Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylässä oli kerrottu 4v tytölleni että syömänsä pihvi on tehty porsaasta ja lehmästä, nyt tyttö ei enää suostu syömään lihaa

Vierailija
05.07.2018 |

Jo valmiiksi nirso lapsi että kiitos tästä nyt sitten. Ei halua syödä söpöjä possuja ja lehmiä. Minkä ikäinen on mielestänne valmis kuulemaan tuollaista?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukekaa nyt selvästi fiksua ja empatiakykyistä lasta valitsemallaan tiellä! Suuresta osasta tämänhetken lapsista tulee kasvissyöjiä jokatapauksessa, ja mitä aiemmin niin sitä parempi eläimille kuin ihmiselle itselleenkin :)

Vierailija
42/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies35v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maatilalta kotoisin ja alle kouluikäisestä lähtien olin katsomassa vasikan teurastusta.

Tätä olen aina ihmetettyt. Miten voi olla vieressä katsomassa, kun toiselta, elävältä olennolta, viedään elämä? Itse en ikinä voinut. Sen siaan päätin jo pienenä, etten ikinä voisi alkaa maatalon emännäksi, koska en halua osallistua tuohon tappoketjuun.

Pihvi voi olla kasvista.

Siinä tapauksessa lopetat sen kasvin elämän repimällä sitä. Elävä organismi sekin on. Tekopyhää.

Tiettävästi kasveilta puuttuu tunne-elämä ja hermosto. Ne eivät koe kipua ja pelkoa eikä niillä ole kiintymyssuhteita. Eläimillä on. Jopa rnemmän kuin joillakin ihmisillä. Sinä lienet lähempänä nokkosta kuin ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että eläinten syömistä pidetään välttämättömänä. Sitähän se ei ole, vaan pelkkää läskien länsimaalaisten ylellisyyttä.

Vierailija
44/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies35v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maatilalta kotoisin ja alle kouluikäisestä lähtien olin katsomassa vasikan teurastusta.

Tätä olen aina ihmetettyt. Miten voi olla vieressä katsomassa, kun toiselta, elävältä olennolta, viedään elämä? Itse en ikinä voinut. Sen siaan päätin jo pienenä, etten ikinä voisi alkaa maatalon emännäksi, koska en halua osallistua tuohon tappoketjuun.

Pihvi voi olla kasvista.

Siinä tapauksessa lopetat sen kasvin elämän repimällä sitä. Elävä organismi sekin on. Tekopyhää.

Tiettävästi kasveilta puuttuu tunne-elämä ja hermosto. Ne eivät koe kipua ja pelkoa eikä niillä ole kiintymyssuhteita. Eläimillä on. Jopa rnemmän kuin joillakin ihmisillä. Sinä lienet lähempänä nokkosta kuin ihmistä.

Silloin kun toisten lajien edustajien tappamisen perustelut on luokkaa: ”kasvitkin on eläviä olentoja”, ”itekkin tallot muurahaisten päälle” ja ”ootpa tekopyhä kun hyväksyt että mummos veljen kaiman kummin sedän koira syö lihaa” niin pakko ottaa vaan huumorilla ja todeta että tiukassa se on joillakin tuo tosiasioden myöntäminen :D

Vierailija
45/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti on saavutettu etu.

Ollaan nääs ravintoketjun huipulla.

Vierailija
46/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valehteleminen kannattaa. Myös joulupukki on olemassa!

Vierailija
47/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on eläinkuntaan kuuluva laji, jolle on kehittynyt sekä lihansyöjän että kasviensyöjän elimistö. Hampaat, ruuansulatusjärjestelmä jne. On ok syödä lihaa. Eettisyyttä ja yhteisvastuuta on hyvä miettiä. Mutta jättämällä lihansyönnin ei maailman ongelmat ratkea. Joo. Possut on söpöjä. Mutta tuskin kukaan sille sudelle, joka lajityypillisesti menee ja syö esim. söpön pikkubambin, menee sormi pystyssä söpöistä eläimistä mussuttamaan. Annetaan ihmistenkin toteuttaa ihan rauhassa omaa lajityypillistä käyttäytymistään. Ei me olla eläimiä kummempia...

Vierailija
48/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on eläinkuntaan kuuluva laji, jolle on kehittynyt sekä lihansyöjän että kasviensyöjän elimistö. Hampaat, ruuansulatusjärjestelmä jne. On ok syödä lihaa. Eettisyyttä ja yhteisvastuuta on hyvä miettiä. Mutta jättämällä lihansyönnin ei maailman ongelmat ratkea. Joo. Possut on söpöjä. Mutta tuskin kukaan sille sudelle, joka lajityypillisesti menee ja syö esim. söpön pikkubambin, menee sormi pystyssä söpöistä eläimistä mussuttamaan. Annetaan ihmistenkin toteuttaa ihan rauhassa omaa lajityypillistä käyttäytymistään. Ei me olla eläimiä kummempia...

Jännä miten ihmiset aina nostaa itsensä jalustalle muiden lajien yläpuolelle, ollen muita eläinlajeja arvokkaampia ja älykkäämpiä jne, mutta sitten tapahtuu jotain mystistä kun aletaan puolustella omaa lihansyöntiä niin yhtäkkiä ollaankin vertaamassa itseään susiin ja leijoniin :D no menehän siitä juoksemaan city-kania kiinni niinkuin susi nälissään tekisi (epäilen että sun pedon viettisi saalistaa korkeintaan marketin tehotuotantoliha hyllyllä)

Vierailija
49/49 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että parsakaali tulee nyt täältä.

Ai näyttääkö possulta, ei ei parsakaalista vaan törröttää luu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän