Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhat piirretyt

kelpaa
05.07.2018 |

Muistan Tao taon. Nämä piirretyt olivat hyveellisiä, niissä oli kaunis tarina, joka opetti hyviä moraaliarvoja ja ei ollut sitä jatkuvaa kilpailua ja voittamista ja taistelua, kuten olen huomannut tv:n lasten sarjoissa nykyään olevan. 7-vuotias siskonpoikani itki minulle "En ole riittävän hyvä. Minun pitää olla parempi ja voittaa kaikki." Lapsen käsitys maailmasta ja itsestään ja elämän tarkoituksesta oli jo noin pienestä täysin vääristynyt. Sanoin hänelle, ettei aina voi voittaa, ja voi olla hyvä häviäjä. Lapsi suuttui ja muuttui itkuisemmaksi "Mutta kun on pakko voittaa! On pakko olla paras!" Eikä hän millään pystynyt ymmärtämään ettei ihmisten kuulu "taistella ja tappaa toisiaan, eikä voittaa aina ja pystyä kaikkeen". Modernit piirretyt ja lasten ohjelmat ovat hirveää aivopesua.

Tao taot suomeksi; Mene youtubeen, kirjoita Tao tao episodi 1. Siitä eteenpäin löytyy jokaikinen jakso. Helppo ladata koneelle käyttämällä esim 4K video downloader (sekin löytyy googlaamalla)

Muitakin vanhoja hyviä piirrettyjä joissa ei pervoilua ja sikailua löytyy.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haukuin nämä loputtomien taisteluiden lastenohjelmat. Sanoin että nuohan on käytännössä aina sama jakso.

Sanoin kyllä paljon muutakin. Joitain esim. muumeja kehuin että siinä on sentään aina jokin eri tarina. Ovat muuten oppineet arvostamaan oikeasti hyviä. Esim. liikkuva linna on elokuva jota ei saa laittaa myyntiin.

Itse olen sitä mieltä että lasten älykkyyttä aliarvioidaan huonoilla lasten ohjelmilla. Siitä tulikin mieleen miksei tänä kesänä näy tohtori who? Nyt kun on jo helpompaa kun ei tarvitse lukea ääneen tekstejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan