Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä äitinä toivoisit että toisin taaperollesi synttärilahjaksi?

Vierailija
05.07.2018 |

Pitäisi ostaa 1-vuotiaalle lahja, on kuopus joten vaatteita ja leluja on jo ennestään paljon... Tai uskoisin ainakin, ettei niistä ole puutetta (toisin kuin esim.esikoisen kohdalla olis) Mikä on sellaista mikä tulisi varmasti käyttöön ja helpottaisi myös sinua äitiä? Toki pitää ilahduttaa pikkuista myös.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain askartelujuttuja. Värityskirjoja, vesivärejä, tarroja, leimoja, muovailuvahaa tms.... noita meillä ainakin menee kun lapset rakastaa askarrella ihan itekseenkin ja minä annan heidän tehdä vapaasti koska saan samalla itse hengähdyshetken, kunhan vähän vahtii vieressä...

Vierailija
2/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain askartelujuttuja. Värityskirjoja, vesivärejä, tarroja, leimoja, muovailuvahaa tms.... noita meillä ainakin menee kun lapset rakastaa askarrella ihan itekseenkin ja minä annan heidän tehdä vapaasti koska saan samalla itse hengähdyshetken, kunhan vähän vahtii vieressä...

Hyvä idea! On juu kiireinen äiti niin joku askartelujuttu voisi olla kiva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duplot toimii aina, jotain kivoja eläinhahmoja tms.

Vierailija
4/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat on ollut aina toiveena ihan ensimmäisestä syntymäpäivästä lähtien.

Vierailija
5/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan kivoja ideoita mutta ei yksivuotiaalle, vai meinaatko vain "vähän" vahtia kun 1v tunkee muovailuvahaa kurkuunsa :D

Meille kaikista parhaimmat käytännön lahjat on esim. arabian muumi astiastot ja aterin setit, käytetty useita vuosia.

Vierailija
6/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen vastaus:

Toivoisin, että meidän lapsille tuotaisiin syntymäpäivälahjaksi rahaa. Meillä on koti täynnä roinaa ja lasten leluja. Yhtään enempää ei tarvittaisi. Olen kieltänyt sukulaisia tuomasta mitään vanhoja lelujaan meille. Miehen kanssa yritämme säästää lapsille rahaa heidän myöhempiä opintojaan varten. Sitä varten olemme avanneet lapsille säästötilit, jonne siirrämme rahaa aina välillä. 

Mutta jos raha tuntuu sinusta liian tökeröltä ja haluat ilahduttaa pientäkin, niin meidän lapset pitävät ainakin värityskirjoista ja kirjoista. Ulkolelut eli hiekkalapiot ja ämpärit ovat myös siitä käteviä, että niille on aina käyttöä, eivätkä ne ole sisällä tiellä. Voit tietenkin myös yhdistää nämä ideat. Vie 20e kirjekuoressa ja hiekkaämpäri ja lapio lapselle.

Vierailija
7/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen vastaus:

Toivoisin, että meidän lapsille tuotaisiin syntymäpäivälahjaksi rahaa. Meillä on koti täynnä roinaa ja lasten leluja. Yhtään enempää ei tarvittaisi. Olen kieltänyt sukulaisia tuomasta mitään vanhoja lelujaan meille. Miehen kanssa yritämme säästää lapsille rahaa heidän myöhempiä opintojaan varten. Sitä varten olemme avanneet lapsille säästötilit, jonne siirrämme rahaa aina välillä. 

Mutta jos raha tuntuu sinusta liian tökeröltä ja haluat ilahduttaa pientäkin, niin meidän lapset pitävät ainakin värityskirjoista ja kirjoista. Ulkolelut eli hiekkalapiot ja ämpärit ovat myös siitä käteviä, että niille on aina käyttöä, eivätkä ne ole sisällä tiellä. Voit tietenkin myös yhdistää nämä ideat. Vie 20e kirjekuoressa ja hiekkaämpäri ja lapio lapselle.

Tämä! Lapsemme on ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille ja siitä sekoaminen ei vieläkään ole helpottanut. Kyläilevät kerran viikossa tai kahdessa ja joka ikisellä kerralla, kielloista huolimatta, tuodaan kassillinen tavaraa. Kun sitä tavaraa ei vaan mahdu loputtomiin!

Itse kysyn, mitä lapselle haluttaisiin ja jos ei haluta mitään niin vien kortin.

Vierailija
8/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerran saatiin lahjaksi kasa smoothiepusseja. Oli tosi hyvä lahja, niistä kun lapsi tykkää ja tavaraa meilläkin on ihan riittävästi. Joku kasvi (esim. kaktus) voisi myös olla hauska, sitä toki äitin pitäisi aluksi hoitaa.

Vierailija
9/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäni ilahduttaisi käyttötavarat. Rattaisiin uusi istuinsuojus, oikeat lasten astiat, (ei värikkäitä muovisia) taaperolle sopiva täkki, pussilakanasetti, lahjakortti tai rahaa kenkiin. Ei missään tapauksessa askartelusälää.

Vierailija
10/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä ideoista! Vien värityskirjan ja lahjakortin jonnekin ruokakauppaa, ruokaa menee isossa perheessä varmaan ihan kiitettävästi.

Vierailija
11/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen puinen taaperokärry (jos ei vielä ole)

Lasten astiasto (näitä saa aina olla reilusti, tiskiä tulee älyttömän paljon lapsiperheissä)

Joku "selviytymspakkaus" : vaippoja, rasvaa, shampoo, kylpyvaahto, kylpylelu jossain kivassa korissa tai jotenkin "vaippakakku tyyliin" pakattuna...

Vierailija
12/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menolippu timbuktuun

Vierailija
13/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan kivoja ideoita mutta ei yksivuotiaalle, vai meinaatko vain "vähän" vahtia kun 1v tunkee muovailuvahaa kurkuunsa :D

Meille kaikista parhaimmat käytännön lahjat on esim. arabian muumi astiastot ja aterin setit, käytetty useita vuosia.

No hohhoijjaa, järkeä saa käyttää. Värityskirjaa voi tuon ikäinen väritellä aika vapaasti, muovailuvahaa pitää toki enempi vahtia. Mutta kyllä 1-vuotiaan voi hyvin antaa tutustua muovailuvahaan jo.

Itsellä siis 2 lasta ja ihan tosi pienestä saaneet askarrella, jo 1-vuotiaasta saakka. Nyt he on 5v ja toinen täytti just 3v. Molemmat mm. leikkaa sujuvasti saksilla, kynäote on hallussa ja piirtävät hyvin ikäisekseen, leikkaavat kuvia ja liimaavat niitä. Eli hienomotoriikka on kehittynyt huimasti juuri noiden askarteluiden ansiosta. Olen lastenhoitaja ja tapaan vuosittain lapsia jotka ei vielä 5-vuotiaana tiedä mitenpäin saksia pidetään kädessä. Se on vaan vähän sääli jos ei ole saanut kokeilla (murto-osa lapsista tietysti on sellaisia joita ei kiinnosta vaikka saisikin), kun ei tuokaan taito vaadi muutakuin pienet sakset ja vaikka muropaketin kannen mitä saa saksilla silputa.

Siksi mieluusti ottaisin vastaan askartelutarvikkeita, sen sijaan että tuodaan joku valmiiksi pureskeltu tusinalelu mikä ei sinänsä harjaannuta lapsella mitään taitoa ja joka monesti unohtuu lelukorin pohjalle. 🙂

Astiastot ym. on joo kivoja, mutta kyllä ne saadaan usein jo ristiäislahjaksi eikä niitäkään monia tartte kaappiin pölyttymään.

Vierailija
14/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen vastaus:

Toivoisin, että meidän lapsille tuotaisiin syntymäpäivälahjaksi rahaa. Meillä on koti täynnä roinaa ja lasten leluja. Yhtään enempää ei tarvittaisi.

Ilmeisesti teillä on jo tarpeeksi rahaa, jos on koti täynnä roinaa ja leluja. Tuskin kaikki ne ovat toisten ihmisten teille lahjoittamia, vaan olette itsekin osallistuneet kulutuskarkeloihin.

Vierailija
15/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Yksivuotiaalle kysyttiin lahjatoiveita ja mammat ahnaasti luettelevat kaiken maailman astiastoja, lahjakortteja ruokakauppaan, rahaa kenkiin, tarvikkeita rattaisiin, vuodevaatteita...

Jos ette itse pysty taaperoanne elättämään, niin olkaa kokonaan hankkimatta lapsia.

Vierailija
16/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen vastaus:

Tää on niin törkeää kun joka paikkaan pitäisi mennä rahatukko kourassa. Häät, ristiäiset, synttärit, valmistujaiset... mikään muu ei kelpaa kuin raha.

Jos mitään ei tarvitse niin sitten ei pyydetä mitään tai pyydetään aineettomia lahjoja.

Vierailija
17/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Yksivuotiaalle kysyttiin lahjatoiveita ja mammat ahnaasti luettelevat kaiken maailman astiastoja, lahjakortteja ruokakauppaan, rahaa kenkiin, tarvikkeita rattaisiin, vuodevaatteita...

Jos ette itse pysty taaperoanne elättämään, niin olkaa kokonaan hankkimatta lapsia.

Ei ole kyse siitä etteikö äideillä olisi varaa näitä itse kustantaa, vaan siitä ettei haluta mitään turhaa krääsää mitä ei itsekään tulisi kaupasta lapselle ostettua.

Meidän 5v on esim. Saanut joka vuosi useamman pehmolelun lahjaksi ja ne vasta turhia ovat, niitä on varmaan jo kerääntynyt 40-50kpl ja suunnittelen jo hävittäväni osan niistä koska ei meillä ole enää tilaa säilyttää niitä.

Vierailija
18/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa pyytäjille voi ostaa sen vuohen sinne kehitysmaahan. Värityskirjaa pyytäville voi viedä värityskirjan ja vaikka satukirjankin.

Vierailija
19/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä etteikö äideillä olisi varaa näitä itse kustantaa, vaan siitä ettei haluta mitään turhaa krääsää mitä ei itsekään tulisi kaupasta lapselle ostettua.

Meidän 5v on esim. Saanut joka vuosi useamman pehmolelun lahjaksi ja ne vasta turhia ovat, niitä on varmaan jo kerääntynyt 40-50kpl ja suunnittelen jo hävittäväni osan niistä koska ei meillä ole enää tilaa säilyttää niitä.

No sitten ei tarvitse pyytää mitään. Ei lahja ole mitenkään pakollinen. Lapsihan ei siitä edes mitään tajua.

Vierailija
20/31 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ehdottamasi asiat eivät kyllä 1-vuotiaalle sovi, ennemmin 4-vuotiaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi