Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty

Vierailija
08.07.2018 |

Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.

Kommentit (2093)

Vierailija
1641/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan pojille selviää, että yksi sukeltaja uhrasi henkensä heidän vuokseen. Pistää varmaan hiljaiseksi 😞

Alaikäisten ei tarvi tuntea syyllisyyttä vaan aikuisen

Vierailija
1642/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan pojille selviää, että yksi sukeltaja uhrasi henkensä heidän vuokseen. Pistää varmaan hiljaiseksi 😞

Höpöhöpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien hölmöilystä seurauksena yhden syyttömän kuolema ja suru tämän omaisille.

Hirveät kulut ja näytelmä.

Että melkoisia sankareita juu.

Toivottavasti ottivat opikseen.

Miltä meistä tuntuisi, jos vainaja olisi Mikko Paasi?

Nyt kun pojat on saatu elävänä ulos, niin johan alkoi haukkuminen. Kuinka monta kuollutta poikaa olisi tarvittu jotta palstalaiset olisivat tyytyväisiä ja rikos hyvitetty. Ja jos vainaja olisi ollut Mikko Paasi, niin miksi meistä pitäisi tuntua jotenkin erilaiselta? Vapaaehtoisena hän siellä on ja tiesi varmasti riskit mitä hommaan sisältyi. Kaikki kunnia menehtyneelle sukeltajalle, mutta syyttely on täysin turhaa.

Vierailija
1644/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille, jotka nillittävät vieläkin "vaarallisesta luolasta, jonne ei pitäisi mennä" :

Suomen suurin tunnettu kalkkikiviluola on yhdestä kohtaa todella ahdas, saa luikerrella oikein.

Ja sekin on ei ainoastaan auki, vaan sinne on opasteet ja kaikki. Tervemenoa tutustumaan! Sijaitsee Lohjalla.

https://retkipaikka.fi/torholan-luola/

Kiinnostava linkki. Oletko itse käynyt? Itseäni jäi palstalla käytyjen keskustelujen perusteella eniten vaivaamaan jonkun mainitsema "Nutty Pytty cave" ja siellä sattunut onnettomuus. En suosittele herkimmille ainakaan siellä sattuneen onnettomuuden tietojen etsintää, mutta ko. luolastosta on kuvia aivan käsittämättömän ahtaista tunneleista, joista ihmiset pusertaa itseään lävitse ja tässä Thaimaan luolastossakinhan on erittäin ahdas tunnelinkohta, johon vielä yhdistettynä vesi ja sukellusvarusteet sekä olematon näkyvyys ja kaiken lisäksi hengenpelastus, niin ei voi kuin ihmetellä ja kunnioittaa sukeltajien kylmähermoisuutta ja taitoa sekä koko pelastustiimin upeaa toimintaa.

En ole käynyt - kuvien perusteella uskaltautuisin ehkä vain sinne "eteiseen" tai "saliin". Vaikka ahtaanpaikankammoa ei olekaan, niin en kyllä lähtisi puristautumaan alas "kellariin"...

Vierailija
1645/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deepseashark kirjoitti:

Jos tällainen samanlainen tilanne tapahtuisi Euroopassa tai jossain Suomen kaivoksessa, viranomaiset

riitelisivät työturvallisuuspykälistä niin kauan että pelastettavat ehtisivät menehtyä.

Joillain se on aina jokaisessa tilanteessa tarve painaa Suomea alaspäin ja kertoa miten huonoja suomalaiset ovat :)

Vierailija
1646/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, ilmeisesti täällä olleet höpinät siitä, että pojilla olisi ollut mukanaan buddhalainen munkki, eivät ole tuulesta temmattuja. Valmentaja oli aikoinaan munkki, mutta ei ole enää:

"Assistant coach Ekaphol Chantawong, 25, took his squad into the cave on 23 June. He was once ordained as a Buddhist monk, and since leaving the monkhood has spent much of his time caring for his grandmother. Thai news outlets have reported that the authorities have not ruled out charging him with a crime, but Thai government spokesman Lt Gen Werachon Sukondhapatipak told the Guardian that “no one is talking about that”.

Werachon said the coach’s presence had been a comfort to the boys: “The coach is advising them that they need to lie down, of course [try] meditation, try not to move their bodies too much, try not to waste their energy. And of course, by meditation, they stay conscious all the time, so their mind will not be wandering around.”"

Vierailija
1647/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tuutista toitotetaan, miten hienoa kun kerrankin koko maailma kannattaa yhtä jalkapallojoukkuetta. Sitten kauhea lynkkausmeininki ja haukkuminen täällä palstalla, kun asiasta on keskusteltu. Tosi yhteisöllinen meno.

Aivan upeaa, että tuolta saatiin kaikki ulos kaikkia todennäköisyyksiä uhmaten. Odotan mielenkiinnolla raportteja tuosta pelastusoperaatiosta, kunhan kaikki pelastajat nyt vain ensin pääsevät toipumaan ja lepäämään rauhassa.

Vierailija
1648/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deepseashark kirjoitti:

Jos tällainen samanlainen tilanne tapahtuisi Euroopassa tai jossain Suomen kaivoksessa, viranomaiset

riitelisivät työturvallisuuspykälistä niin kauan että pelastettavat ehtisivät menehtyä.

Joillain se on aina jokaisessa tilanteessa tarve painaa Suomea alaspäin ja kertoa miten huonoja suomalaiset ovat :)

Höpöhöpö.

Vierailija
1649/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kehutte näitä ääliöpoikia jotka ITSE kävelevät vaaraan, kylteistä huolimatta? Kun naiselle tehdään joukkoväkivaltaa niin johan huudetaan miten olisi pitänyt pysyä kotona ja oma vika, oma vika. Miksi mies on sankari kun itse kävelee omaan kohtaloonsa? Ihan turhaa tuo ylimenevä poikien kehuminen, miehiä ei saada ikinä vastuuseen jos heitä KEHUTAAN siitä että he itse aiheuttavat maailmanlaajuisen skandaalin.

En näe tyttöihin kohdistuvaa sympatiaa. Päinvastoin, jopa tyttölapsia saa syyttää heidän syrjinnästään.

Kiva loppu joo, mutta nuo kakarat ovat täysin idiootteja ja täysin vastuussa omasta kärsimyksestään. Toivottavasti katuvat että pistivät yhden kuolemaan töppäilyjensä takia.

Naisia syytetään aina. Kukaan ei riemastuisi jos akka itse kävelee vaaraan.

Se on totta, että tyttöjä, naisia ja varsinkin jos ovat äitejä syytetään aina kaikesta. Ihme ettei siis ole ollut enempää näitä kuinka huonosti äidit ovat kasvattaneet poikansa.

Mutta en oikeasti usko, että tilanne muuttuisi kovasti vaikka nyt sitten kovin äänin tuomitsisimme noiden poikien teon. Tuonne luolaan on varmaan vuosituhansien aikan menty kymmeniä tuhansia kertoja. Ja tapaturmiakin on varmasti tapahtunut. Nyt kuitenkin kiitos kehityksen pystyimme pelastamaan heidät.

Tiedän, että on helppoa selittää kuinka kuivalla maalla ei hukuta, eikä maantasolta voi tippua korkealta, eikä luolan ulkopuolella voi luolaan jumittua. Mutta ihminen liikkuu, tekee ja kokeilee. Varsinkin rajojaan.

Typeryys on harmillista, mutta mitä sivistystä se nyt on, että sen takia annetaan lasten kuolla tai kärsiä? Eikä varsinkaan sen takia, että koska naisia kohdellaan huonosti aletaan kohdella noita poikia huonosti. Ja kyllähän nykyisin tuo tyttöjen syyllistäminen tuomitaan aika kovin sanoin. Joten miksi teet sitä sitten itse noita poikia kohtaan, jos tiedät ja ymmärät sen vaikutuksen tyttöihin?

Vierailija
1650/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa on kyllä kerrottu, että he menivät sinne alunperin sateen suojaan ja joutuivat veden vuoksi pakenemaan kauemmas. No, oli miten oli, ensimmäisen kiven heittäköön se, joka ei ole itse tai omat lapset eivät ole koskaan hölmöillyt.

Toivottavasti kaikki loput pelastajat saadaan myös ulos luolasta.

Lue muutakin kuin iltalehteä. Pojat menivät luolaan miehistymään ja tarkoituksena kirjoittaa nimensä luolan takaseinälle. Mutta no joo, ei kai se sun vika oo ettei suomalaiset mediat viitsi edes oikaista tietojansa.

Kaikki nämä spekulaatiot ovat turhia, sillä näitähän alkoi pulpahdella esille vielä silloin kuin pojat olivat visusti vuoren sisässä. Eihän nuo silloin vielä kertoneet mitä tapahtui ja miksi.

Ei myöskään sitä, että olivat sadetta paossa ja vesi yllätti.

Vierailija
1651/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka tuutista toitotetaan, miten hienoa kun kerrankin koko maailma kannattaa yhtä jalkapallojoukkuetta. Sitten kauhea lynkkausmeininki ja haukkuminen täällä palstalla, kun asiasta on keskusteltu. Tosi yhteisöllinen meno.

Aivan upeaa, että tuolta saatiin kaikki ulos kaikkia todennäköisyyksiä uhmaten. Odotan mielenkiinnolla raportteja tuosta pelastusoperaatiosta, kunhan kaikki pelastajat nyt vain ensin pääsevät toipumaan ja lepäämään rauhassa.

Höpöhöpö.

Vierailija
1652/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Jopas ollut raskaita päiviä kun pitänyt hengessä mukana sinnitellä ja sukellella 😁

Mä oon ihan poikki.

Tässä on mammojen kanssa ihan urheilusuoritus ollut kyllä!

"Koko päivän istuin nojatuolissa sipsejä syöden ja seurasin mammapalstaa ja uutisia luolapojista, huh että hengästyttää!"

Näkyy ne thaimaalaiset itsekin seuranneen telkkarilähetyksiä samalla ruokapöydässä syöden. Monessa thaimaan tv:n lähetyksessä nähnyt. Tai baarissa tuoppi nenän edessä.

Vierailija
1653/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sanoa mitä minä sanoin. En varmaan tätä ole mihinkään kirjoittanut tai muutakaan arvailuja tai spekulaatioita mutta en olisi ikinä uskonut että kaikki pojat selviytyy.

En uskonut mihinkään huumaamiseen, koska olen itse sukeltanut ja tiedän ettei ile mahdollista. Saati sitten luolassa. 4 km. Välillä sukellusta. Välillä kävelyä ja kiipeämistä. Äärimmäisen rankkaa. Työsukellus on hyvissäkin olosuhteissa raskasta. Tässä pelstajien paineet on olleet kamalat. Hyvin harvan hermot kestää tällaista. Minun ei kestäisi koskaan.

On pelottavaa jo pimeässä Sukeltaminen ja kun yläpuolella on jotain. Se on kammottavaa

Pojat on selvinneet ihan kamlasta tilanteesta ja hekin ovat olleet toimintakykyisiä kaikki.

Tämä kaikki on ihme

Kiitetään Jumalaa että pojat pelastui.

Aamen

Älä tuo tota sun uskontokuraa tänne. Kiitetään pelastajia että pojat pelastui. Sun jumalallasi ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa että IHMISET pelastivat noi pojat. Heille kaikki kunnia. Kiitos nykytekniikalle, kiitos ihmisten rohkeudelle ja pyyteettömyydelle ja kiitos lääkäreille, hoitohenkilökunnalle, sukeltajille yms.

Vierailija
1654/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sympatiaa löytyy naisuhreillekin tulevaisuudessa. Jostain syystä kun naisuhreja on tapana syyllistää. Miehethän saavat itse kävellä ansaan, aiheuttaa maailmanlaajuisen skandaalin ja koko maailma halaa.

Ihan ansaitut 9 päivää luolassa näiden seksikauppakulttuurin edustajilta.

Höpöhöpö.

Vierailija
1655/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sanoa mitä minä sanoin. En varmaan tätä ole mihinkään kirjoittanut tai muutakaan arvailuja tai spekulaatioita mutta en olisi ikinä uskonut että kaikki pojat selviytyy.

En uskonut mihinkään huumaamiseen, koska olen itse sukeltanut ja tiedän ettei ile mahdollista. Saati sitten luolassa. 4 km. Välillä sukellusta. Välillä kävelyä ja kiipeämistä. Äärimmäisen rankkaa. Työsukellus on hyvissäkin olosuhteissa raskasta. Tässä pelstajien paineet on olleet kamalat. Hyvin harvan hermot kestää tällaista. Minun ei kestäisi koskaan.

On pelottavaa jo pimeässä Sukeltaminen ja kun yläpuolella on jotain. Se on kammottavaa

Pojat on selvinneet ihan kamlasta tilanteesta ja hekin ovat olleet toimintakykyisiä kaikki.

Tämä kaikki on ihme

Kiitetään Jumalaa että pojat pelastui.

Aamen

Älä tuo tota sun uskontokuraa tänne. Kiitetään pelastajia että pojat pelastui. Sun jumalallasi ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa että IHMISET pelastivat noi pojat. Heille kaikki kunnia. Kiitos nykytekniikalle, kiitos ihmisten rohkeudelle ja pyyteettömyydelle ja kiitos lääkäreille, hoitohenkilökunnalle, sukeltajille yms.

Jumala auttoi. Pelastajat ovat enkeleitä.

Aamen.

Vierailija
1656/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sympatiaa löytyy naisuhreillekin tulevaisuudessa. Jostain syystä kun naisuhreja on tapana syyllistää. Miehethän saavat itse kävellä ansaan, aiheuttaa maailmanlaajuisen skandaalin ja koko maailma halaa.

Ihan ansaitut 9 päivää luolassa näiden seksikauppakulttuurin edustajilta.

Mitä helvettiä mä just luin? :D Oikeasti harmittaa, että tähän edes vastaan, mutta...

11 vuotias seksikauppakulttuurin edusta?

Niin ja luolassahan olivat paaaaljon enemmän kuin 9 päivää. Heidät löydettiin yhdeksäntenä päivänä.

Vierailija
1657/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa on kyllä kerrottu, että he menivät sinne alunperin sateen suojaan ja joutuivat veden vuoksi pakenemaan kauemmas. No, oli miten oli, ensimmäisen kiven heittäköön se, joka ei ole itse tai omat lapset eivät ole koskaan hölmöillyt.

Lue muutakin kuin iltalehteä. Pojat menivät luolaan miehistymään ja tarkoituksena kirjoittaa nimensä luolan takaseinälle. Mutta no joo, ei kai se sun vika oo ettei suomalaiset mediat viitsi edes oikaista tietojansa.

Kaikki nämä spekulaatiot ovat turhia, sillä näitähän alkoi pulpahdella esille vielä silloin kuin pojat olivat visusti vuoren sisässä. Eihän nuo silloin vielä kertoneet mitä tapahtui ja miksi.

Eihän se mitään spekulaatiota ole jos sukeltaja joka on poikien luona käynyt kertoi tuon? Herää

Vierailija
1658/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Medialukutaito tässä kehittyy :) Kun eilen illalla uutisoitiin että thaimaalaiset pelastajat ovat sanoneet ” vielä kolme päivää niin kaikki on pelastettu” ymmärsin oitis että thaimaalaiset ovat sanoneet että ”vielä kolmas päivä, niin kaikki on pelastettu”. Uutistoiminta perustuu nykyisin ilmeisesti siihen että uutisoitavat kohteet osaavat selkeällä englannin kielellä kertoa mitä on tapahtunut.

Kiva, kun olit paikan päällä kuulemassa, mitä tarkalleen ottaen sanottiin ja tarkoitettiin. 

Vierailija
1659/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi. Ilman tätä aikuista kukaan heistä ei olisi selviytynyt

Vierailija
1660/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitään spekulaatiota ole jos sukeltaja joka on poikien luona käynyt kertoi tuon? Herää

Huomenta!

Jutut pyöri netissä jo ennen kuin yksikään sukeltaja oli poikia tavannut. Vai etkö seuraakaan aikaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi