Aktiivimalli on kuulemma lisännyt oikeasti aktiivisuutta, sellaiset jotka eivät ole vuosiin käyneet työkkärissä ovat sinne nyt menneet.
Eli hallituksen ja monen muun mielestä tämä aktiivimalli on hyvä ja toimiva, ja oli oikea ratkaisu.
Minä olen sitä mieltä että oikeasti ne jotka ovat aktivoituneet mallin takia, eivät luultavasti ole hyötyneet siitä aktivoitumisesta yhtään mitään, koska aktiivisimmat ovat oikeasti aktiivisia muutenkin ilman mitään malleja ja nämä leikkauksen välttämisaktiivisuustoimet on vain pelleilyä ja vie aikaa oikealta työnhaulta.
Ja muutenkin, en ymmärrä miten jotkut ovat voineet muka olla passiivisia vuosia käymättä työkkärissä kun on ollut kaikki systeemit jotka pakottaa työttömät karenssin uhalla toimintoihin, on kolmen kuukauden välein tehtävät haastattelut ym.?
Työllisyyshän lähti nousuun 2016 syksyllä ilman mitään aktiivimallia ja kiihtyi 2017 eikä sillä edelleenkään ollut aktiivimallin tai hallituksen kikyjen kanssa mitään tekemistä, vaan Suomi vihdoin pääsi muun euroopan mukaan noususuhdanteeseen.
Kertokaa mulle oikeita esimerkkejä siitä, miten aktiivimalli on auttanut työtöntä, onko joku oikeasti päässyt töihin aktiivimallin takia kun ilman sitä ei olisi päässyt?
Kommentit (54)
m85 kirjoitti:
joo, tottakai se työllisti lisää virkailijoita ja karensseja ja sitten jos olit sen yhden tunnin ollut töissä sillä viikolla kun tilastoja laskettiin niin ilmeisesti olet yhtäkuin kokoaikais työllinen "vakituinen"
Ja sehän tässä niin hauskaa olikin, että ensin vähennettiin sekä työkkäreitä että henkilökuntaa sieltä ja sitten lyötiin lisää töitä niskaan. Mun oma työkkärihäiskä sanoi että ei ole palkattu viime vuonnakaan enää edes eläkkeelle jääneiden tilalle uusia, ei kuulemma ole sellaiseen rahaa, mutta jostain kumman syystä talon ulkopuolisiin ostoihin on varaa yllinkyllin, eli jo viime vuonna valtion rahaa ohjattiin yksityisille firmoille eikä omalle organisaatiolle.
ap
Työnhakijan tehtävänä on hakea töitä ja Suomen hallituksen tehtävä on 24/7/365 ( ilman lomia !) luoda niitä työttömien haettavia työpaikkoja. Aktiivimallit 1-2 tulevat kyllä työllistämään TE/MOL-henkilökuntaa ja melko paljon työhakemuksia menee myös Arkadianmäen pöljäklubiin ~];>)
Pääsin minä kuntouttavaan 9e/pvä 1krt/vko kun ei muuta löytynyt leikkauksen uhatessa :)
V*tutus on uskomattoman suuri.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin minä kuntouttavaan 9e/pvä 1krt/vko kun ei muuta löytynyt leikkauksen uhatessa :)
V*tutus on uskomattoman suuri.
Minkälaisessa paikassa olet? Ja mitä teet työksesi siellä? Onko hyvä porukka?
Vierailija kirjoitti:
suomessa pitäisi ottaa jalkapuu rangaistus uudelleen käyttöön...
on myös ehdotettu muita nöyryytystapoja....
työttömyys on itseasiassa laskenut aktiivimallin ansiosta
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten itseasiassa se lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rouva on hyvä:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tem-tyottomyys-laskee-reip…
Työllisyys kasvaa ensi vuonna reippaasti ja työttömyys laskee tuntuvasti. Näin kertoo Työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) tänä aamuna julkaistu työllisyysennuste.
Työ- ja elinkeinoministeriön tuoreen työmarkkinaennusteen mukaan työllisyysaste nousee Suomessa ensi vuonna 72,1 prosenttiin. Näin ollen hallituksen asettama työllisyystavoite näyttäisi toteutuvan. Hallitus on tavoitellut 72 prosentin työllisyysastetta tämän hallituskauden aikana.
Työllisyys kasvaa ennusteen mukaan kaikilla päätoimialoilla. Palveluiden työllisyyden kasvu muodostaa noin puolet työllisyyden kasvusta. Rakennusalalla työllisyyden kasvu jatkuu ja teollisuudessa työllisyys kasvaa ensimmäistä kertaa vuosiin. Yhteensä työ- ja elinkeinoministeriön ennusteessa ennakoidaan työllisyyden kasvavan tänä vuonna 43 000 hengellä ja ensi vuonna 30 000 hengellä.
Myös nuorisotyöttömyys laskussa
Myös nuorisotyöttömyys on ennusteen mukaan laskussa. Alle 25-vuotiaita työttömiä ennustetaan tänä vuonna olevan noin 32 000, mikä on noin 6 000 vähemmän kuin viime vuonna. Vuonna 2020 nuoria työttömiä ennustetaan olevan enää 24 000.
Työttömyys on laskenut noususuhdanteen ansiosta. Vähän sama asia kun minä hain alani töitä ennen kurssin alkamista. Sain työn. Tilastoissa olen työllistynyt kurssin ansiosta. Tosiasiassa kurssilla ei ollut mitään tekemistä työllistymiseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rouva on hyvä:
Työllisyys kasvaa ensi vuonna reippaasti ja työttömyys laskee tuntuvasti. Näin kertoo Työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) tänä aamuna julkaistu työllisyysennuste.
Työ- ja elinkeinoministeriön tuoreen työmarkkinaennusteen mukaan työllisyysaste nousee Suomessa ensi vuonna 72,1 prosenttiin. Näin ollen hallituksen asettama työllisyystavoite näyttäisi toteutuvan. Hallitus on tavoitellut 72 prosentin työllisyysastetta tämän hallituskauden aikana.
Työllisyys kasvaa ennusteen mukaan kaikilla päätoimialoilla. Palveluiden työllisyyden kasvu muodostaa noin puolet työllisyyden kasvusta. Rakennusalalla työllisyyden kasvu jatkuu ja teollisuudessa työllisyys kasvaa ensimmäistä kertaa vuosiin. Yhteensä työ- ja elinkeinoministeriön ennusteessa ennakoidaan työllisyyden kasvavan tänä vuonna 43 000 hengellä ja ensi vuonna 30 000 hengellä.
Myös nuorisotyöttömyys on ennusteen mukaan laskussa. Alle 25-vuotiaita työttömiä ennustetaan tänä vuonna olevan noin 32 000, mikä on noin 6 000 vähemmän kuin viime vuonna. Vuonna 2020 nuoria työttömiä ennustetaan olevan enää 24 000.
Aktiivimallilla ei ole tuon kanssa mitään tekemistä. Globaali nousukausi vetää työllisyyden nousuun. Sipilä voi patsastella hannuhanhena että hallituksen toimenpiteet ovat tämän aiheuttaneet, kun totuus on että työllisyys nousee sikailijahallituksen toimista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rouva on hyvä:
Aktiivimallilla ei ole tuon kanssa mitään tekemistä. Globaali nousukausi vetää työllisyyden nousuun. Sipilä voi patsastella hannuhanhena että hallituksen toimenpiteet ovat tämän aiheuttaneet, kun totuus on että työllisyys nousee sikailijahallituksen toimista huolimatta.
typeriä väitteitä, ilman mitään lähdettä
Eniten aktiivimalli on vähentänyt työttömyyttä niin, että useat eläkeiässä olevat ovat siirtyneet eläkkeelle. Ja muut lähdettä ei ole kuin varma tieto, joka perustuu työhöni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sinne työkkäriin ole päässyt vaikka olisi halunnut. Kaikki asiat on hoidettu netin tai puhelimen välityksellä vuosikaudet.
Ehdin työllistymään viime syksynä, eli ennen aktiivimallin tuloa.
Sitä ennen olin työttömänä työnhakijana useita vuosia ja viimeksi käynyt työkkärissä vuonna 2012.Minä pääsin töihin viimeksi syksyllä 2014 ja kyllä mulla oli siihen asti käynnit työkkärissä aina muutaman kuukauden välein, oli sellainen pahvikortti mihin siellä aina merkattiin seuraava käyntiaika. Nyt kun jäin marraskuussa 2017 työttömäksi jälleen, on tullut kaikki nettijutut käyttöön. Mutta jokatapauksessa, yleensä itse otan työkkäriin omaan tyyppiin yhteyttä sähköpostilla tai jättämällä soittopyynnön netissä, ja yleensä hän kyllä sieltä soittaa ja juttelee mun kanssa, eli ei sinänsä mitään valittamista, se on hyvä kun on se oma tyyppi siellä eikä joka kerta joku eri häiskä.
Sillähän ei nyt ole tämän aloituksen kanssa mitään väliä miten on yhteydessä työkkäriin, vaan yleensäkin että onko niitä vuosia passiivisena olleita jotka ovat nyt aktiivimallin kautta aktivoituneet? Ja jos on, niin onko siitä aktivoitumisesta ollut oikeasti hyötyä?
ap
Missä ihmeen perähikiällä sä oikein asut jos jotain pahvikorttia täyttelet ja olet päässyt TE-toimistoon sisälle asti? Espoon viimeinen ja ainoa työkkäri Leppävaarassa, joka muuten hoitaa myös koko Kirkkonummen asiakkaat, lakkasi ottamasta asiakkaita (paitsi jotain firmojen edustajia) vastaan 2013. Siitä ei muuten tullut edes mitään ilmoitusta, sain tietää vasta kun menin viemään kolmen kuukauden keikkatyön työtodistusta sinne ja kaikki ovet olivatkin lukossa toisin kuin alle neljä kuukautta aikaisemmin.
Eihän siellä enää siis edes haluta nähdä työ- tai opiskelutodistuksiakaan.
Kaikki hoidetaan netissä tai puhelimella, ja se pahviläpyskä on turha (sellaista ei myöskään saa koska paikalla ei käydä fyysisesti), itse ei soitella vaan työkkäri soittaa uusiakseen työnhaun. Tai soittaa jos soittaa. Mulle ei soitettu luvattuna päivänä. Soitin sitten seuraavana päivänä itse. Sanoivat että oho kun unohtui, mutta työnhakua on jatkettu, yritä löytää jotain duunia koska TE-toimisto ei oikein osaa huolehtia niistä, joilla on vähän erikoisempi ammatti (en ole akateeminen, mutta ala liippaa tutkimustyötä aika kovasti vaikka AMK-tutkinto onkin - mua siis ei voitu laittaa mihinkään randomtyöhön eikä myöskään patistaa jatko-opintoihin tai uuteen ammattikoulutukseen.)
joo, tottakai se työllisti lisää virkailijoita ja karensseja ja sitten jos olit sen yhden tunnin ollut töissä sillä viikolla kun tilastoja laskettiin niin ilmeisesti olet yhtäkuin kokoaikais työllinen "vakituinen"