Jos teiltä kysytään viestillä, mitä kuuluu - älkää vastaako ”ihan hyvää”!
Luulisi yksinkertaisemmankin ihmisen tajuavan että jos ollaan oltu viikkokausia kiireiden takia juttelematta ja minä kysyn panokaverilta pitkästä aikaa mitä kuuluu. Haluan tietää muutakin kuin ”ihan hyvää”! Olisihan jo kuullut jos jokin asia olisi pahasti mennyt vikaan. Ei ole suuri vaiva vastata esimerkiksi:
”voi kultaseni, minä voin todella hyvin, elämä hymyilee! Ikävä sinua <3”
Kommentit (49)
Vastaankin, että ihan hyvää kuului ennen kuin sain viestisi. Olisiko tuo parempi sitten ;)
sä olet niin tyhjä rölli ap. kukaan ei tykkää susta. oikeasti nyt.
vähän puhtia.
Ei kiinnosta jutella kuulumisia viestillä, siksi vastaan lyhyesti jotta keskustelu loppuisi äkkiä.
Olen itse usein joutunut tilanteeseen, jossa olen törmännyt puolituttuun/ennen läheiseen ihmiseen, jonka kanssa sittemmin ei ole pahemmin oltu tekemisissä. No, moikkauksen jälkeen ainoa mitä yleensä keksii, on perus "mitä kuuluu?". Sitten kun toinen vastaa siihen tyylillä "no eipä mitään" tai "ihan jees", niin tulee sellainen, että "a-haa, noh...". Kuitenkin pelkkä moikkaus ja matkan jatkaminen tuntuu vähän oudolta, yleensä luontevimmalta ainakin itsestäni tuntuisi kuitenkin vaihtaa jokin lause kun nyt kerran törmättiin.
Tietenkään tuossa tilanteessa ei tarvitse tai ole ehkä kohteliastakaan ruveta avautumaan kaikista elämänsä kriiseistä, mutta eikö kohteliaaseen käytökseen kuuluisi sanoa jotakin, johon toinen voisi tarttua tyylillä "ihan hyvää, muutin just tossa kuukausi sitten" tai jos mitään erikoista ei ole oikeasti tapahtunutkaan, mutta olette esim. entisiä työkavereita, niin vaikka sitten "ei mitään erikoista, edelleen samassa paikassa töissä ja sitä rataa"?
Vierailija kirjoitti:
Luulisi yksinkertaisemmankin ihmisen tajuavan että jos ollaan oltu viikkokausia kiireiden takia juttelematta ja minä kysyn panokaverilta pitkästä aikaa mitä kuuluu. Haluan tietää muutakin kuin ”ihan hyvää”! Olisihan jo kuullut jos jokin asia olisi pahasti mennyt vikaan. Ei ole suuri vaiva vastata esimerkiksi:
”voi kultaseni, minä voin todella hyvin, elämä hymyilee! Ikävä sinua <3”
No voi nyyh. Luulisi yksinkertaisemmankin ihmisen tajuavan, että jos vastaus kuuluu "ihan hyvää", niin panokaveri toivoo etäisyyttä, eikä halua sinun tietävän mitään muuta.... toivottelet vaan hyvää loppuelämää vastausviestissä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä tuo naisten asenne että eivät halua olla millään tavalla aktiivisia/vastuullisia keskustelussa.
Eli jos minä laitan tinderissä ekan viestin niin minun pitää alkaa pelkästään viihdyttämään naista pitkällä viestillä omista jutuista ja sen jälkeen vielä ehkä jopa vastaamaan naisen puolestakin?
Niin siis tarkoititko aloittajaa kun puhuit naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Mitä kuuluu” on ihan tyhjä kysymys. Jos halut tietää jotain, kysy tarkempia kysymyksiä. Ei ole vastapuolen tehtävä alkaa aktiivisesti keksimään keskustelunaihetta, jos sinun tekee mieli jutella.
Ei se ole tyhjä vaan osapuoli on tyhjä jos ei keksi siihen mitään muuta kuin "ihan hyvää".
Siihen mitä kuuluu voi vastata esim sen hetkisistä fiiliksistä tai sitten siitä mitä on tehnyt tai tulee tekemään.
En ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa. Varmaan 90% vastaa siihen tinderissä "ihan hyvää".
No se ”ihan hyvää” kertoo sen hetkisistä fiiliksistä. Jos halut tietää, mitä joku on tehnyt tai tulee tekemään, kysy sitä. Jos kerran 90% vastaa samalla tavalla, eikä se sinulle kelpaa, muuta omaa toimintatapaasi.
Eli ihan ekana viestinä naiselle:
"Moi! Mitä olet tehnyt tai tulet tekemään?"
Kuulostaa aika tökeröltä. Se mitä kuuluu on kysymyksenä paljon rennompi, laajempi ja vapaampi.
Ihan kuin naisilta puuttuisi täysin mielikuvitus.
No annapa sinä esimerkkiä siitä mahtavasta miehisestä mielikuvituksesta, äläkä vingu kun tylsä aloituksesi saa yhtä tylsän vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Mitä kuuluu” on ihan tyhjä kysymys. Jos halut tietää jotain, kysy tarkempia kysymyksiä. Ei ole vastapuolen tehtävä alkaa aktiivisesti keksimään keskustelunaihetta, jos sinun tekee mieli jutella.
Ei se ole tyhjä vaan osapuoli on tyhjä jos ei keksi siihen mitään muuta kuin "ihan hyvää".
Siihen mitä kuuluu voi vastata esim sen hetkisistä fiiliksistä tai sitten siitä mitä on tehnyt tai tulee tekemään.
En ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa. Varmaan 90% vastaa siihen tinderissä "ihan hyvää".
"Ihan hyvää" on täsmällinen vastaus esittämääsi kysymykseen. Jos haluat pidemmän ja yksityiskohtaisemman vastauksen, kysy parempi kysymys. Tai kysy useampia kysymyksiä. "Mitä kuuluu? Huolia, murheita, kerrottavaa? Suunnitelmia lähipäiville?"
Tästä keskustelusta kyllä huomaa miten onnettomia suomalaiset on small talkissa. "Mitä kuuluu" on enemmänkin tervehdys, ei mikään oikea kysymys. Vain sosiaalisesti kyvyttömät odottavat saavansa siihen jonkun elämäntarinan.