Jos teiltä kysytään viestillä, mitä kuuluu - älkää vastaako ”ihan hyvää”!
Luulisi yksinkertaisemmankin ihmisen tajuavan että jos ollaan oltu viikkokausia kiireiden takia juttelematta ja minä kysyn panokaverilta pitkästä aikaa mitä kuuluu. Haluan tietää muutakin kuin ”ihan hyvää”! Olisihan jo kuullut jos jokin asia olisi pahasti mennyt vikaan. Ei ole suuri vaiva vastata esimerkiksi:
”voi kultaseni, minä voin todella hyvin, elämä hymyilee! Ikävä sinua <3”
Kommentit (49)
Esimerkkivastauksessa oli ihan yhtä paljon sisältöä.
Niin, tosta saa käsityksen elämä hymyilee, kun sua ei oo näkynyt.
Jos ei oo muuta kontaktia kuin tyhjä tekstari muutaman viikoin välein, niin eipä tuota suhdetta paljon tarvi miettiä. Yhtä sisällötön ja turha kuin tuo tekstarikin. Etsi uusi.
No hän ei vastannut toivomallasi tavalla. Et ole hänelle kuin ajoittainen panokaveri ja muuten ilmaa.
No jos se on nimenomaan panokaveri, niin tuskin kauhean syvällisiä on tarvetta puhuakaan.
Jaa, panokaveriuuteen sisältyy nykyisin syvällisten jutustelu, vai?
Vierailija kirjoitti:
No jos se on nimenomaan panokaveri, niin tuskin kauhean syvällisiä on tarvetta puhuakaan.
No enhän minä huvikseni viestiä lähetä!
Aloittaja on kyllä siinä mielessä oikeassa että tuo "ihan hyvää" on vastauksena ihan perseestä.
Jos mä kysyn esim tinderissä että mitä kuuluu niin haluaisin kuulla ihan mitä vaan muuta kuin että ihan hyvää.
”Mitä kuuluu” on ihan tyhjä kysymys. Jos halut tietää jotain, kysy tarkempia kysymyksiä. Ei ole vastapuolen tehtävä alkaa aktiivisesti keksimään keskustelunaihetta, jos sinun tekee mieli jutella.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on kyllä siinä mielessä oikeassa että tuo "ihan hyvää" on vastauksena ihan perseestä.
Jos mä kysyn esim tinderissä että mitä kuuluu niin haluaisin kuulla ihan mitä vaan muuta kuin että ihan hyvää.
”Mitä kuuluu” on kysymyksenä ihan yhtä perseestä.
Vierailija kirjoitti:
”Mitä kuuluu” on ihan tyhjä kysymys. Jos halut tietää jotain, kysy tarkempia kysymyksiä. Ei ole vastapuolen tehtävä alkaa aktiivisesti keksimään keskustelunaihetta, jos sinun tekee mieli jutella.
Ei se ole tyhjä vaan osapuoli on tyhjä jos ei keksi siihen mitään muuta kuin "ihan hyvää".
Siihen mitä kuuluu voi vastata esim sen hetkisistä fiiliksistä tai sitten siitä mitä on tehnyt tai tulee tekemään.
En ymmärrä miten voi olla niin vaikeaa. Varmaan 90% vastaa siihen tinderissä "ihan hyvää".
Vierailija kirjoitti:
Outo näkökulma asiaan. Koetko sinä siis että jos toinen kysyy mitä kuuluu niin sun pitäisi keksiä se keskustelunaihe? Miksi et vain kerro mitä olet tehnyt viime aikoina tai mikä fiilis sulla on, eihän se ole keskustelunaiheen keksimistä...
Siihen riittäisi ihan vain joku perus "Nautin tällä hetkellä kesälomasta ja olen juuri lähdössä pelaamaan tennistä", ei tuo ole mitään kekustelunaiheen keksimistä..
Kieltämättä ärsyttävä vastaus. Ap:n tapauksessa tosin miettisin, onko hirveästi toisella osapuolella kiinnostusta enää? Mutta muuten tuosta on vaikea jatkaa keskustelua oikein mitenkään, jos toinen ei yhtään avaa omasta elämästään mitään.
Töissä ihmettelen, jos työkavereilta kysyy miten meni loma ja vastaus on vain "hyvin". Kuulostaa vaan tosi töksähtelevältä vastaukselta, eikö yhtään voi parilla lauseella avata mitä lomalla teki? Keskustelu loppuu tuohon, kun en halua tungetella lisäkysymyksilläkään. Itse kerron aina parilla lauseella jotain (käytiin paikassa x, otettiin rennosti, oli kivaa, tehtiin sitä ja tätä) ja vaikka kuinka olisi ollut jotain lomalla mitä haluan jättää sanomatta, niin aina löydän ne pari lausetta jotka voin sanoa vähän vieraammallekin työkaverille.
Mä vastaan kyllä "ihan hyvää" tms. mutta lisään siihen sitten jotain extratietoa lisäksi.
Panokaveria en kyllä kutsuisi kultaseksi tai sanoisi, että on ikävä, kyse on kuitenkin vaan panokaverista :D
Vierailija kirjoitti:
Luulisi yksinkertaisemmankin ihmisen tajuavan että jos ollaan oltu viikkokausia kiireiden takia juttelematta ja minä kysyn panokaverilta pitkästä aikaa mitä kuuluu. Haluan tietää muutakin kuin ”ihan hyvää”! Olisihan jo kuullut jos jokin asia olisi pahasti mennyt vikaan. Ei ole suuri vaiva vastata esimerkiksi:
”voi kultaseni, minä voin todella hyvin, elämä hymyilee! Ikävä sinua <3”
No mutta eihän se sun satunnaispanosi ikävöi sua eikä halua edes kertoa kuulumisiaan joten sua fiksumpi tapaus ymmärtäisi jättää ihmisen rauhaan.
Kuinka tyhmä sä olet...
Kysyisit ennemmin "Mitä olet puuhaillut" tms. jos haluat jonkun oikean vastauksen... Tuo "Mitä kuuluu" nyt on ihan yhtä tyhjä fraasi kuin saamasi vastauskin, et voi edes odottaa mitään muuta.
Kannattaa varmaan itse kysyä jotain muuta