Minkä ikäiset kouluikäiset kutsuvat toisiaan kaverisynttäreille viestillä (WhatsApp tms) eikä tarvitse kutsukortteja?
Ollaan laitettu vielä tuon koululaisen synttärikutsut aina kortilla, kun se oli vielä 3.-4.-luokalla.
Onko se lapsellista 5.-6-luokkalaisilla?
Kommentit (12)
On lapsellista pitää kaverisynttäreitä kolmannenluokan jälkeen.
Kyllä vitosella tuli ainakin jo kutsuja puhelimitse. Jos ne näytti " virallisilta" kutsuilta noudatimme niitä. Sellaisia, tuu mun synttäreille - tyylisiä emme noteerannut ennenkuin tuli tarkempi aika ja paikka .
Vierailija kirjoitti:
Kun ns. nukkeleikit loppuu, loppuu kaverisynttäritkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ns. nukkeleikit loppuu, loppuu kaverisynttäritkin.
Eivät olet loppuneet ainakaan täälläpäin. Kyllä ainakin 5.-6.-luokkalaiset ja yläasteelaisetkin pitää kaverissynttäreitä, ainut että niissä ei ole enää mitään pikkulasten aarteenetsintäjuttuja tms.
Vaan se voi olla vaikka leffailta, paisttaan makkaraa, pyjamabileet jne.
Mutta että onko tässä vaiheessa tarvinnut enää väkertää kutsukortteja?
-ap
Kysyisin lapselta mitä on itse mieltä, hänhän se tietää pitääkö olla kutsukortit vai ei.
Synttärikutsut lähetetään korttina, jos halutaan, että sankari saa lahjojakin.
Minä en ainakaan ota mitään WhatsApp-kutsuja ollenkaan vakavasti huomioon. Muutamalla penskalla näyttää olevan useita syntymäpäiviä vuoden aikana. Ainakin minun lastani on tällä tavalla yritetty kusettaa hankkimaan lahjoja.
No, juuri keväällä 8 luokkalaiseni sai kutsukortin...
Kyllä jo tokalla tuli ekat whatsappi kutsut. Ihan järkevästi laitettu osoitteet ja kysytty allergiat eli vanhemmat selvästi auttaneet. Oma tyttö laittoi ne mulle että laitoin kalenteriin ja kuskasin paikalle. Melkein kutsukorttia parempikin systeemi kun pari kertaa pienempänä kortti jäi reppuun.
Ei meillä kaverisynttärit ole loppuneet missään vaiheessa, niistä on vain tullut kaveribileet. Yökylää makuupusseissa, elokuvaa, tilaavat pizzaa, pelaavat. Siivoavat jälkensä. Äitiä tarvitaan vain antamaan pizzaraha.
Sitten kun kavereilla alkaa olla puhelinnumeroita... Ekat tuli tokaluokalla ja joku laittoi kutsukortin vielä neljännellä. Pidemmälle en tiedä, lapsi menee vitoselle ;)
Tulipas typerä otsikko. Minkäikäiset kouluikäiset. :D
-ap