Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla vaikea syödä, kun on stressiä? Kesävieraita kylässä enkä ole saanut syötyä moneen päivään :(

Vierailija
05.07.2018 |

En oo mikään syömishäiriöinen, mutta vatsa vaan menee jotenkin solmuun, jos on stressiä. Vieraat on ihan kivoja, mutta oon jotenki stressaantunu enkä saa syötyä... Pari leipäpalaa siellä täällä... Kauheesti meteliä ja hässäkkää koko ajan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama. Tartten ruokarauhan.

Stressitilanteessa hörpin kefiiriä tai jugurttia, ne rauhoittavat vatsaa ja pitävät pahimman nälän poissa.

Vierailija
2/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mullakin olisi! Minä taas syön stressiin kahden edestä. Ja sitten on lisästressiä kertyvistä kiloista. Vaihtaisin osia ap:n kanssa milloin vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun mullakin olisi! Minä taas syön stressiin kahden edestä. Ja sitten on lisästressiä kertyvistä kiloista. Vaihtaisin osia ap:n kanssa milloin vain.

No ei sekään kivalta kuulosta... Lisänä mulla tulee päänsärkyä ja selkä menee jumiin. Ihmisen mieli on kyllä outo. Olen todella herkkä melulle ja, noh, vähän kaikelle. Tuntuu vaan että kaikki on jotenkin liikaa. Haluaisin käpertyä palloksi ja mennä raparperinlehden alle nukkumaan :) ap

Vierailija
4/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos olen stressaantunut en pysty syömään. Näläntunne katoaa. Ja ihan kuin olis pala kurkussa koko ajan.

Vierailija
5/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kai niitä juttuja, joissa kaksi ääripäätä tapaa toisensa.....jotkut ei pysty syömään kun on stressiä, ja toiset taas syövät syömästä päästyään kun on stressiä. :(  Itse kuulun näihin ahmiviin tyyppeihin ja näkyy myös minusta. Kuulostat ap introvertilta ihmiseltä jonka pasmat menee sekaisin pahemmankertaisesta hälinästä, vieraista ihmisistä, "pakotetusta" seurustelusta ihmisten kanssa.....ymmärrän kovasti koska olen samanlainen, mutta juuri päinvastaisella ruokakäyttäytymisellä. En tietty nyt diagnosoinut sua, mutta kuulostaa tilanne vaan niin tutulta! :)

Vierailija
6/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä.

Kun oon lähdössä matkalle, aamiainen ei mene alas.

Eron jälkeen laihduin.

Jos pitää esiintyä isolle joukolle, syön vasta jälkeenpäin.

Adrenaliini sen tekee.

Vähän kuten aikoinaan apinalaumana katsottiin puusta leijonalaumaa eikä kenelläkään mennyt banaani alas.

Vierailija
7/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla täysin sama jos tulee oikein paha stressi tai kuormitustila.

Yritän silloin rauhoittaa hetkiä ja mennä tarvittaessa syömään jonnekin rauhassa. Ota evästä mukaan ja käväise ulkona rannassa tms. rauhoittavassa paikassa syömässä?

Mulla auttaa joskus myös se jos teen silloin lempiruokia tai mitä tahansa mitä mieli tekisi syödä

Vierailija
8/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ruokahalu vähenee oikein stressaavissa tilanteissa ja silloin myös tuntee, että paino putoaa.

Kaipaan rauhaa sekä omaa tilaa ja aikaa. Työni on kiireistä ja stressaavaakin, etten kaipaa ympärilleni sirkusta vapaa-ajalla.

Jos vieraiden kanssa on jotain jännitettävää esim. joku on kova arvostelemaan 😔 se hankaloittaa.

Vierailija
9/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene alas eikä maita. Ruoka on viimeinen mitä ajattelen. Nälkä ei tule.

Vaikuttaa kai sekin, että stressaan vatsallani. Kovat vatsakivut ja turvotus.

Vierailija
10/10 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siitä stressistä tiedä, mutta jännittävissä (sosiaalisissa) tilanteissa ruokahalu helposti katoaa, etenkin uusissa paikoissa. Söin hyvällä ruokahalulla koulun ruokalassa varmaan siksi että siihen paikkaan oli tottunut, vaikka tunsinkin siellä jännitystä, mutta sitten esim. luokkaretkillä ruokahalu oli huonompi.

Jos stressaan jotain asiaa yksin kotona, niin se ei vie ruokahalua. Saatan jopa haluta piristää itseäni syömällä, jos jokin asia vaivaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi