Keksikää minulle elämänmuutos! Olen kyllästynyt elämääni
Kuulisin mielelläni ideoita onnellisuutta lisäävään elämänmuutokseen. Ei kuitenkaan mitään sellaista mikä vahingoittaa toista ihmistä.
Vastaan kysymyksiin
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala polttelemaan kannabista.
En tiedä mistä sitä saisin, kukaan tuttuni ei tietääkseni käytä enkä halua tuntemattomilta kysellä kadulla. Ei siis onnistu.
Ap
Voit tilata laadukkaita kannabiksen siemeniä helposti netistä. Siinä tulee todella mukavan pikku puutarhuriharrastuksen kaupan tekijäisinä hyvää hatsia. Pohdi sitten miten nautinnollista elämä voikin olla.
Ensin käsket keksiä, mutta sitten ei kelpaa mikään. Jos vaikka ihan itse keksisit, niin saat mieleisesi. Todennäköisesti sulla on jo joku mielessä ja vain odotat että saat siihen "luvan" ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Hanki hyvä lääkitys.
Mistä, miten, millainen? Millä oireella minä sen muka saan?
Ap
Jätä sun vanha äijä ja ota uusi nuori mies!
Hankki sähköauto. Tai vähintään plug-in hybridi. Uutta ja mielenkiintoista asiaa ja latauspaikkojen hakemista ja tutkimista. Uusia tuttavuuksia, hauskaa vanhankin miehen kanssa ja jos sitä ei ole niin löytää ehkä uuden. Vähän kuin moottoripyöräily paitsi että hyödyllisempää kun voi yhdistää huvin ja hyödyn ympärivuotisesti. Sähköautoja saa jo käytettynäkin jos ei uuteen ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu uusiin ihmisiin, mene johonkin runo/leffakerhoon, lue kirjoja (pääset ties mihin ulottuvuuksiin). Kuljeskele kaupungilla, etsi uusia kivoja paikkoja.
Tutustun jatkuvasti uusiin ihmisiin työn ja kavereiden kautta. Kivoja ihmisiä, mutta harvoin tulee vastaan enää erityisen mielenkiintoisia ihmisiä. Samanlaisia me ollaan enimmäkseen. Aika usein tuntuu keskustellessa, että olen tämän saman keskustelun käynyt jo niin moneen kertaan jonkun kanssa.
Kerhot? Mitä niistä saisin?
Ap
Ala opiskelemaan jotain kieltä esim. espanjaa, italiaa?
Spoken word-iltoja ja tapahtumia löytyy facesta ja googlaamalla. Mutta ongelma on toki isompi, jos et ole halukas tosissasi kokeilemaan mitään uutta ja antamaan mahdollisuuksia millekään.
Vierailija kirjoitti:
Myy omaisuutesi ja muuta erämaahan yksiksesi. Ei vahingoita silloin ketään paitsi ehkä eläimiä jos aiot metsästää niitä ruoaksesi.
Tämä on minun unelma. Joskus toteutan sen,mutta eläimiä en metsästä. Surkuhupaisaa on muiden reaktiot kun olen puhunut unelmastani minut tyrmätään hulluna, eräskin lähisukulainen samoi 'kuuntele nyt itseäsi' ihan kuin olisin puhunut kuuhun muuttamisesta. Mikä erakoitumisessa pelottaa kanssaihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki hyvä lääkitys.
Mistä, miten, millainen? Millä oireella minä sen muka saan?
Ap
Vaikka lääkäriltä. Ainakin se, ettet enää tiedä mistä nautit, voi olla oire masennuksesta.
Ei tarvitse vastata palstalle, mutta voi kysyä itseltään. Minkälainen ympäristö on mieleesi tai asunto/talo? Entä sisustus? Missä maassa haluat asua, minkälainen ilmasto ja mitä tehdä? Haluatko elää uraelämää vai rauhallisempaa elämää? Minkälainen ihmissuhde on toiveena. Onko lempimaisemasi metsä purolla vai merenranta, kaupunki, tai jotain muuta? Minkälaiset arvot ovat lähempänä sinua, sen kautta voi tehdä vaikka sisustuksen tai pyrkiä eteenpäin. Mitä pieniä hyviä asioita elämään jonka haluat liittyy, ja entä jos niitä onkin jo. Pidätkö matkustamisesta, harrastamisesta kotona tai muualla - onko joku uusi juttu. Onko kiinnostuksia tiettyihin asioihin joita tutkia - aina löytyy lisää kun miettii. Viihdytkö omassa vai toisten seurassa paremmin, ettei miellytä pelkästään muita. Koetko nyt voivasi olla oma itsesi kunnolla ja onko aikaa tarpeeksi. Entä haluatko saavuttaa vaikeita vai helpompia tavoitteita - mitä se olisi. Mikä saa nauramaan ja mikä on hauskaa tekemistä. Oletko henkinen vai ateisti, jolloin seura voi valikoitua erilailla. Haluatko esiintyä muille vai elää omaa elämää rauhassa. Ehkä sulla on asioita joista pidät jo elämässäsi, joissa olet hyvä ja ne johdattavat eteenpäin kohti uusia ideoita. Ideoita voi löytää myös netistä, messuilta, kirjoista, pinterest, keskustelemalla, kokoontumiset kivan aiheen parissa, keksimällä jotain paperille listaa kirjoittamalla jne. Tiedät itse parhaiten mitä haluat ja mitä et. Jos rahaa on vähemmän, voi kehittää siinä puitteissa alkuun. Ja oletko vauhdikasta tyyppiä aina menossa vai hetki kerrallaan jne.
Hommaa siirtolapuutarhamökki. Taisit myös skipata ehdotuksen opiskelusta. Nykyään voi opiskella täysin itsenäisesti verkossa. Ala laatia sanaristikoita.
Ala leipoa leipää juuritaikinalla.
Vierailija kirjoitti:
Spoken word-iltoja ja tapahtumia löytyy facesta ja googlaamalla. Mutta ongelma on toki isompi, jos et ole halukas tosissasi kokeilemaan mitään uutta ja antamaan mahdollisuuksia millekään.
Olen halukas kokeilemaan ja koko ajan kokeilenkin. Paitsi ehkä huumeita, kuntopyöräilyä vintillä, eläinsuojelua, sähköautonnostoa.
Uuden kielen oppiminen olisi kivaa. Mutta minulla on ollut aina huono kielipää. Enkä tiedä mikä kieli sopisi minulle. Olen opiskellut ruotsin ja englannin lisäksi saksaa. En osaa mitään noista kunnolla.
Haluaisin uuden ammatin, mutta alanvaihto käytännössä hankalaa. Ei ole rahaa alkaa opiskelemaan enkä jaksa töiden ohessa.
Ap
Aika monta ehdotusta on tullut, mutta kaikki on liian hankalaa, vaikeaa, ei saatavilla, jooga tylsää jne jne jne. Jos haluaa jotain uutta elämäänsä, pitää olla valmis myös antamaan jotain, ottamaan riskejä, yrittämään ja tekemään vaikeitakin juttuja.
Youtubessa on englanninkielisiä videoita eri aiheista, maailmankolkista ja harrastuksista, joista voi löytyä lisäideoita. En nyt tarkoita että extrimelajia pitäisi harrastaa, mutta noin yleensä. :)
Ja pitäisi keksiä se alakin, jota opiskelisi.
Ap
Tee opintoja vähän kerrassaan verkkokursseina, esim. amk:ssa tai avoimessa yliopistossa. Kokeile miten onnistuu.
Eihän täällä kukaan ole huumeita ehdotellutkaan. Kannabis on pikemminkin yrtti. Vähäinenkin kohtuukäyttö saattaisi mullistaa elämäsi positiivisesti.
Kokeillu pari kertaa joogaa ja joskus mindfullnessia, oli ihan kamalan tylsää. Katsoin vain kelloa ja toisella kerralla taisin nukahtaa. En nauttinut yhtään. Olen liian levoton luonne varmaan.
Ap