Miksi kampaajat ei osaa leikata SUORAA polkkatukkaa?
Olen monta kertaa käynyt eri kampaajilla ja pyytänyt suoraa polkkatukkaa. Aina leikataan sellainen, että laskee niskaan alemmas kuin sivuilta/edestä. En halua eteen, enkä taakse laskeutuvan, vaan suoran polkkatukan.
Kerran olin kampaajakoulun opiskelijalla leikkauttamassa suoraa polkkatukkaa. Opettaja neuvoi sille opiskelijalle, että muistathan että polkka ei näytä suoralta, jos sen niskalinjaa ei nosta hiukan ylemmäs. Onko tämä taito jäänyt kaikilta mun edellisiltä polkan leikkaajilta oppimatta? En viitsisi ruveta opettaan niitä asiakkaana ja etsin vieläkin luottokampaajaa, joka oikeesti kyselis kunnolla sen peilin kanssa lopuksi, että miltä tää susta näyttää, ookko tyytyväinen...
Kommentit (4)
Polkkatukka on todella tyylikäs niillä naisilla (miksei miehilläkin), joille kyseinen hiusmalli sopii.
Ehkä ois turvallisempaa sanoo noin. Mut en haluis sellasia ihme lirujakaan roikkuun tohon eteen sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ois turvallisempaa sanoo noin. Mut en haluis sellasia ihme lirujakaan roikkuun tohon eteen sivuille.
Ei ole mulle ikinä käynyt niin, että polkka olis selkeästi edestä/sivulta pidempi kuin takaa, vaikka olen sanonut noin, että saa olla hitusen pidempi edestä. Olen yleensä korostanut samalla sitä, että mulla se tukka näyttää raskaalta, jos se "valuu" niskaan eli on niskasta vähän pidempi. Hyvin maltillisesti on jokainen kampaaja yleensä sen mitan ottanut.
Mä oon yleensä sanonut, että saa olla edestä vähän pidempi kuin takaa, niin saa melko hyvän polkkatukan.