Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä äitinä toivoisit että toisin taaperollesi synttärilahjaksi?

Vierailija
05.07.2018 |

Pitäisi ostaa 1-vuotiaalle lahja, on kuopus joten vaatteita ja leluja on jo ennestään paljon... Tai uskoisin ainakin, ettei niistä ole puutetta (toisin kuin esim.esikoisen kohdalla olis) Mikä on sellaista mikä tulisi varmasti käyttöön ja helpottaisi myös sinua äitiä? Toki pitää ilahduttaa pikkuista myös.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duploja, lasten astiasto, pikkuautoja, nukke, kiva ruokalappu, lippis? Vaikka hänellä on isosisaruksien vaatteita/leluja käytössä, niin kyllä uutena saatu ja ihan oma lelu olisi kiva.

Vierailija
22/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soiva satu tai laulukirja on tosi kiva tuon ikäiselle, jyskistä saa alesta edullisia pussilakana settejä, lahjakortti kauppaankin on ihan kiva, itse ostettiin kerran cittarin lahjakortilla kunnon villainen kypärämyssy talveksi (30€).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja voisi olla mukava lahja.

Vierailija
24/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain askartelujuttuja. Värityskirjoja, vesivärejä, tarroja, leimoja, muovailuvahaa tms.... noita meillä ainakin menee kun lapset rakastaa askarrella ihan itekseenkin ja minä annan heidän tehdä vapaasti koska saan samalla itse hengähdyshetken, kunhan vähän vahtii vieressä...

Nämä ehdottamasi asiat eivät kyllä 1-vuotiaalle sovi, ennemmin 4-vuotiaalle.

Ja miten niin ei sovi? 😂 Hyvin on sopinut meidän muksuille. Kirjoitin aiheesta jo toisen kommentin aiemmin ^^

Monelle äidille tuntuu vaan olevan tärkeämpää ne hienot astiat ja rahatukut tilillä, 1-vuotiaan askartelut kun voi tosiaan olla sottaisia 🤗 Enemmän se 1v niistä vesiväreistä ilahtuu kuin lahjakortista, lapsellehan se lahja kuitenkin oli vai...?

Vierailija
25/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Yksivuotiaalle kysyttiin lahjatoiveita ja mammat ahnaasti luettelevat kaiken maailman astiastoja, lahjakortteja ruokakauppaan, rahaa kenkiin, tarvikkeita rattaisiin, vuodevaatteita...

Jos ette itse pysty taaperoanne elättämään, niin olkaa kokonaan hankkimatta lapsia.

Ei ole kyse siitä etteikö äideillä olisi varaa näitä itse kustantaa, vaan siitä ettei haluta mitään turhaa krääsää mitä ei itsekään tulisi kaupasta lapselle ostettua.

Meidän 5v on esim. Saanut joka vuosi useamman pehmolelun lahjaksi ja ne vasta turhia ovat, niitä on varmaan jo kerääntynyt 40-50kpl ja suunnittelen jo hävittäväni osan niistä koska ei meillä ole enää tilaa säilyttää niitä.

No sitten ei tarvitse pyytää mitään. Ei lahja ole mitenkään pakollinen. Lapsihan ei siitä edes mitään tajua.

No eihän niitä kai yleensä kukaan pyydäkään, mutta jos osallistuu juhliin niin on kohteliasta viedä jotain, en itse ainakaan kehtaisi mennä jonkun synttäreille ilman lahjaa tai jonkun luo illalliselle viemättä isäntäväelle vaikka kukkaa tai viinipulloa.

Vierailija
26/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jotain oikein turhaa sille lapselle. Ehkä saippuakupla-ainetta, puhalleltaisiin yhdessä pihalla. Tai ilmapallon, heliumtäytteisen. Senkin voisimme päästää matkaansa.

Se on 1v:n synttäripäivä. Lapsella saattaa olla tavaraa ja äiti haluaa juustotarjottimen, mutta silti se lahja on lapselle.

Minulla on 4 lastenlasta. Yhdellekään heistä ei saa ostaa mitään, koska kotiin ei kerätä turhaa krääsää. Asia selvä, en osta. Synttäreille vien kortin ja otan se sitten takaisin kotiin, jotta ei synny turhaa roskaa, kuten miniällä on tapana minua opastaa.

Vierailija
27/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman paljon rahaa, jotta minä voin juoda ne kurkusta alas.

Vierailija
28/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Yksivuotiaalle kysyttiin lahjatoiveita ja mammat ahnaasti luettelevat kaiken maailman astiastoja, lahjakortteja ruokakauppaan, rahaa kenkiin, tarvikkeita rattaisiin, vuodevaatteita...

Jos ette itse pysty taaperoanne elättämään, niin olkaa kokonaan hankkimatta lapsia.

Ei ole kyse siitä etteikö äideillä olisi varaa näitä itse kustantaa, vaan siitä ettei haluta mitään turhaa krääsää mitä ei itsekään tulisi kaupasta lapselle ostettua.

Meidän 5v on esim. Saanut joka vuosi useamman pehmolelun lahjaksi ja ne vasta turhia ovat, niitä on varmaan jo kerääntynyt 40-50kpl ja suunnittelen jo hävittäväni osan niistä koska ei meillä ole enää tilaa säilyttää niitä.

Kaikki pehmolelujen ostajat alapeukutti

Vierailija
29/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on semmonen juttu että pitää muuta ostelua vähentää, jos ei edes synttäreillä ja jouluna saa lapselle puuhavihkoa, kirjaa tai muovailuvahapakettia ostaa kun on "liikaa roinaa".

Vierailija
30/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei tarvitse pyytää mitään. Ei lahja ole mitenkään pakollinen. Lapsihan ei siitä edes mitään tajua.

No eihän niitä kai yleensä kukaan pyydäkään, mutta jos osallistuu juhliin niin on kohteliasta viedä jotain, en itse ainakaan kehtaisi mennä jonkun synttäreille ilman lahjaa tai jonkun luo illalliselle viemättä isäntäväelle vaikka kukkaa tai viinipulloa.

Tässä ketjussahan on juuri pyydetty vaikka mitä 😂

Jos isäntäväki sanoo, että kaikkea on jo, mitään ei tarvitse tuoda, niin on myös kohteliasta tehdä heidän toiveensa mukaan.

Vierailija
31/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin kahvia. Meiän 1v ei tajua leluista vielä oikein mitään ja kaikkea tavaraa on jo tarpeeksi. Liikaakin, koska lapsen isovanhemmille on täysin mahdotonta käsittää, että 1vuotias viihdyttää itseään kattilankannella tai lusikalla ihan yhtä kauan kuin pehmoleluvuorella ja dubloilla.

Oman kummilapsen äidiltä kysyn aina mitä lapsi tarvitsee, sukkia tai lakanat tai jotain muuta käyttökamaa. Roinan vieminen on ihan turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän