Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuvauvan kanssa kauppakeskuksissa ja rannoilla ym. Vinkkejä?

Vierailija
06.07.2018 |

Vinkkejä miten selvitä yksin pikkuvauvan kanssa ostosreissuista kauppakeskuksissa tai ajanvietosta rannalla tai puistossa tms. Mies ja kaverit on töissä niin joudun olemaan päivät kaksin vauvan kanssa, enkä haluaisi vain kotona olla vaan kulkea eri paikoissa. Vauva on kuitenkin vielä pieni ja haluaa imeä noin tunnin välein, nukkuu vain lyhyitä pätkiä vaunuissa ja niskakakka on viikottainen juttu meillä. Vinkkejä missä voi imettää kauppakeskuksissa? Tai jos ottaisinkin äidinmaitoa pullossa mukaan, niin missä voin sen lämmittää? Entä niiden niskakakkojen siivoaminen puistossa tai rannalla, jossa ei pääse pesulle? Kauppakeskuksissakin ne lastenhoitohuoneet on vähän niin ja näin välillä..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on noin vaikeaa niin parempi pysyä kotona.

Vinkki: Mene sinne ja suoriudu. Niin muutkin tekee.

Vierailija
2/8 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaisi myös käytännön vinkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on noin vaikeaa niin parempi pysyä kotona.

Vinkki: Mene sinne ja suoriudu. Niin muutkin tekee.

Mielestäsi siis ei koskaan saisi kysyä kokeneilta hyväksi havaittuja vinkkejä jossain asiassa, jossa on itse ensikertalainen? Ap.

Vierailija
4/8 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noin pienen (tiheästi rinnalla olevan) vauvan kanssa käynyt missään. Korkeintaan samassa korttelissa olevassa perhekerhossa, josta pääsin muutamassa minuutissa takaisin kotiin.

Auttaisiko niskakakkoihin vaippakoon tai -merkin vaihto? Toisinaan se auttaa. Muuten ei auta kuin raahata vaihtovaatteita, muovifroteita (vaunujen suojaksi) ja kosteuspyyhkeitä, ehkä harsojakin (voi käyttää pyyhkeenä, alustana, pesurättinä, kuivuu nopeasti vaikka vaunujen työntöaisalla roikkuen) mukanaan. Niin ja vaippoja.

Jos vauva ei ole tottunut juomaan pullosta, älä oleta hänen huolivan pulloa ihan ykskaks. Monessa ostoskeskuksessa on kahviloita, ruokapaikkoja tms ja niissä monesti mikro. Yleensä maidon saa lämmitettyä vaikka vauvanhoitohuoneessa, ihan Prismoissakin olen niissä nähnyt mikroja. Tai käytät termospulloa tai tuttipullolle termospussia, tällöin maito säilyy noin 2h mutta milläs sen kotona pumpatun maidon kylmänä pitäisit? Kylmälaukussa tai pakastettuna?

Itse olen pakonedessä imettänyt vessoissa, vauva oli tarkka ruokarauhan suhteen eikä missään käytävällä olisi malttanut syödä.

Minkä ikäinen vauvasi on? Mikset viihdy kotona, voisiko kodista tehdä viihtyisämmän muutamaksi kuukaudeksi? Facebookin paikallisesta mammaryhmästä sinulle päiväkahvitteluseuraa?

Vierailija
5/8 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vinkata jotain tähän aiheeseen? Vai onko kaikki olleet pikkuvauva-ajan lähinnä kotona tai vain jonkun kanssa yhdessä kaupungilla? Ap.

Vierailija
6/8 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en noin pienen (tiheästi rinnalla olevan) vauvan kanssa käynyt missään. Korkeintaan samassa korttelissa olevassa perhekerhossa, josta pääsin muutamassa minuutissa takaisin kotiin.

Auttaisiko niskakakkoihin vaippakoon tai -merkin vaihto? Toisinaan se auttaa. Muuten ei auta kuin raahata vaihtovaatteita, muovifroteita (vaunujen suojaksi) ja kosteuspyyhkeitä, ehkä harsojakin (voi käyttää pyyhkeenä, alustana, pesurättinä, kuivuu nopeasti vaikka vaunujen työntöaisalla roikkuen) mukanaan. Niin ja vaippoja.

Jos vauva ei ole tottunut juomaan pullosta, älä oleta hänen huolivan pulloa ihan ykskaks. Monessa ostoskeskuksessa on kahviloita, ruokapaikkoja tms ja niissä monesti mikro. Yleensä maidon saa lämmitettyä vaikka vauvanhoitohuoneessa, ihan Prismoissakin olen niissä nähnyt mikroja. Tai käytät termospulloa tai tuttipullolle termospussia, tällöin maito säilyy noin 2h mutta milläs sen kotona pumpatun maidon kylmänä pitäisit? Kylmälaukussa tai pakastettuna?

Itse olen pakonedessä imettänyt vessoissa, vauva oli tarkka ruokarauhan suhteen eikä missään käytävällä olisi malttanut syödä.

Minkä ikäinen vauvasi on? Mikset viihdy kotona, voisiko kodista tehdä viihtyisämmän muutamaksi kuukaudeksi? Facebookin paikallisesta mammaryhmästä sinulle päiväkahvitteluseuraa?

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vauvani on nyt 7 viikkoa. Viihdyn kotona, mutta meillä on vain pieni parveke niin en haluaisi koko kesää olla kotona vaan tykkäisin käydäkin jossain. Vaunukävelytkin on vähän hankalia kun vauva herää vaunuissa tunnin välein syömään ja pitäisi keksiä joku paikka silloin imettää ja pari kertaa kesken kävelyn on tullut niskakakka ja silloin olisi kiire jossain saada se pestyä ja vaihdettua puhtaat päälle. Meillä päin perhekerhoon pitää mennä bussilla tai junalla, lähimpään on matkaa meiltä useampi kilometri. Ap.

Vierailija
7/8 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskeskuksissa on monesti myös lastenhoitohuone jossa voi rauhassa imettää (esim. kamppi, forum, jumbo pk-seudulla) ja lämmitellä ruokia. Tosiaan termarissa vasta pumpattu maito säilyy lämpimänä, itsellä oli yleensä yhden syöttökerran maito pullossa, jolloin imetyksiä ei tullut niin monta reissulla. Maito pysyy kylmänä kyllä esim. pienessä kylmäkassissa ja lämmitys onnistuu esim. kahvilassa kuumassa vesihauteessa (toisin sanoen pyydät kuumaa vettä syvään lautaseen tai isoon kuppiin ja maitopullo sinne 10 minuutiksi lämpenemään). Hoitokassiin mukaan vaihtovaatekerta jolloin niskakakat saa hoidettua lastenhoitohuoneessa/vessassa. Onneksi niskakakkavaihekin on ohimenevä! Sitten jos julki-imetys ei tunnu luontevalta, niin on olemassa erilaisia viittamaisia imetyssuojia (mikäli vauva suostuu semmoisen alla syömään). Itselläni oli käytössä normaali ohut neuleboncho joka antoi suojaa ja pystyin imettämään puistonpenkilläkin (itselle julki-imetys ei ollut kovin luontevaa). 

Vierailija
8/8 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin ihan missä tahansa harso vain edessä. Ihan siellä kahvilassa tai muuallakin. Kukaan ei nähnyt tissejäni ym, en itsekään halua niitä kellekään paljastella julkisesti.

En ole ottanut mukaan koskaan omaa maitoa, joten siitä en osaa neuvoa. Kahviloissa saa lämmitettyä vauvan ruokia, korvikkeita jne, joten saa varmasti sen omankin maidon. Meillä oli termospussi pullolle, mutta ei tullut ikinä käytettyä sitä.

Niskakakkoja varten kannattaa pitää mukana vaihtovaatetta, kosteuspyyhettä, vaippaa ja muovipussia/jotain muuta pussia, johon laittaa ne likaiset vaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä