Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalinen ahdistus saa minut vaikuttamaan idiootilta

T16
04.07.2018 |

Olen nuori nainen ja kärsin ajoittain melko pahastakin sosiaalisesta ahdistuksesta. Mitään varsinaista diagnoosia mulla ei ole, eikä lääkitystä. Jännitän kamalasti ihan kaikenlaisia sosiaalisia tilanteita ja annan helposti itsestäni idiootin kuvan, kun jännitän niin paljon. Saan myös migreenin joka kerta, kun pitäisi lähteä jonnekin. Se ei helpota asiaa, koska alan änkyttää ja puhuminen vaikeutuu ja järjenjuoksu hidastuu entisestään. Tämä on valtava ongelma minulle, on hankala saada uusia kavereita tai vakuuttaa muita ihmisiä siitä, että minäkin olen ainakin lähes normaaliälyinen ja ymmärrän jotain. Syitä ahdistukseen keksin muutamia, ainakin keskittymisvaikeudet ja valtava epävarmuus omasta ulkonäöstäni vuosia kestäneen kiusaamisen seurauksena. Olen käynyt psykologilla ja vaikka millä kuraattoreilla ja terkkareilla, mutta ei auta. :( Mitä ihmettä voisin tehdä? Tämä todella rajoittaa elämääni.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas raskaus nosti ahdistuksen ja pelot pintaan, neulakammon jne.. Ja kun tulin äidiksi, niin ahdistaa kun ei voikaan enää olla sellainen kun on ollut ennen välittämättä muista (pukeutuminen lähinnä), vaan pitää miettiä miltä näyttää, koska olen äiti ja äitejä tuijotetaan joka puolella, jos et ole huolitellun näköinen...

Vierailija
22/22 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samantapainen ongelma. Jännitän paljon sellaisia sosiaalisia tilanteita, joissa ei ole valmista kaavaa. Kaupassakäynti on tuttua kauraa, joten siihen liittyy niin lievä ahdistus, että en edes näe sitä ongelmana. Mutta en oikein pysty tutustumaan ihmisiin eikä mulla ole kavereita.

Sosiaalisten tilanteiden jälkeen häpeän itseäni tajuttomasti, muistelen kaikkea tyhmää mitä olen sanonut tai tehnyt, esimerkiksi ymmärtänyt jotain väärin, puhunut toisen päälle, vahingossa antanut väärää tietoa tai väärän kuvan mielipiteestäni, koska olen puhunut liian nopeasti ajattelematta asiaa tarpeeksi pitkään ennen kuin ulostin ajatukseni toisenkin tietoisuuteen... Sen lisäksi että tunnen ahdistusta sos. tilanteissa, tunnen ahdistusta vielä noita tilanteita muistellessanikin...

Minulla on tämä sama, ahdistaa ihan suunnattomasti tilanteet, joista ei etukäteen tiedä tarkkaan, mitä tulee tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä