Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla lapset teinejä, mitä olette tehneet/teette kesälomalla?

Vierailija
09.07.2018 |

Siis yhdessä??

Vastauksia toivotaan muiltakin kuin heiltä jotka matkustelleet siellätäällä ja ulkomailla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi ei vielä paljon mitään. Nuoriso on ollut lomalla jo tovin, itselläni tänään eka lomapäivä. Valitettavasti aika huonosti noi motivoituu koko perheen yhteisiin pikkuhommiin. Eikä pysty etukäteen ennustamaan, mihin lähtevät mukaan. Reilun viikon päästä lähdetään Espanjaan. Se kelpaa :D

Vierailija
2/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeiltiin päivä läheisessä kansallispuistossa. Patikoitiin reput selässä, teinit otti kuvia instaan ja videoita snäppiin ja grillattiin evästä nuotiopaikalla. Minä nautin kauniista maisemista. Kiva päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset asuu omillaan. Toinen on armeijassa, joten eipö tässä hirveästi ehditä tehdä mitään, mutta eipä häntä kai enää teiniksi edes lasketa. Nuorempi kävi kylässä kesäkuussa, jolloin kävimme tapaamassa sukulaisia ja shoppailemassa

Vierailija
4/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Teinit elää teini-ikää ja hyvä niin. Paljon kavereita ja se on tosi hyvä.

Vierailija
5/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne teinit jotka haluaa vanhempiensa kanssa viettää lomapäiviään. Shoppaillu ja ulkomaanmatkat vielä jotenkin meneekin mutta siihen se sitten jääkin.

Vierailija
6/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinien ja koko perheen suosiossa on Flow Park. Siitä tykkää tytöt ja pojat. Meillä myös urheillaan ja harrastetaan paljon ympäri vuoden. Frisbeegolf, maastopyöräily on molemmat lajeja joita harrastetaan kesällä yhdessä ja erikseen. Lisäksi uidaan paljon. 

Mutta sitten ihan teinien omana toiveena on esim. shoppailureissuja ja kyläilyä tietyillä sukulaisilla. Kavereita käy yökylässä ja paljon noi omat keskenään on trampoliinillakin. Harrastavat lentopalloa jokainen ja ovat kehittäneet trampoliinille pallopelejä.

Ulkomaillekin mennään.

Iät poika 15 ja tytö 13 ja 10.

Vierailija
7/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla tehty mitään ja tuskin tehdäänkään. Pelaavat ja kännyköivät, ulkoilevat. Kyllä, ahdistaa.

Vierailija
8/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! :) :) Odotan myös innolla vastauksia!

Mulla on 16-vuotias (täyttää 17) lukiolainen tytär ja 12-vuotias (täyttää 13) alakoulun päättänyt poika.

Nyt kun lapset ovat jo noin isoja, niin olen tehnyt myös omia juttujani ilman heitä, omien ystävieni kanssa ja mieheni kanssa ja itsekseni. Tämä ihan siitä syystä että nuoret eivät useinkaan halua lähteä mun kanssa erilaisiin paikkoihin, joita ehdotan! Vielä muutama vuosi sitten kierreltiin yhdessä lomalla rannat, mökit, Puuhamaat, huvipuistot, eläintarhat jne. ja loma meni yhdessä melkein kokonaan. Ei enää...

Kesäkuun alusta lukien (jolloin lapset jäi lomalle koulusta) ollaan tehty ja on tarkoitus vielä tehdä ennen elokuun puoltaväliä mm. seuraavia juttuja:

- Vanhempi nuorista oli pari viikkoa töissä

- Nuorempi on käynyt kaverin kanssa leffassa ja syömässä kaverinsa äidin kuljettamana

- Käytiin yhdessä (minä + nuoret) kesäteatterissa

- Käytiin yhdessä Flamingossa uimassa ja maauimalassa

- Vanhempi nuorista on käynyt uimassa omien kavereidensakin kanssa

- Nuoremman lapsen ja tämän kaverin kanssa kävin huvipuistossa

- Yksi mökkikäynti koko perheen kanssa, myös mieheni mukana

- Itse olen käynyt omien kavereideni kanssa, ilman lapsiani mm. kahvilassa, kävelyillä, keikalla, Hangossa, Helsingissä, Ikeassa.

- Olen käynyt puolisoni kanssa, ilman lapsiani, ulkona syömässä, kävelyillä, ravintolassa, hotellissa

- Lasteni kanssa olen myös käynyt ulkona syömässä joinain päivinä sekä jätskikiskalta ollaan haettu jätskit.

- Lenkillä olen käynyt jälkikasvun kanssa.

- Vanhemman teinin kanssa käytiin kahdestaan shoppailemassa, äiti ja tytär

- Nuoremman kanssa tarkoitus tehdä vielä jotain kahdestaan, ehkä joku teemapuistotyyppinen juttu

- Nuorempi lapsi on pelannut (äidin mielestä vähän jo liian) paljon

- Vanhempi lapsi on katsonut Netflixiä (äidin mielestä vähän jo liian) paljon

- Kohta lähdetään koko perhe: molemmat lapset/nuoret, minä ja mieheni viikoksi Kreikkaan, mikä tulee olemaan kesän ns. pääjuttu!

Tällaisia. Oikeastaan tämä on kiva näin, kun on aikaa itselle, parisuhteelle ja myös lapset osallistuu joihinkin juttuihin, vaikkei enää kaikkiin.

Vierailija
9/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona teinit 16 v ja 17 v. Molemmilla kevarikortit ja paljon kavereita. Eipä ole juuri vapaa-aikoina kotona näkynyt. Osaavat olla esim mökillä, uimassa ja kavereilla ihan itse.

Vierailija
10/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retkeiltiin päivä läheisessä kansallispuistossa. Patikoitiin reput selässä, teinit otti kuvia instaan ja videoita snäppiin ja grillattiin evästä nuotiopaikalla. Minä nautin kauniista maisemista. Kiva päivä.

Hienosti on yksi päivä jo yhdessä vietetty, toivottavasti saatte muutaman lisää :)

Vierailija
11/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen teini asuu jo koulun vuoksi omillaan ja käy myös kesätöissä, joten ei liikoja ole voitu viettää lomaa yhdessä, pari kertaa ehtinyt kotona käymään. Onneksi pian lähdetään viikoksi reissuun.

Nuoremman kanssa on vain käyty leffassa pari kertaa, kaupungilla chillaileen, syömässä, ja jo peräti kerran mökillä :)

Vierailija
12/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on yksi päivä jo yhdessä vietetty, toivottavasti saatte muutaman lisää :)

Kiitos! Varmaan vietetäänkin nyt, kun jäin itsekin kesälomalle. :)

Vierailija
13/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä vuosi vuodelta on hankalampaa :D

Ulos syömään lähtee mukaan lähes aina. Shoppaileman nihkeästi (poika lapsi). Päivän kaupunkiretket ei kiinnosta. Pariksi yöksi on lähdössä kansamme hotellilomalle. Lisäksi itse toivoi pääsevänsä Tuuriin, joka tottakai järjestellään.

Muuten mennyt kesä pidempään nukkuessa/valvoessa. Liikaa koneella/puhelimella/Netflixissä. Harrastuksessa kevyemmällä tahdilla kuin kaudella, mutta täyttää päiviä viikosta, leireineen. Yhdessäoloa kavereiden/tyttökaverin kanssa, tämä tuntuu olevan se loman juttu (nukkumisen lisäksi).

Vierailija
14/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on 16. Tänäkin vuonna olimme Jukolan viestissä, kuten aina. Juhannuksenkin vietimme perinteisesti ystäväperheen luona n.kolmenkymmenen muun ihmisen seurassa. Olemme käyneet päiväretkellä Helsingissä ( kävimme mm. Päivälehden museossa ja vähän ostoksilla, sekä ihan vain kävelimme ja ihastelimme kaunista pääkaupunkia), Olimme isovanhempien mökillä kaksi yötä. Pojan harrastus vie paljon aikaa myös ja asumme huonojen kulkuyhteyksien päässä, joten olen myös kuskannut häntä paljon harrastukseen. Nuo matkat ovat mukavia rupattelutuokioita, kuten myös aamu- ja päiväkahvit. Välillä keitetään kahvia lisää, kun juttua vaan riittää. Pihahommia on myös mukava tehdä yhdessä. Myös sukulaisten luona on käyty (päiväseltään siis, asuvat lähellä) näin kesällä paljon talvea aktiivisemmin.

Pojan kavereita on ollut meillä yötä, ja muutenkin viihtyvät meillä. Sukulaisiin olemme menossa Portugaliin vielä loppukesästä.

Vierailija
15/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea muiden kesänvietosta! Ettei ihan vaivu epätoivoon, kun tuntuu hyvin haastavalle saada teinejä mukaan yhteiseen tekemiseen :))))

Vierailija
16/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ohjelmassa:

- kreikan matka

- joitain alennusmyyntishoppailuja

- tallilla yhden lapsen kanssa (ei pääse itse kulkemaan ja vuokraa ponia)

- toisen lapsen kanssa vanhojentanssimekon sovitusta

- kotitreenejä (yritämme osallistua kesätauon omatoimiharjoitteluun)

- mummolla käynti ja kaveriperheiden/sukulaisten tapaamista

- kotipuskista marjojen poimintaa

- lämmöstä nauttimista ja uintia, sekä sulkapallon peluuta

Vierailija
17/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt 15 ja 17 vuotiaat olivat molemmat pari viikkoa kesätöissä ja sen jälkeen ovat ottaneet aika rennosti. Tosin ovat kyllä ottaneet viikkosiivouksen itselleen, muutaman matonkin pesivät ja kävivät poimimassa kahdeksan kiloa mansikoita, putsasivat ne ja laittoivat pakastimeen. Ruokaa ovat tehneet myös muutaman kerran viikossa koko perheelle ja loma on ollut heidän mielestään ihan mukava. Kaverit ovat nyt tahoillaan lomilla, joten aikaa on.

Tytöt lähtevät mielellään meidän mukaamme reissuun pariksi viikoksi, ovathan he saaneet siitä suunnitteluvastuunkin. Myös kavereiden perheissä on samanlaisia juttuja ja tyttöjen kanssa on ihanan leppoisaa.

Vierailija
18/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään. Olen nyt toista viikkoa lomalla, enkä ole teiniä nähnyt lomani aikana. Hän tekee mitä tahansa, ettei tarvitse lähteä mökille, joten meni mummolaan. Sieltä menee sitten poikaystävän luo jossain vaiheessa. Tulee kotiin kun tulemme mökiltä pois.

Tämä on toki jo 18v täyttävä tämä meidän neito.

Vierailija
19/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt 15 ja 17 vuotiaat olivat molemmat pari viikkoa kesätöissä ja sen jälkeen ovat ottaneet aika rennosti. Tosin ovat kyllä ottaneet viikkosiivouksen itselleen, muutaman matonkin pesivät ja kävivät poimimassa kahdeksan kiloa mansikoita, putsasivat ne ja laittoivat pakastimeen. Ruokaa ovat tehneet myös muutaman kerran viikossa koko perheelle ja loma on ollut heidän mielestään ihan mukava. Kaverit ovat nyt tahoillaan lomilla, joten aikaa on.

Tytöt lähtevät mielellään meidän mukaamme reissuun pariksi viikoksi, ovathan he saaneet siitä suunnitteluvastuunkin. Myös kavereiden perheissä on samanlaisia juttuja ja tyttöjen kanssa on ihanan leppoisaa.

Wau, mitkä tytöt, jos tosissaan noin ahkeria, auttavaisia ja yhteistyökykyisiä! Nostan hattua!

Vierailija
20/22 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muulla teinillä ole outoja kavereita? 

Siis lapsi joutuu yksin olemaan kun kavereita ei kiinnosta tavata - mutta kaverit itsekin vain kotona, eli ketään ei kiinnosta livenä nähdä. Myös kavereiden vanhemmat omituisia, meille on saanut aina tulla mutta ikinä ei ole lapsi päässyt muiden luokse, paitsi yhden kaverin, jonka vanhemmat ovat OK. 

Omituisia kavereita valikoitunut, mutta toivottavasti asia muuttuu kun 3 vuoden päästä menee lukioon ja kaverita saa lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä