Lihominen ja itsensä hyväksyminen kahden lapsen jälkeen
Nyt se totuus on lyönyt päin kasvoja. Kun on kesä, juhlakausi, vanhat vaatteet kiristää ja olo on turpea ällötys. Painoa on tullut toisen lapsen saamisen jälkeen sen 10kg, joka kyllä näkyy 60kg--->70kg pituudella 169cm. Oma identiteetti on rakentunut sen oman normaalin ja hoikan olon välille, enkä kertakaikkiaan tajua niitä jotka sanovat että hyväksyvät itsensä, ovat tyytyväisiä itseensä tällaisina yms.
Itse pohdin parhaillaan pakkokeinoja, mietin appseja, lasken kaloreita, käyn aamulenkeillä tyhjään vatsaan, salilla isomman lapsen kanssa juuri kun saan pisteen lyötyä tähän juttuun siirryn vielä lattialle tekemään vatsalihaksia ja punnerruksia. Prkl tätä äitiä niin vituttaa olla tämännäköinen punkero! Mistä
Voimaa hyväksyä tämä raskas vaihe omassa kropassa!!!
Kommentit (19)
Sama mulla. Nyt vaan kuule tsempataan ja ollaan kuosissa viimeistään puolen vuoden päästä. Mieti kaikkia niitä ihania vaatteita mitä oikeasti haluaisit pitää niin ehkä se auttaa!
Voisiko varastoraudan puute aiheuttaa sinulle myös liikakiloja? Itselläni myös kaksi lasta ja varastorauta vähissä, Joka vaikuttaa ainakin minun aineenvaihduntaan niin, että aineenvaihdunta hidastuu. Minullakin vielä viisi extra kiloa, jotka on ja pysyy.. Hyvin tiukassa.
Mulla sama tilanne, paitsi ylipainoa reippaasti enemmän. Ei tähän totu, itkettää kun katson peiliin, mutta energiaa laihduttamiseen ei ole. Ehkä sitten kun nuorimmaisen vauvaikä on ohi ja saan öisin nukuttua.
Herranen aika, siis oikeesti. Se paino tiputetaan ruokavaliolla ei liikunnalla. Jättäkää paska pois ja syökää terveellisesti, ja ei sitäkään liikaa, niin se paino tippuu pikkuhiljaa, vaikka ei pystyisikään urheilemaan.
Niin, mutta kun on niin raskasta, ja se on vaan yksi suklaapatukka / kakkupala / keksi / pulla...
🙄
Vaimo oli 3kk toisen lapsen jälkeen samoissa mitoissa kun sillon kun tavattiin 15 vuotta sitten. Raskaus on maailman huonoin tekosyy huonolle itsekurille
Vierailija kirjoitti:
Vaimo oli 3kk toisen lapsen jälkeen samoissa mitoissa kun sillon kun tavattiin 15 vuotta sitten. Raskaus on maailman huonoin tekosyy huonolle itsekurille
Tää on ehkä ainoa asia jota mä miehiltä kadehdin - että voi saada lapsia ilman että joutuu maksamaan siitä koko kropallaan.
Mulla kahden lapsen jälkeen paino 48 kg -> 95 kg. En jaksa enää välittää. Sain välillä Cambridgella tiputettua 63 kiloon mutta siitä tuli niin valtava ahmimishimo että söin kilot takaisin ja ylikin (painoin aloittaessani 86 kg) että en enää toiste moiseen nälkäkuuriin ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kahden lapsen jälkeen paino 48 kg -> 95 kg. En jaksa enää välittää. Sain välillä Cambridgella tiputettua 63 kiloon mutta siitä tuli niin valtava ahmimishimo että söin kilot takaisin ja ylikin (painoin aloittaessani 86 kg) että en enää toiste moiseen nälkäkuuriin ryhdy.
ja mä en siis syö kuten joku vihjasi, jotain kakkupaloja ja herkkuja, juuri ollenkaan. Vain tavallista, sinänsä terveellistä ruokaa, liikaa kulutukseeni nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja mä en siis syö kuten joku vihjasi, jotain kakkupaloja ja herkkuja, juuri ollenkaan. Vain tavallista, sinänsä terveellistä ruokaa, liikaa kulutukseeni nähden.
Järkevä laihduttaminen ei tarkoita nälkäkuuria. Syö energiapitoisempia ruokia, jätä hötöt pois.
Ei se rakaus mikään kiloautomaatti ole, ja läskeistä pitää hankkiutua eroon terveellä ruokavaliolla, ei hyväksyä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin me ihmiset ollaan yksiöitä, ei kaikki samanlaisia. Jos jotain on tapahtunut sinin vaimolle se ei automaattisesti koske kaikkia naisia.
Serena Williams ja Aino Kaisa Saarinen eivät saaneet painoaan laskemaan ennen imetyksen lopetusta. Kumpikin tähtäsi kuitenkin nopeaan paluuseen huippu-urheilijaksi. Joiltakin toisilta äiti urheilijoilta se on onnistunut. Tuskin kyse on kuitenkaan ollut siitä, ettei serena williams olisi treenanniut tai syönyt oikein.
Raskaus ja imetys on järisyttäviä mullistuksia keholle ja vaikutukset voivat olla hyvin yksilöllisiä. Itselleen voi ja kannattaa antaa armoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän näin on. Raskauden aikana ei ole mitenkään välttämätöntä mättää ylenmäärin ruokaa nassuun ja lihoa sitten huomattavasti. Se pieni, asiaankuuluva painonnousu häviää silloin kyllä ihan luonnostaan.
Okei, Ap täällä. Koska monelta tuntuu realiteetit kadonneen siitä, että miltä näyttää 70kg painava äiti ihminen niin tässä teille kuva tältä aamulta kun epätoivosesti etsin itselleni vaatteita päälle ja vanhempi tytär nappaisi kuvan.
Kyse ei aina ole siitä, että koko ruokavalio olisi ihan rempallaan. Kyse on siitä, että tämänhetkiset keinot eivät vain tehoa. Nuorimmaisen vauvavuosi on valvottanut, aikaa kuntosaliin ei ole ollut, oma aika on ollut kortilla ja jaksaminen vähäisempää kuin ekan lapsen kohdalla. Kyllä siinä alkaa kroppa tursottaa, vaikka miten tekisi pullakahveilla viisaita valintoja. Syön paljon salaattia, lenkkeilen, kotijumppaan. Ateriarytmi kunnossa. Silti kun on tottunut hoikempaan olemukseen, on tämä nykyinen olotila ihan kamala!
Kiitos tsemppaajille, täältä vielä noustaan!
Hoikkahan olet. Älä ainakaan kovasti laihduta. Miten tuon kuvan voi nähdä lihavana, ihmettelen. Onko tämä trolli?
Kiitos edelliselle kommentista, totuus on kyllä kaukana hoikasta. Ei ole todellakaan mikään trolli ja todennäköisesti kuva valehtelee parempaan suuntaan. Omissa vaatteissa on tukala olla, näytän todella pullealta ja ihon pinta on täyttä appelsiini-ihoa. Jalat yhtä mömmöä vieläkin, vaikka yritän treenata ja urheilla. Toinen lapsi vei kropan kyllä niin tuhon partaalle, mutta nyt se ei auta kun suunnata tästä kohti parempaa!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Okei, Ap täällä. Koska monelta tuntuu realiteetit kadonneen siitä, että miltä näyttää 70kg painava äiti ihminen niin tässä teille kuva tältä aamulta kun epätoivosesti etsin itselleni vaatteita päälle ja vanhempi tytär nappaisi kuvan.
Kyse ei aina ole siitä, että koko ruokavalio olisi ihan rempallaan. Kyse on siitä, että tämänhetkiset keinot eivät vain tehoa. Nuorimmaisen vauvavuosi on valvottanut, aikaa kuntosaliin ei ole ollut, oma aika on ollut kortilla ja jaksaminen vähäisempää kuin ekan lapsen kohdalla. Kyllä siinä alkaa kroppa tursottaa, vaikka miten tekisi pullakahveilla viisaita valintoja. Syön paljon salaattia, lenkkeilen, kotijumppaan. Ateriarytmi kunnossa. Silti kun on tottunut hoikempaan olemukseen, on tämä nykyinen olotila ihan kamala!
Kiitos tsemppaajille, täältä vielä noustaan!
Näytät ihan hyvältä, paremmalta kuin lukujen perusteella odotin. Ymmarrän ettet pidä itsestäsi koska olet tottunut hoikempaan olemukseen, mutta objektiivisesti et ole ollenkaan lihava. Olet varmasti ennen ollut tosi hoikka. Sinuna siis ottaisin nyt iisisti ja relaisin, laittaisin tavoitteeksi laihtua ihan pikkuhiljaa. Et tarvitse mitään radikaalia dieettiä. Kyllä se siitä. Kärsivällisyyttä se vähän vaatii, ja armollisuutta itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos edelliselle kommentista, totuus on kyllä kaukana hoikasta. Ei ole todellakaan mikään trolli ja todennäköisesti kuva valehtelee parempaan suuntaan. Omissa vaatteissa on tukala olla, näytän todella pullealta ja ihon pinta on täyttä appelsiini-ihoa. Jalat yhtä mömmöä vieläkin, vaikka yritän treenata ja urheilla. Toinen lapsi vei kropan kyllä niin tuhon partaalle, mutta nyt se ei auta kun suunnata tästä kohti parempaa!
-Ap
Ymmärrän sinua. En minäkään ollut mikään pallo ja oikeissa vaatteissa saatoin näyttää hyvältä.
Ne oli ne vanhat vaatteet etenkin kesällä (lapsi syntyi keväällä) mitkä saivat voimaan pahoin omasta painosta ja näkemään muutokset.
Mutta hiljaa hyvä tulee. Minä sain kivoja suolisto-ongelmia ja paino putosi kymmenen kiloa muutamassa kuukaudessa seurauksin että sinne lähtivät myös lihakset ja maha on vieläkin löllykkä vaikka läskiä ei ole.
Ei se vartalo hetkessä näytä taas hyvältä mutta ei pidä lannistua. Armollinen itselleen kuitenkin saa olla, olet onnistunut sisälläsi kasvattamaan kaksi lasta.
Mulla ihan sama tilanne ja suunnilleen samat mitat. Meillä lapset nukkuu huonosti ja tällä hetkellä hyväksyn tilanteen että juuri nyt en jaksa laihduttaa. Sitten kun olisi joskus virkeä olo ja saisi yöt nukuttua niin sitten jaksaisi paremmin huolehtia itsestään. Ei nämä nykyiset mitat 169/67 kuitenkaan terveydellä vaaralliset vielä ole. Itsellä paino kuitenkin lasten jälkeen nyt pysynyt tässä samassa puolitoista vuotta joten en nykyisillä elintavoilla lihokaan, eli nyt mennään näin.
Tsemppiä!