Mies joka on loukannut niin paljon ettei voi loukata enempää
Miten päästä eroon// yli miehestä joka ensin oli hulluna ja sitten jätti kuin rukkasen? Oltu läheisiä ystäviä ja tää on muuttunut viha-rakkaussuhteeksi.
On loukannut minua tuhansilla eri tavoilla, henkisesti sanomalla kauheita asioita (ihan vaan persoonani haukkumista), varmaan on siis pettänytkin ainakin nyttemmin. Poistanut Facebookissa varmaan sata kertaa. Sanonut haukkumasanoilla, ettei halua olla yhteyksissä vaikka kuitenkin on yhteyksissä. On kuulemma tälläinen myös äidilleen ja siskolleen ja kaikille, jotka eivät tee kuten hän haluaa.
Mä melkein menetin terveyteni viime vuonna tämän ihmisen takia. Itkin joka ainoa päivä. Mun iho muuttui, kasvot muuttui, persoona kutistui.
Hän on persoonallisuudeltaan varmaankin epävarma vihreä tyyppi ja itse olen vahva punainen tyyppi. Kaikki mitä teen/ tein ärsyttää häntä ihan jumalattoman paljon. Minun mielestäni hän tekee myös vääriä asioita: pahimpana rumat puheet, lapsellinen, ei koskaan pyydä anteeksi.
Olen rehellinen: vain hän on loukannut minua. Minä olen surrut, antanut loukata ja kärsinyt tästä. Nyt menee vähän paremmin. Asun eri paikassa kuin hän. Koskaan aiemmin en ole kokenut näin kipeää rakkautta.
Miten pääsen täysin, ja lopullisesti irti loukkaajasta? Minkäänlainen kaveruus ei kai onnistu? Ajatuskin luopua kokonaan, sattuu niin paljon. Ajatuskin tästä nöyryyttämisestä, en halua sitäkään!
Kestän radiohiljaisuutta max 1-2 viikkoa, sitten olen ihan varma että hän kaipaa ja rakastaa minua. Otan yhteyttä, ikävöin, näen unia ja aina, hän loukkaa entistä pahemmin.
Neuvoja! 😓💔🖤
Kommentit (458)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei ole mitään alapeukuttamista!
Silloin kuin joku, mies tai nainen kohtelee sua huonosti, ja selviät siitä, olet voittaja.Iso respect kaikille kirjoittaneille, maailmassa on paljon enemmän käytännön tietoa persoonallisuushäiriöisistä ihmisistä.
Niinpä! Tämän takia minä en voi käsittää tässä ketjussa sitä alapeukutusta ja halusin sen kyseenalaistaa. No, onhan tietysti irl:kin tyyppejä, joiden ainoa sanottava esim. väkivaltaa tai narsismia kohdanneille naisille on se, että miks sä sellasta kattelit.
Mutta jättäkäämme alapeukut omaan arvoonsa. Eihän niihin mitään huomiota pitäisi kiinnittääkään, kun saavat huomiosta vain tyydytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on pakkomielteinen, kontrollin menettänyt friikki, se on tullut selväksi.
Ap on ihana ja merkkaa viestit Ap kuten joku sanoikin yllä.
Sinä näköjään voit vielä pahemmin, kun tulit nämä viimeisetkin omat kirjoituksesi peukuttamaan. Kerro vähän enemmän, millainen tilanne sulla on?
En ole alapeukuttanut kertaakaan. Mikä tilanteessani kiinnostaa? Elämäni on mielekästä, koen sen olevan omassa hallinnassani niin paljon, kuin se vaan on mahdollista. Kesällä oli 11. hääpäivä. Miksi luulet, että minulla pitäisi olla joku henkilökohtainen suhde asioihin?
Ap palauttaa hallinnan kokemuksen OMASTA elämästään - mitä koukussa kiemurtaessaan ei ikinä saa - irrottautumalla. Ensin kannattaa lopettaa miehen syyttäminen kontrolloinnista... mikä on pelkkää välinpitämättömyyttä häneltä.
Pohjimmiltaan sulla lienee ajatusta, mutta sanotuksesi ja myötätuntosi tuntuu olevan pahasti pielessä.
Kuten yllä sanottiin, ei täällä miestä tai miehiä ole syytetty kontrolloinnista. Pyrkimyksestä alistaa itse tosin voin ainakin syyttää.
Mutta siinä olet oikeassa, että ei näille tyypeille saa hyviä käytöstapoja ja kaunista käytöstä pitämällä aiheesta saarnoja. Sitä saa jatkaa maailman tappiin tuloksetta. Minä tunnustaudun kontrollifriikiksi ja jään juurikin "siivoamaan" liian pitkäksi ajaksi tätä toisen aiheuttamaa rumaa maailmaa.
Kannattaa ottaa huomioon, että täällä puhutaan myös terapiasta eli ihmiset tiedostavat myös sen, että omiakin ongelmia on. Ei silloin kannata tulla lyttäämään lisää, koska iso askel omaan parempaan tulevaisuuteen on jo otettu. Ei sitä silti napista painamalla tule valmista.
Terv. Ei-ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on pakkomielteinen, kontrollin menettänyt friikki, se on tullut selväksi.
Ap on ihana ja merkkaa viestit Ap kuten joku sanoikin yllä.
Sinä näköjään voit vielä pahemmin, kun tulit nämä viimeisetkin omat kirjoituksesi peukuttamaan. Kerro vähän enemmän, millainen tilanne sulla on?
En ole alapeukuttanut kertaakaan. Mikä tilanteessani kiinnostaa? Elämäni on mielekästä, koen sen olevan omassa hallinnassani niin paljon, kuin se vaan on mahdollista. Kesällä oli 11. hääpäivä. Miksi luulet, että minulla pitäisi olla joku henkilökohtainen suhde asioihin?
Ap palauttaa hallinnan kokemuksen OMASTA elämästään - mitä koukussa kiemurtaessaan ei ikinä saa - irrottautumalla. Ensin kannattaa lopettaa miehen syyttäminen kontrolloinnista... mikä on pelkkää välinpitämättömyyttä häneltä.
Pohjimmiltaan sulla lienee ajatusta, mutta sanotuksesi ja myötätuntosi tuntuu olevan pahasti pielessä.
Kuten yllä sanottiin, ei täällä miestä tai miehiä ole syytetty kontrolloinnista. Pyrkimyksestä alistaa itse tosin voin ainakin syyttää.
Mutta siinä olet oikeassa, että ei näille tyypeille saa hyviä käytöstapoja ja kaunista käytöstä pitämällä aiheesta saarnoja. Sitä saa jatkaa maailman tappiin tuloksetta. Minä tunnustaudun kontrollifriikiksi ja jään juurikin "siivoamaan" liian pitkäksi ajaksi tätä toisen aiheuttamaa rumaa maailmaa.
Kannattaa ottaa huomioon, että täällä puhutaan myös terapiasta eli ihmiset tiedostavat myös sen, että omiakin ongelmia on. Ei silloin kannata tulla lyttäämään lisää, koska iso askel omaan parempaan tulevaisuuteen on jo otettu. Ei sitä silti napista painamalla tule valmista.
Terv. Ei-ap.
<3 <3
Ap tässä pitkästä aikaa-
Yllättäen tämä soitti. Puhui n. minuutin, jonka aikana kertoi vihaisesti että on väsynyt minuun (ei olla oltu varmaan kuukauteen missään tekemisissä) ja vaatimuksiini. Aikoo mennä naimisiin pian lastensa äidin (jota on pettänyt harkitusti sen 6-7 kertaa ainakin) kanssa ja on ollut kuulemma onnellinen kesä tämän kanssa. Toisti tämän naimisiinmenon varmaan 2-3 kertaa. Sitten löi luurin korvaan. Minä ehdin vain kysyä että miksi on kohdellut minua huonosti, että mikä on syy siihen ja sitten aloin itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä pitkästä aikaa-
Yllättäen tämä soitti. Puhui n. minuutin, jonka aikana kertoi vihaisesti että on väsynyt minuun (ei olla oltu varmaan kuukauteen missään tekemisissä) ja vaatimuksiini. Aikoo mennä naimisiin pian lastensa äidin (jota on pettänyt harkitusti sen 6-7 kertaa ainakin) kanssa ja on ollut kuulemma onnellinen kesä tämän kanssa. Toisti tämän naimisiinmenon varmaan 2-3 kertaa. Sitten löi luurin korvaan. Minä ehdin vain kysyä että miksi on kohdellut minua huonosti, että mikä on syy siihen ja sitten aloin itkemään.
Onko tälläisiä edes olemassa?!?!
Älä vastaa sille. Miksi sillä on sun numero, vaihda numerosi.
Miksi helvetissä vastailet narsistille? Milloin ajattelit oppia? Saatko jotakin tuosta että hän satuttaa sinua, koska tiedostettuahan tuo jo on, sinä kyllä tiedät mitä tuleman pitää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä vastailet narsistille? Milloin ajattelit oppia? Saatko jotakin tuosta että hän satuttaa sinua, koska tiedostettuahan tuo jo on, sinä kyllä tiedät mitä tuleman pitää?
Soitti muusta kuin omasta numerostaan.
Ap
Tuli niin paha olo kyllä😞😓
Nyt kun muistelen, sanoi siinä minuutissaan huutaen jotain että on niin onnellinen nyt, haluaa tehdä elämässään päätöksiä, tätä ex (?) tyttöystäväänsä hehkutti - aiemmin sanonut että ei mitään tunteita ole, lasten takia ovat yhdessä. Ja nyt sitten naimisiin menossa (?) Voi ihan hyvin olla täyttä valetta.
Tiedän sisimmässäni että saa tuolta naiselta (liitolta) varmasti vakautta,turvaa ja sitä että he eivät vaadi häneltä yhtään mitään - mutta ei oikeaa rakkautta ainakaan hänen itsensä puolelta. Nainen tietää hänen luonteensa, pettämisensä ja on kaikki vuodet vain hoitanut kiltisti lapsia. Todella kommunistinen malli siis. Eivät ole edistyksellisiä. Nainen on kotona ja täysin riippuvainen miehen rahoista.
Mietin, miksi mulle piti soittaa?
Mietin miksi pitää puhua muista ihmisistä?
Miksi pitää huutaa?
Kaipaa selvästi jotain hyväksyntää toiminnalleen minulta ja haluaa loukata minua kehumalla muita naisia.
Muistin muuten siinä minuutin aikana täältä saadun neuvon: tuomitse väärintekijä, älä osoita pienintäkään hyväksyntää:
Sanoin jotain hyvin tiukasti että tuomitsen käytöksesi ja toimintasi, teet niin väärin kaikkia kohtaan. Minä en pysty vanhempiesi kasvatustyötä tekemään ja muuttamaan sinua, vain sinä itse pystyt muuttumaa, et ole mies ollenkaan” Ja sitten tuli luuri korvaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nosto
Ei tarvitse, eiköhän tälle ole jo kaikki tarvittava sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä!
Mä voin jo paljon paremmin.
Tajusin lähteä eri paikkakunnalle kun terveys alkoi mennä.
Aloitin terapiassa. Seuraava on syyskuussa.
Välillä tunteet heittelee. Kova ikävä. Noi unet pelottaa.Toivon teiltä ihan käytännön neuvoja. Välillä on halu loukata, tarkoitan siis näyttää hänelle että minä olen arvokas, ja pärjään.
Mietin, onko hänellä joku persoonallisuushäiriö? On niin itsekäs ihminen, etten ole aiemmin koskaan tavannut. Voi pitää odottamassa vastausta viestiin helposti koko illan/ viikonlopun tai päivän. Räjähtää helposti.
Miten vastata viesteihinsä? Vai poistaako täysin Whatsappista, Facessa, laittaa soiton esto jne?
Hyvä sinä! Tällaisen persoonallisuushäiriöisen kanssa ei voi olla minkäänlaisessa normisuhteessa. Eikä muutenkaan toisen ihmisen päähän ja käyttäytymiseen saa sellaisia muutoksia, joita toivoo. Ainoa, mitä voi muuttaa on oma itsensä ja oma käyttäytymisensä, silloin toisen osapuolenkinkin käytös voi muuttua, kun lakkaa olemasta kynnysmattona.
Olet ilmeisesti pitkään ollut tällaisessa sairaassa suhteessa, jossa oma minuus katoaa kokonaan. Olet ilmeisesti myös läheisriippuvainen, kun et osaa päästää irti, teki toinen, mitä tahansa: Ymmärrät kai, että ei ole tervettä ajatella ja stalkata toista kaiken aikaa. Poista hänen tietonsa kalenteristasi, facesta jne.
Suljet hänet pois elämästäsi ja käyt terapiassa, niin alkaa vähitellen toipuminen ja huomaat, että menikin jo useampi tunti tai jopa vuorokausi, että et miettinyt kyseistä tyyppiä. Terapiassa saat varmasti apua läheisriippuvuuteesi ja itsetunnon takaisin saamiseen.
Aloita luonnossa liikkuminen, se on hyvin voimaannuttavaa. Pidä huolta itsestäsi!
Kuulostaa valitettavan tutulta. Minulta vuosikausien suhde tällaiseen persoonallisuushäiriöiseen mieheen, joka ei kykene tuntemaan käytöksestään aidosti huonoa omaa tuntia. Tuskin rakkauttaan, vaikka pari kertaa on sanonut minua rakastavansa. Hän on itsekin jollain tasolla tietoinen tunnepuolen ongelmistaan. Välillä on oltu erossa, on riidelty kovasti, poistettu yhteystietoja jne. Mutta aina palaan ja annan kaiken anteeksi. Vaikka anteeksi hän ei pyydä. Minähän se hullu tässä olen. Nyt on vielä tähän soppaan lapsi tulossa ja kadun tätä asiaa itseni ja lapsen puolesta aivan valtavasti. Raskauden aikana mittari on alkanut tulla täyteen, harmi, että en voi vain laittaa välejä poikki. Elän toivossa että isyys tekisi ihmeitä, samaan aikaan pahin pelko on että hän ei kykene lastaankaan rakastamaan.
Pidä siis pää kylmänä ja pysy erossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä pitkästä aikaa-
Musta on täysin käsittämätöntä ettet ole vaihtanut numeroasi JOS niin kovin haluat eroon moisesta tolvanasta.Ilmeisesti sua kuitenkin imartelee se että hän ottaa sinuun yhteyttä.Olet vielä koukussa. Irrottaudu jo vaihtamalla se numerosi. Ja unohda tekosyyt.
Niin minä pääsin jojosta eroon, vaihtamalla numeron eli estämällä yhteydenotot.
Sä olet aloittanut tämän ketjun 6.7. 2018.
Halutessasi sulla ois ollut uusi salainen numero toiminnassa jo parin päivän kuluttua siitä. Sen sijaan edelleen näin elokuun lopussa vastaanotat siltä puheluita koska et ole halunnut vaihtaa numeroasi jotta hän ei saisi sinuun yhteyttä.
Sä haluat että hän ottaa yhteyttä. Mikään ei puhu sitä vastaan. Jos haluaisit päästä eroon, muuttaisit numerosi riippumatta siitä monelleko sun pitää se uusi numero ilmoittaa.Mutta et tee sitä koska haluat olla koukussa, kärsiä ja raportoida täällä. Siitä huolimatta että oisit numeron vaihdettuasi jo hyvää vauhtia toipumassa ja voimaantumassa ja varmaan häpeäisit omaa tyhmyyttäsi. Mutta et vaihda sitä numeroa ja sillä lailla varmistat että hän saa sinuun yhteyden.
Mietipä sitä.Sinä haluat kärsiä ja kuvitella.Miksi ????
Vierailija kirjoitti:
Halutessasi sulla ois ollut uusi salainen numero toiminnassa jo parin päivän kuluttua siitä. Sen sijaan edelleen näin elokuun lopussa vastaanotat siltä puheluita koska et ole halunnut vaihtaa numeroasi jotta hän ei saisi sinuun yhteyttä.
Sä haluat että hän ottaa yhteyttä. Mikään ei puhu sitä vastaan. Jos haluaisit päästä eroon, muuttaisit numerosi riippumatta siitä monelleko sun pitää se uusi numero ilmoittaa.Mutta et tee sitä koska haluat olla koukussa, kärsiä ja raportoida täällä. Siitä huolimatta että oisit numeron vaihdettuasi jo hyvää vauhtia toipumassa ja voimaantumassa ja varmaan häpeäisit omaa tyhmyyttäsi. Mutta et vaihda sitä numeroa ja sillä lailla varmistat että hän saa sinuun yhteyden.
Ihan turha syyllistää Ap:ta.
Aivan typerää tuo numeron vaihto! Jos on paljon ystäviä ja kontakteja miksi Apn ja heidän tulisi kärsiä yhdestä ääliöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan typerää tuo numeron vaihto! Jos on paljon ystäviä ja kontakteja miksi Apn ja heidän tulisi kärsiä yhdestä ääliöstä?
Samaa mieltä. Paljon olennaisempaa on miksi mies käyttäytyy näin?!
Naiset näköjään osaavat ns uhrin syyllistämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et itse ole ollut tuossa tilanteessa. Jos haluaa sen loppuvan, tuo on ainoa toimiva keino. Se nyt vaan on niin. Se ääliö kun ei lopeta ja ap kärsii siitä vielä 5 vuoden kuluttuakin ihan vaan siks ettei ole vaihtanut numeroa. Numeroa vaihtamalla ääliöltä viedään lähde.
Et ole näköjään joko lukenut - tai tajunnut mitään koko ketjussa. Ap tai muut tässä ketjussa eivät ole syyttäneet miehiä kontrolloinnista missään kohtaa, vaan kuvanneet miehen sairasta ja loukkaavaa käytöstä.
11 vuotta aviossa ja niin viisas, mutta tulet tänne haukkumaan ystävällistä Ap:ta ”kontrollin menettäneeksi friikiksi” . Kaikella kunnioituksella et kuulosta itse kovin tasapainoiselta.