Tuntuuko oma 18 v "isolta"?
Esikoiseni on nyt 15 v. Tuntuu ihan pikkupojalta, vaikka on fiksu ja tietenkin selvästi murrosiässä. Tuntuu, että voiko tuo oikeasti tuntua 3 v päästä aikuiselta? Vai tuntuuko hän edelleen äitin pikkupojalta?
Kokemuksia aikuisten lasten vanhemmilta? Tuntuuko lapsi lapselta vielä pitkään?
Kommentit (4)
Kyllä.
Minä rakastan sitä tunnetta kun ”iso” musta 18v kundi on sisälläni.
Syvällä.
Paljaalla.
Minulla on tällä hetkellä sekä 15- että 18-vuotiaat tyttäret. Kyllä niissä kolmessa vuodessa vaan ihmeen paljon kypsyy. 18-vuotias on alkanut tuntua enemmän samanvertaiselta ihmiseltä kuin "lapselta" (vaikka tuleekin olemaan lapseni jota takuulla haluan suojella kaikelta epämiellyttävältä koko loppuelämäni). Tässä iässä muutokset on kovin nopeita, joskus ihan hirvittää.
Musta jo mun 15 v poika tuntuu isolta. Ehkä koska on rauhallinen ja harkitseva, ja jo miehen mittainen ja harteikas.
Olisin mielelläni pitänyt häntä pikkuisena vielä vuoden tai pari, mutta toisaalta olen häkeltynyt mutta hyvilläni, että hän näyttää aikuistuvan ihan hienosti.
Njaah, itse tälleen pari kuukautta vajaa 18 v:nä voisin sanoa, etten ainakaan itse pidä itseäni "isona" tai mitenkään erityisen kypsänä. Tosin osa kavereista vieläkin lapsellisempia. Osahan taas sitten muuttaa omaan kotiin jo 16:venä eli varmaankin ihmisten välillä on isoja eroja. Itseä vaan vähän ahdistaa lisääntyvä vastuu ja esim ajokotrin ajaminen. Mitään erityistä hyötyähän tosta ei muuten ole, koska täällä peräkylillä mitään baareja olekaan. Pakko jossain saunantakana juoda joka tapauksessa :D