Sektiolla synnyttäneen virtsaongelmat/ tulehdusoireet ilman tulehdusta
Heissulivei!
Epäilisin, että täältä mahtaisi löytyä sielunsiskoja ja/tai mahdollisesti hoitajia/kätilöitä vastaamaan mulle.
Olen kolmekymppinen kahden lapsen äiti. Molemmat lapset tulleet sektiolla minusta riippumattomista syistä, samasta pystyviillosta. Lapset nyt 4 vuotta ja 10,5kk.
Jälkimmäisen synnytyksen jälkeen alkoivat erilaiset pissavaivat; virtsankarkailua (pieniä määriä) niin ponnistaessa kuin ilmankin, tihentynyttä virtsaamistarvetta, kirvelyä virtsatessa/ piston tunnetta virtsaputken suulla, epätäydellisen tyhjenemisen tunne sekä alavatsakipuja. Gynellä olen käynyt varmaankin 4 kertaa, mutta mitään ei siellä ole selvinnyt. Gyn.ultrassa kaikki ok. Pissanäytettä stixattu varmaan 15 kertaa- se aina kunnossa, pari kertaa mennyt labraan saakka ja kunnossa. Sukupuolitautien mahdollisuutta ei ole. Alavatsakivut ovat gynen mielestä sektion kiinnikkeitä. Laskeumia ei gynen mukaan ole ja lantionpohjalihaksetkin vähintäänkin ok kunnossa. Olen siis käynyt KOLMEN eri gynen vo:lla. Oireet silti vain jatkuvat.
Kysymys: voiko nainen tuntea tuosta häpykummun päältä tai isompien häpyhuulten sisältä ylöspäin tunnustellessa oman virtsarakkonsa tai virtsaputkensa? Minulla tuntuu seistessä tai istuessa tuossa häpykummun alaosassa, ikäänkuin virtsaputken suuaukon yläpuolella jossain syvemmällä jokin juttu. Tuntuu sellaiselta kiinteltä, jännemäiseltä, n. sormen paksuiselta ja pituiselta jutulta, joka jatkuu jonnekin ulottumattomiini. Ja se tämä jokin juttu on myös painelukipeä. Mietin, että onkohan se joku ärtynyt virtsaputki/rakon reuna tms.
Juon riittävästi, joten kuivumisestakaan ei voi olla kyse.
On siis ikäänkuin virtsatietulehduksen oireita vaikka ei ole tulehdusta. Ja nämä oireet menevät on/off.
Löytyisikö keneltäkään vastaavanlaisia oireiluja tms.?
Kommentit (4)
Voisko noissa sektioissa olla tullu jotain vahinkoo tonne virtsajuttuihin?
Oliskohan ärtynyt virtsarakko?
Tuosta virtsaputken/rakon tuntemisesta käsin en oo kyllä varma. :/
Mulla samanlaista oireilua! Ihan kuin olis jatkuva pissatulehdus vaikka ei ole! Jään myös kuulolle jos tähän tulee muita vastauksia.