Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelmana pitkä kierto + e-pillerit ei sovi

Vierailija
05.07.2018 |

Kiertopäivää 41 elellään ja saa nähdä meneekö taas lähelle viittäkymmentä. Menkkakipuja ollut jo taas yli viikon, eikä vaan enää jaksa tätä pitkittymistä ja pitkittymistä.

Pillerit ei sovi, kun vetävät vain vatsan täysin sekaisin.
Onko sitten olemassa mitään muuta apua pitkittyvin kiertoihin kuin pillerit? -.-

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltarauhashormonikuuri. Sellaisen mun gyne määräsi aikoinaan, kun olin lopettanut pillerit, kierto pitkä ja sekaisin ja yritettiin lasta. Kierto stabiloitui nopeasti sinne 28 hujakoille :)

Vierailija
2/6 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keltarauhashormonikuuri. Sellaisen mun gyne määräsi aikoinaan, kun olin lopettanut pillerit, kierto pitkä ja sekaisin ja yritettiin lasta. Kierto stabiloitui nopeasti sinne 28 hujakoille :)

Kiitos vinkistä! Olen epäröinyt ottaa asiaa missään esille kun olen miettinyt, että onko vaihtoehdot vain pillerit tai ei mitään. Mutta voisi lähteä tuota kyselemään

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä siinä pitkässä kierrossa on ongelma?

Itselläni on hormonikierukka eikä ole menkkoja ollenkaan.

Vierailija
4/6 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että menkkakipuja on päivittäin ennen kuin edes menkat alkaa. Jos kierto pitkittyy, niin kärsitään jopa pari viikkoa menkkakivuista ennen kuin edes alkaa.

Ei siia mitään lamauttavia, vaan sellaista tasaista ärsyttävää jomottelua.

Vierailija
5/6 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että menkkakipuja on päivittäin ennen kuin edes menkat alkaa. Jos kierto pitkittyy, niin kärsitään jopa pari viikkoa menkkakivuista ennen kuin edes alkaa.

Okei. Itselläni oli aina vaan todella epäsäännöllinen kierto (heitteli 20-40 päivän välillä) muttei kipuja. Hormonikierukka tosiaan poisti menkat kokonaan. E-pillereitäkin on niin paljon erilaisia että saattaahan niistä jokin sopia sinulle. Itselläni on tosi herkkä vatsa ja söin Merciloneja ennen kuin otin Mirena-kierukan.

Vierailija
6/6 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Itselläni oli aina vaan todella epäsäännöllinen kierto (heitteli 20-40 päivän välillä) muttei kipuja. Hormonikierukka tosiaan poisti menkat kokonaan. E-pillereitäkin on niin paljon erilaisia että saattaahan niistä jokin sopia sinulle. Itselläni on tosi herkkä vatsa ja söin Merciloneja ennen kuin otin Mirena-kierukan.

Itse olen kokeillut ainakin yazeja, minipilleteita ja joku jota en enää muista. Kaikki vetivät vatsan niin sekaisin, että oli kuin olisi ollut vatsatauti 😕

Eli miltein työkyvyn vievää, kun ei uskaltanut lähteä vessan läheltä minnekään.

Siksi vähän ajatuksena kierukka hirvittää, sitä kun ei saa heti pois jos sen kanssa käy samoin 😓

-ap