Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen harrastus vaan kallistuu

Vierailija
06.07.2018 |

Urheiluharrastuksessa nousee joka vuosi seuramaksut, lisenssimaksut ja vakuutusmaksut. Poika on nyt 13 eikä ole mitenkään innoissaan harrastuksestaan, mutta ei nyt suoraan ole sanonut, että haluaisi lopettaakaan. Nyt nuo maksut alkaa olla mun yh-budjetille liikaa, kun maksujen lisäksi tulee tietenkin varusteet, kuskaamiset, turnausmaksut ja mokkapalanleipomisen tuska.

Onko tässä enää mitään järkeä? Harkkoihin lähtemisestä on taisteltu jo pitkään, mutta olen saanut pojan pysymään harrastuksessa, joka olisi niin hyvää ja terveellistä vastapainoa pelaamiselle, joka on hänelle todellinen intohimo. Haluisin siis, että poika liikkuu ja harrastaa, mutta en voi maksaa siitä mitä tahansa. Varsinkaan, kun harrastus ei ole pojalle mikään elintärkeä tai rakas asia.

Onko kukaan lopettanut lapsen harrastusta rahan takia?

Poika on jo sen ikäinen, ettei varmasti mene enää mihinkään toiseen lajiin. Eikä ns. höntsäilyihin. Pelkään, että se passivoituu täysin ja liimautuu tietokoneeseen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat vielä muutaman vuoden, niin monelta murheelta ja teiniangstilta säästyt. Toki jos harjoituksiin lähteminen on aina riidan aihe, niin ehkä hän kumminkin voisi jonkin muun liikuntaharrastuksen aloittaa. Harrastuksista saa niitä kavereita, liikuntaa ja ryhtiä siihen vapaa-aikaan. Varsinkin pelihimoiset pojat jää helposti kiinni siihen tietokoneella pelaamiseen.

Vierailija
2/2 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein mun teinien joukkeissa ns oikeita töitä, joilla sai halvennettua kk-maksut, eli olin joukkueenjohtajana sekä huoltajana. Kyllä kannatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme