Kivoja vinkkejä painon pudotukseen
Onko kellään kivoja vinkkejä painon pudotukseen? Kesäkilot ovat alkaneet näkyä..
Kommentit (11)
Ota dieettikola hampurilaisaterian kanssa, kyllä se sillä lähtee laskuun. Voit myös vaihtaa kevyt maidon rasvattomaan ja ostaa vain kevyt metvurstia.
Jos iltasyöminen on ongelma, kokeile sellaista että syöt kevyesti, esim hedelmä tai kahden munan munakas tms. Sen jälkeen pese hampaat, pese kasvot, tee vaikka joku pienkasvohoito ja sen jälkeen puhtaana katsomaan yökkärissä telkkaa/lukemaan kirjaa tms.
Syö tarpeeksi. Jätä herkkuja pois. Juo vettä. Ei laihtumiseen mitään mullistavia ja käänteentekeviä vinkkejä ole, muutenhan kaikki olisivat normaalipainoisia.
Ota rennosti, ja pyri laihtumaan sen verran hitaasti, ettet ole nälässä. Unohda ihmedieetit. Hiljaa hyvä tulee. Muista hyötyliikunta, kalori pois sieltä ja täältä.
Turhaa on myös jatkuvasti hypätä puntarilla, paino voi jumittaa pitkään samassa lukemassa, joten turhaudut vaan. Seuraa mieluummin vaatteiden "suurenemista". Vältä stressiä.
Nuku tarpeeksi. Älä mene nälässä kauppaan. Pidä laukussa aina joku pieni terveellinen syötävä mukana, vaikka mandariini, jos nälkä yllättää, sekä vesipullo.
No, opettele vaikka valmistamaan uusia, kasvispitoisia ruokalajeja, syö tasaisemmin ja suunnitellummin, ja ryhdy käymään ystäviesi kanssa lenkillä ja erilaisissa liikuntapahtumissa? Opettele nauttimaan kevyemmistä herkuista? Tai aloita jokin uusi harrastus, joka tuo päiviin liikettä ja virkeyttä vaikkapa iltaherkuttelun kustannuksella?
Palaat sieltä "kesäisestä syömistoiminnasta" entiseen tyyliin, mutta pienemmillä annoksilla. Jos olet ollut ennen kesälihomista tyytyväinen painoosi, saavutat sen ennen pitkää. Sitten voit taas syödä kuten aiemminkin, jolloin paino pysyy tavoitelukemissa. Kannattaa varmaan ohessa lisätä liikuntaa, jos mahdollista.
Mä olen iltasyöppö. Vaihdoin leipävuoret salaattiin ja raasteisiin, protskuksi kananmuna tai muutama kalkkunaleike. Tärkeää oli myös, että päivällä söi kunnolla lounaan ja päivällisen. Näin jäi myös turhat välipalat pois. Aamulla syön sen leivän. Paino tippunut mukavasti 2kk 7kg.
Lisää liikuntaa, varsinkin ellet ole ihan nuori. Keski- iässä aineenvaihdunta alkaa hidastua ja moni lihoo, vaikka ennen on voinut "syödä ihan mitä vaan", täällä ilmoittautuu yksi.
Tykkään syömisestä ja makeista herkuista erityisesti, vaihdoin autoilun työmatkapyöräilyyn ja paino pysyy kurissa vaikken ole muuttanut syömistottumuksiani.
Itse olen saanut pari kiloa pois ihan yksinkertaisesti pienentämällä annoskokoa. Mulla oli paha tapa aina santsata ruokaa, koska sitähän ei voi heittää pois... Nykyisin kasaan sopivan pienen näköisen annoksen lautaselle ja pysyn siinä yhdessä annoksessa. Samaten välipalaleivät olen pääsääntöisesti vaihtanut vihanneksiin ja hedelmiiin.
Mä saan kivasti kiloja pois syömällä fiksusti. Eli liikun ja jätän paljon kaloreita tuovat syömiset vähiin, olen käyttänyt sulamo sivustoa jonne merkitsen gramman tarkkuudella kaiken mitä syön ja vahdin siten että jää alle tarpeen.
Tärkeimpinä minun kohdalla on että en syö riisiä, pastaa enkä juuri suklaata. Pastan ja riisin sijaan otan kasvikset ja päivittäin suklaan himoon palan 70% tummaa suklaata.
Koskaan ei ole tällä tavoin laihis mennyt hukkaan.
Ala harrastaa kokkaamista, jos et tee sitä jo. Etsi ja tutki reseptejä, tee harvinaisempia juttuja, panosta lautaselle asetteluun ja koristeluun. Voit tehdä pienempiä upeita annoksia ja harrastaa ruokaa ja herkkuja syömättä niin paljon. Toimi minulla, kun olen perso syömiselle.
Kun syö vähemmän kuin kuluttaa paino putoaa.