opettelet sen homman. Asennemuutos tekisi myös hyvää. Töiden hakeminen ei mitenkään vaadi sitä, että irtisanoudut nykyisestä.

Vierailija
2/8 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin uuutta työtä hakemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli työsuhteesi on toistaiseksi jatkuva, niin haet muita töitä työskentelysi ohessa. Jos koeaika on jo mennyt, niin ei esimies pysty kovin helposti sinua irtisanomaan, se vaatisi todella vahvat perustelut.

Vierailija
4/8 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin itseään niskasta kiinni ja opettelet sen homman. Asennemuutos tekisi myös hyvää. Töiden hakeminen ei mitenkään vaadi sitä, että irtisanoudut nykyisestä.

Kun kyse ei ole siitä etten osaa vaan se etten ole tarpeeksi nopea ja tehokas. Eli en vain sovi työhön. Osaan tehdä kaiken työssä.

Vierailija
5/8 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uutta työtä nyt ja irtisanoudu, kun olet sen saanut. Tai hae opiskelemaan.

Vierailija
6/8 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kyse ei ole siitä etten osaa vaan se etten ole tarpeeksi nopea ja tehokas. Eli en vain sovi työhön. Osaan tehdä kaiken työssä.

Tämä ok, nopeutta ja tehokkuutta voi harjoitella, vaikka ei sulla toki sitä motivaatiota nyt siihen olekaan. Työnantaja ei voi ilman syytä sua irtisanoa, joten sitä on turha odotella, eikä hirveästi kannata tehdä sellaista, minkä vuoksi työsoppari purettaisiin, siitä ei seuraa sulle mitään hyvää.

Nyt siis haet töitä kaiken aikaa, ja toivot, että löytyy mieluisampi työpaikka sinulle. Et irtisanoudu ennen uutta työtä, ellet halua työttömäksi ja karenssia kaupan päälle. Olet nuori, ja toivottavasti jaksat. Liian moni on liian helppoon elämään tottunut, jotta ei jaksa työtä, kun siellä ei ole kivaa.

Ihan tosissani kysyn, että jos alallasi on huonosti saatavissa työtä, niin miksi sille alalle hakeuiduit?

Vierailija
7/8 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jotain tosi vanhaa, esimerkiksi pitsinnyplääjäksi

Vierailija
8/8 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet nykyisen täysillä ja haet koko ajan uutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme