Mökkinaapurit nyreissään kun käytän moottorisahaa joka päivä
Pakko tehdä polttopuut ja muut hommat kesäloman aikana. Asun 800km päässä, he asuvat 50km päässä eli heillä mahdollisuus mökkeillä ympäri vuoden.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole käynyt mielessäkään, ettei mökillä saisi tehdä puita ja muuta hommaa. Aikaisin aamulla tai myöhään illalla ei tietenkään ole hyvä metelöidä, mutta muuten tehdään työt siinä järjestyksessä ja aikataulussa kuin itse halutaan. Itsekin olet nyt juomatauolla ja tarkoitus on sirkkelöitä ja halkoa vielä pari tuntia.
No nyt voisi käydä. Muitakin ihmisiä on ihan hyvä opetella huomioimaan.
Voisihan teillä ulisijoillakin käydä mielessä, että hommat vaan pitää tehdä.
En minä sitä, mutta yritän vain sanoa, että mielessä saisi käydä muutkin ihmiset.
Kun ei voi, kun on pakko tehdä. Samanlaisia kuin ne, joilla ei ole koskaan rahaa, koska rahaa menee automaattimaksuilla säästötileille.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka täällä haukkuu ja kauhistelee, ei selvästikään joudu itse sahaamaan polttopuitaan tai tekemään muutakaan kotihommia. Kesällä ne puut on tehtävä, ettei talvella perse jäädy.
Paskanmarjat.
Klapeja voi kuule ostaa valmiin ison kuormallisen muutamalla sadalla eurolla! Tuovat suoraan pihaan. Eikun luuri käteen, ei tarvi pöristellä.
T. Ahkera mökkisaunoja
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka täällä haukkuu ja kauhistelee, ei selvästikään joudu itse sahaamaan polttopuitaan tai tekemään muutakaan kotihommia. Kesällä ne puut on tehtävä, ettei talvella perse jäädy.
Kuulehan, kyllä meillä ainakin tehdään itse polttopuut. Mutta joku roti siinäkin, miten paljon niitä pitää moottorisahalla pilkkoa ja ennen kaikkea siinä, MIHIN AIKAAN sinä pärryyttelet.
Kuvittele - jos osaat - vaikkapa sitä, että herättäisit naapurin vauvan päiväunilta tai alkaisit sahailla aamuseitsemältä. Hiukan veetuttaisi, jos haluaa nukkua puolille päivin.
Mies teki polttopuut vuodeksi (ja me mökkeilemme paljon enemmän kuin sinä) parissa päivässä. Ja sahaa hän käytti vain parisen tuntia, keskellä päivää.
Sinuna juttelisin nätisti naapurien kanssa ja selittäisin tilanteen. Kysyisin, MIHIN AIKAAN sahaamisesta on heille vähiten haittaa. Ihan varmasti se on ok, kun sovittelette aikatauluja. Jos heitä häiritsee sahaaminen aamulla, sahaa vasta vaikka iltapäivällä.
Ja sahaa kerralla yhteen pötköön isompi satsi ja sitten panet sahan pois ja kirveellä pienit klapit. Semmoinen epäsäännöllinen ja yllättävissä pätkissä kuuluva meteli on ärsyttävintä: juuri kun olet uudellene nukahtanut, meteli alkaa taas.
Siinähän teet pihahommiasi rauhassa. Jos kuitenkin aloitat esim. puolenpäivän aikaan, etkä klo 9.
Hyvä naapurisopu kannattaa.
Sanotaan muualla Suomessa, kuin Pohjois-Karjalassa, että "mökkihomo laulaa"(moottorisahasta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan, kyllä meillä ainakin tehdään itse polttopuut. Mutta joku roti siinäkin, miten paljon niitä pitää moottorisahalla pilkkoa ja ennen kaikkea siinä, MIHIN AIKAAN sinä pärryyttelet.
Kuvittele - jos osaat - vaikkapa sitä, että herättäisit naapurin vauvan päiväunilta tai alkaisit sahailla aamuseitsemältä. Hiukan veetuttaisi, jos haluaa nukkua puolille päivin.
Mies teki polttopuut vuodeksi (ja me mökkeilemme paljon enemmän kuin sinä) parissa päivässä. Ja sahaa hän käytti vain parisen tuntia, keskellä päivää.
Sinuna juttelisin nätisti naapurien kanssa ja selittäisin tilanteen. Kysyisin, MIHIN AIKAAN sahaamisesta on heille vähiten haittaa. Ihan varmasti se on ok, kun sovittelette aikatauluja. Jos heitä häiritsee sahaaminen aamulla, sahaa vasta vaikka iltapäivällä.
Ja sahaa kerralla yhteen pötköön isompi satsi ja sitten panet sahan pois ja kirveellä pienit klapit. Semmoinen epäsäännöllinen ja yllättävissä pätkissä kuuluva meteli on ärsyttävintä: juuri kun olet uudellene nukahtanut, meteli alkaa taas.
No kato kun ei voi. Kompromissien teko on suomalaisille umpiluupäille täysi mahdottomuus.
"Kun mä päätän, että kaikkien on noustava ylös viimeistään kello kuusi, niin mun päivärytmini on laki."
Meillä naapuri huudatti jotain päristintä mutta loppui kun mies kävi hakemassa sen "takavarikkoon". Palautettiin kyllä kun lähdettiin.
Laita sahan terään kuminupukat, ei äännä niin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on puulämmitys ja tehdään joka vuosi itse polttopuut ja silti ei tarvi joka päivä moottorisahaa käyttää ei läheskään..
Mieheni kotitalossa pääasiallinen lämmitys oli puu. Heillä halot tehtiin kirveellä. Mitenkähän kummassa he ympärivuotisesti astussa talossa pärjäsivät kokonaan ilman moottorisahaa ja ei niitä halkoja tarvinnut kirveelläkään olla koko aikaa kaatamassa. Muutama kerta kesässä kävivät hakemassa rankoja, saivat läheiseltä metsänomistajalta jämäpuita ja itse käsipelissä kassaroivakin ne. Osa puista oli myös omalta tontilta. Ne kävi joku naapuri kaatamassa.
Montako puuta siellä poltettiin kerralla? Kolme?
Mieheni kotitalossa pääasiallinen lämmitys oli puu. Heillä halot tehtiin kirveellä. Mitenkähän kummassa he ympärivuotisesti astussa talossa pärjäsivät kokonaan ilman moottorisahaa ja ei niitä halkoja tarvinnut kirveelläkään olla koko aikaa kaatamassa. Muutama kerta kesässä kävivät hakemassa rankoja, saivat läheiseltä metsänomistajalta jämäpuita ja itse käsipelissä kassaroivakin ne. Osa puista oli myös omalta tontilta. Ne kävi joku naapuri kaatamassa.