Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!! Kasvanut kipeä patti ikenessä

Vierailija
08.07.2018 |

Tosiaan oikealla alarivistössä 7. hampaan takana tai vähän poskeen päin viistosti. Epäilen viisaudenhammasta, mutta ei ole koskaan ollut niin en ole varma :/

On kipeä ja tuntuu että se vain kasvaa. Ei särje, mutta on arka ja siitä nyt irtoo päältä nahkaa oudosti ikään kuin olisi hiertynyt. Hammaslääkäri toki pitää varata, mutta täällä menee ajat helposti yli puolen vuoden päähän...

Olen hiukan paniikissa, koska tottakai sitä tuli googlattua suusyöpää myöten :D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa se nyt syöpä on. Paikkana juurikin viisaudenhampaalle otollinen ja jos olet vielä nuori, se on aika todennäköistä. Varaa se hammaslääkäri.

Vierailija
2/6 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko viisaudenhammas tai sitten viereisen hampaan juuressa tulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin päivystykseen. Löysin muutama vuosi ikenestä patin. En saanut samalle päivälle aikaa, käskivät yrittää uudelleen seuraavana päivänä, buranaa vain nassuun. Näin tein. Yöllä nousi korkea kuume, ja poski turposi tennispallon kokoiseksi. Selvisi, että juuressa oli mätäpaise, ja se olikin vähän pahempi juttu. Sitä sitten yritettiin tonkia esiin, eikä mikään ole ikinä sattunut niin paljon, ei edes synnyttäminen! Ei nimittäin voitu puuduttaa ollenkaan.

Sain antibioottikuurit ja tehokkaammat särkylääkkeet, mutta lopulta jouduin sairaalaan antibioottitippaan, kun kuume vaan nousi. Ei kivaa ollenkaan. Olisi varmasti ollut pienempi keikka, jos olisin edellisenä päivänä päässyt hammaslääkäriin.

Vierailija
4/6 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan oikealla alarivistössä 7. hampaan takana tai vähän poskeen päin viistosti. Epäilen viisaudenhammasta, mutta ei ole koskaan ollut niin en ole varma :/

On kipeä ja tuntuu että se vain kasvaa. Ei särje, mutta on arka ja siitä nyt irtoo päältä nahkaa oudosti ikään kuin olisi hiertynyt. Hammaslääkäri toki pitää varata, mutta täällä menee ajat helposti yli puolen vuoden päähän...

Ihminen joka on OIKEASTI huolissaan, varaa ajan yksityiseltä puolelta julkisen sijaan. Paljonko  arvostat omaa terveyttäsi jos jonotat 6kk tuon takia?Häh?

Vierailija
5/6 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka on OIKEASTI huolissaan, varaa ajan yksityiseltä puolelta julkisen sijaan. Paljonko  arvostat omaa terveyttäsi jos jonotat 6kk tuon takia?Häh?

No, olen 19-vuotias ja ei tosiaan olisi nyt varaa maksaa mistään yksityisestä ellei olisi aivan pakko. Nyt en saa tähän hätään hammaslääkäriä, huomenna koitan saada ajan. Olen oppinut että pieni liioittelu takaa kyllä ajan lähemmäs. Kunta ei voi sille mitään ettei ole tarpeeksi hammaslääkäreitä. Paikat ovat auki mutta ei ole tulijoita. Liian vähän heitä täällä on.

3: hui kamala :O itsellä ollut pari viikkoa tämä ja on kasvanut. Tuskin siis on noin akuuttitilanne itsellä, mutta täytyy jatkossa muistaa ettei aina ole pikkujuttu :/

Ap

Vierailija
6/6 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulehtunut ja mätää tunkee kohta ihon läpi.