Joku mies hippaili pihallamme ja sanoi etsivänsä veljensä kotia
Pyysi sitten anteeksi häiriötä ja käveli ripeästi pois, jäi aika inha olo ja varmistin monta kertaa että ovet ovat lukossa. Mies on töissä, vauva nukkuu makkarissamme, 2v katsoi lastenohjelmia olkkarissa ja huusi äkkiä että "setä!", menin keittiöstä olohuoneeseen ja ikkunan takana todentotta oli mies ! Avasin takaoven ja kysyin asiaa jolloin selitti etsivänsä veljensä kotitaloa, pahoitteli samaan hengenvetoon häiriötä ja käveli ripeästi tiehensä.
Oudointa on että asumme päättyvän kadun päässä, tontti rajoittuu metsään ja päästäkseen olohuoneen ikkunan taa on kierrettävä talo ympäri.... Olenko vain vainoharhainen, vai olisiko mies todella voinut olla pahoissa aikeissa?
Kommentit (32)
Pitää kysyä naapureilta, kunhan heitä näkee! Karmiva kokemus, kun luulee lapsen hassuttelevan ja sitten lasin takana onkin joku tyyppi mustassa nahkatakissa.. Eksymiseen on vaikea uskoa, postilaatikosta voi hyvin tarkistaa nimemme ja piha on täynnä lasten tavaroita! Meillä on usein takaovi lukitsematta, jos puuhastelen lasten kanssa pihalla ja joskus vauva nukkuu ulkona olkkarin ikkunan takana, suunnilleen niillä kohdilla millä mies seisoi. Täytyy sanoa että nyt on tosi turvaton olo, onneksi mies tulee pian kotiin.
A.P
Heh , huomasin vasta nyt typon otsikossa :D Hiippaili tietenkin, ei hipannut tai sitten oli ihan omat bileet siellä..
A:P
Oliko vanha mies? Alzheimer? Eli se mies ei ole tekemässä pahaa vaan se mies on pahassa pulassa.
Mitä jos se oli tullut metsästä? Oli ollut metsässä kävelyllä ja tahtoi sieltä pois... ja lyhin/helpoin reitti oli sattumalta teidän pihan poikki? Ja ehkä sitten todellakin etsi veljensä kotia mutta oli hetken aikaa vähän pihalla että "hetkinen missäs mä olenkaan, mistä mä pääsen tielle".
Etkö ole koskaan ennen tavannut höperöä hajamielistä ihmistä?
Mä ainakin oon niin hajamielinen (aina puhelen itsekseni kadulla ja kaupassa ja eksyn matkalla kaupan kassalta kaupan ulko-ovelle) että varmaan ihmiset ajattelee mun olevan hullu/kännissä/narkkari/ihme-hiippailija.
Tulee mieleen äidin kokemus 90-luvulta, kun "hottentotti" tuli keskellä päivää sisälle ja jöi töröttämään keskelle olohuonetta. Äiti oli siis sairaslomalla, me veljen kanssa koulussa ja isä töissä, takaovi oli pönkitetty auki koska oli lämmin syyspäivä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se oli tullut metsästä? Oli ollut metsässä kävelyllä ja tahtoi sieltä pois... ja lyhin/helpoin reitti oli sattumalta teidän pihan poikki? Ja ehkä sitten todellakin etsi veljensä kotia mutta oli hetken aikaa vähän pihalla että "hetkinen missäs mä olenkaan, mistä mä pääsen tielle".
Etkö ole koskaan ennen tavannut höperöä hajamielistä ihmistä?
Mä ainakin oon niin hajamielinen (aina puhelen itsekseni kadulla ja kaupassa ja eksyn matkalla kaupan kassalta kaupan ulko-ovelle) että varmaan ihmiset ajattelee mun olevan hullu/kännissä/narkkari/ihme-hiippailija.
TÄMÄ .Minulla on hahmotushäiriö ja joskus metsälenkillä olen päätynyt jonkun pihaan ihmettelemään :D
Laita pihasta kaikki vempeleet lukkojen taakse. Se tyyppi oli tarkistus kierroksella, eli etsii varastettavaa. Noita on nyt paljon liikkeellä kun ihmiset on mökeillä ja lomamatkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Oliko vanha mies? Alzheimer? Eli se mies ei ole tekemässä pahaa vaan se mies on pahassa pulassa.
Ei ollut kovinkaan vanha, ehkä kolmekymppinen tai vähän yli.
A.P
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen äidin kokemus 90-luvulta, kun "hottentotti" tuli keskellä päivää sisälle ja jöi töröttämään keskelle olohuonetta. Äiti oli siis sairaslomalla, me veljen kanssa koulussa ja isä töissä, takaovi oli pönkitetty auki koska oli lämmin syyspäivä.
No mitäs sitten tapahtui?
Ilmoittaisi poliisille, onpahan sitte tiedossa jos murtoja tapahtuu lähellä
Oliko talo numeroitu selvästi? Ostan usein Facebook-kirppiksiltä ja välillä tiedän ihmisistä vain etunimen ja osoitteen tyyliä " Liisa, Mäntypolku 12" . Jotkut talot on numeroitu käsittämättömän epäselvästi ja on pitänyt mennä ihan pihaan asti että "onkohan tämä nyt oikea?"
Vierailija kirjoitti:
Laita pihasta kaikki vempeleet lukkojen taakse. Se tyyppi oli tarkistus kierroksella, eli etsii varastettavaa. Noita on nyt paljon liikkeellä kun ihmiset on mökeillä ja lomamatkoilla.
Jos se oli varastarkistuskierros niin ehkä se myös tarkisti sitä että onko talo tyhjillään. Hyvä että talo ei ollut tyhjillään niin se tyyppi ei ehkä palaa murtautumaan taloon.
Jos se oli ihan oikeasti eksyksissä.
Itse oon tällainen kotipihalleen eksyvä. Eilen viimeksi olin taas eksyksissä kun vasta uudelle alueelle muuttaneena lähdin pyöräilemään 2km päähän. Onneksi oli kännykkä mukana kun en osannutkaan paluumatkalla kääntyä oikeista paikoista pyörätiellä. Ties kenen takapihalle oisin päätynyt nolona hiippailemaan :D
Nykyään ollaan kyllä niin hysteerisiä. Jokaisesta vieraan näköisestä ihmisestä jonka kotikadullaan näkee pitää vähintään facebook-päivitys laittaa ja av:lle kirjottaa tietty myös.
Kaikista epätodennäköisin selitys on se että se oli "joku mies joka tahtoi tehdä jotain pahaa". Todennäköisempiä selityksiä on huomattavan paljon. Esim että se oli murtovaras (mikä kuitenkin on aika harmitonta fyysiseen pahantekoon verrattuna) tai että se oli vain toikkaroiva hölmöläinen.
Hölmöläisiä on paljon enemmän kuin pahantekijöitä ja murtovarkaita.
On muuten inhottavaa jos kotiin tai mökille murtaudutaan. Meidän mökillä kävi joskus erikoinen varas. Se oli murtautunut vaan saunalle, levittänyt mun kaikki alusvaatteet pukuhuoneen sohvalle ja se varasti mun kylpytakin ja miehen rikkinäisen moottorisahan.
Meilläoäin röyhkeimmät varkaat tulee ovesta sisään jos sen erehtyy avaamaan. Arvoalue Helsingissä.
Murtovaras. Niitä on nyt todella paljon liikkeellä!
Meillä pääsee kutsumattomat hiipparit tuijottamaan haulikon piippuihin.
Voi olla että oli joku eksynyt tai voi olla että oli joku joka etsi jotain pöllittävää. Kysy nyt ainakin naapureilta törmäsivätkö samaan heppuun.