Lastensuojelu Taistelijat !
Tota onko kokemusta miten jos lapsi/lapset päätetään sossujen toimesta laittaa sijaishuoltoon ja se prosessi käydään läpi ja viimenen niin sanottu rasti on että päätöksen tekee hallinto-oikeus jos sossut laittaa sen päätöksen lapsen sijoittamisesta sijaisperheeseen niin miten hallinto-oikeus päätöstä odotetaan?
Kuinka kauan kestää että hallinto-oikeus ratkaisee määräyksen muksun laittamisesta sijaisperheeseen? Niin sanotusti jos odotetaan aikatauluja niin onko joku yksinkertainen tapa milloin päätökseen reagoidaan? Valitusprosessit yms jos käy ohrasesti ydinperheen kannalta, huom. Sossun uhri.
Kuinka käsittelyajat etenevät? Onko täällä kokemusosastoa hereillä aikataulullisesti ettei oikeesti nyt mee sossun uhriks lapsikin?
Tässä tapauksessa alle 3 vuotias
Kommentit (14)
Varo sossuja, todella mielivaltaisesti toimivat, eikä etusijalla ole lapsen etu, vaan sijaispaikan.
Maanpäällisiä piruja ne on.
Älä odota mitään päätöstä, vaan valita joka paikkaan ja koko ajan.
Nyt olisi parasta katsoa peiliin ja miettiä miksi se lapsi on huostaan lähdössä. Valittamisella ja "taistelulla" et voita mitään, annat vain epävakaan vaikutelman itsestäsi. Yleensä hallinto-oikeus puoltaa huostaanottohakemusta, joten parempi vaihtoehto on nyt alettava työskentelemään sen eteen, ettei huostaanottohakemusta viedä hallinto-oikeuteen. Huostaanoton valmistelu ei aina tarkoita sitä, että huostaanotto toteutuu.
Mitä oot tehny tai jättänyt tekemättä, kun noin pientä huostataan?
Ei millään pahalla, mutta tekstisi perusteella et vaikuta kovinkaan tasapainoiselta tyypiltä. Minä ja sisarukseni olemme kasvaneet huostaanotettuna ja aikoinaan huoltajani "taistelivat" meistä, eli käytännössä mm. uhkailivat ja panettelivat sossuja ja heidän perheitään ja korostivat omaa erinomaisuuttaan. Nyt täysi-ikäisenä kun olen lukenut minua koskeneita papereita, olen pelkästään kiitollinen, että meidät haettiin kotoa pois. Olin sitä mieltä jo teini-iässä, koska vanhempani olivat edelleen aivan sekopäisiä, mutta silloin en tarkkaan tiennyt, millaisista oloista meidät oltiin haettu.
Minä en usko hetkeäkään, että sinä olet se syytön osapuoli tuossa tilanteessa.
N26
Vierailija kirjoitti:
Mitä oot tehny tai jättänyt tekemättä, kun noin pientä huostataan?
Minä olin vaippaikäinen, kun minut otettiin huostaan, sisarukseni 3, 5 ja 7v. Minua oltiin makuutettu pinnasängyssä niin, että hiukseni olivat kuluneet pois isoina alueina, samaa vaippaa pidetty niin pitkiä aikoja, että oli tulehduksia ja muuta, asunto aivan totaalisen saastainen jne. Minä olin ikääni nähden pienikokoinen ja kehityksestä jäljessä, koska vuorovaikutus ja ravitsemus olivat niin puutteelliset. 3-v sisarukseni oli myös kehityksestä jäljessä jne., mutta sen lisäksi oli tunne-elämältään jotenkin poikkeuksellisen ailahteleva, ei koskaan puhtaita tai asianmukaisia vaatteita jne. Kun noin pieni tenava otetaan huostaan, niin kaltoinkohtelun merkit näkyvät hänessä selvästi, koska hän ei ole tarpeeksi kypsä pyytämään apua tai kertomaan kotioloistaan.
Sori vaan, mut sossut eivät huvikseen heitä noppaa huostaanotettavista lapsista. Suomessa ongelma ei ole huostaanotot eikä sossujen puuttumisresurssit, vaan niiden puute. Alle 3v on niin pieni, että hän ei voi olla mikään koulun ns. ongelmalapsi eli teillä on oikeasti asiat ihan viturallaan. Pidä siis naamasi kiinni, katso peiliin ja keskity tekemään sossun kanssa yhteistyötä, että sun lapses ei kärsi yhtään enempää.
Alle 3-vuotias huostaan? Kerropas vähän omasta osuudestasi?
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, mut sossut eivät huvikseen heitä noppaa huostaanotettavista lapsista. Suomessa ongelma ei ole huostaanotot eikä sossujen puuttumisresurssit, vaan niiden puute. Alle 3v on niin pieni, että hän ei voi olla mikään koulun ns. ongelmalapsi eli teillä on oikeasti asiat ihan viturallaan. Pidä siis naamasi kiinni, katso peiliin ja keskity tekemään sossun kanssa yhteistyötä, että sun lapses ei kärsi yhtään enempää.
"Alle 3v on niin pieni, että hän ei voi olla mikään koulun ns. ongelmalapsi eli teillä on oikeasti asiat ihan viturallaan."
.
.
.
Voi olla - päiväkodin "ongelmalapsi"!
Sossut aiheutti viattoman Eerikan kuoleman, eikä edes tuomioita saaneet.
Sossut on alhaista saastaa!
Voi voi, tekstin perusteella olet kouluja käymätön. Voit hyvinkin olla sossun uhri, mutta yksin et pärjää sossuja vastaan. Järjestä oikeusapua sekä tukihenkilö itsellesi välittömästi, älä jää odottelemaan mitään.
Katso peiliin, sieltä se syyllinen tilanteeseen löytyy.
Minä olen katkera sossuille kun hoitivat työnsä päin peetä. Mulla oli paha olla kotona, se huomattii jo koulussa mut sossut ei lopulta tehneet yhtään mitään... (ja olenkin nyt aikuisiällä moniongelmainen ihminen mielenterveydeltäni, jos sossuja olisi kiinnostanut hoitaa työnsä oikein mä olisin parhaasa tapauksessa päässyt, huom, PÄÄSSYT sijoitukseen tms ja saattaisin olla mieleltäni terveempi..
Jos vaan mahdollista, niin pakene ja lujaa, jos lapsesi terveys ja tulevaisuus on sulle yhtään tärkeää. Lastasi tuskin tulet takaisin sijaisperhe-sossu-helv**istä saamaan, koska sijaisperhe kerää lapsellasi mukavat säästöt, etenkin jos lapsesi on kiva, pieni ja helppo.
Aikataulusta en tiiä. Omakohtasesta kokemuksesta voin sanoo, että alle vuosi on mennyt siitä kun sos.tt on laittanut huostahakemuksen hallinto-oikeuteen, ni on tullut päätös. Omalla kohdalla ne ei kerinny mitään huostaanottoa hyväksymään, koska sos.tt kerkesi vetää oma-aloitteisesti hakemuksensa pois.