Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä kehotetaan kouluttautumaan uudelle alalle, vaikka se EI ole käytännössä mahdollista?

Vierailija
04.07.2018 |

Olen hakenut lukuisia työpaikkoja ja pariin paikkaan opiskelemaan. En ole päässyt mihinkään. Myös opiskelupaikan hakemisessa tulee ikä vastaan. Ensikertalaiset menee kiintiöineen ohi, vaikka pääsykokeet ovat minulle huomattavasti vaikeammat kuin juuri opiskelleille. Jotain helpotuksia meille vanhemmillekin, kiitos.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla työtön voi opiskella? Tähänkin on rajoitukset ja ehdot.

Vierailija
2/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olet hakenut opiskelemaan uutta ammattia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Itse olen työtön humanisti ja haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi. Vaan tadaa, eipä heru opintotukea toiseen tutkintoon. Toimeentulotuellako minun pitäisi opiskella?

Vierailija
4/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikkeen? Omaehtoiseen opiskeluun kyllä on, mutta oletko tarkistanut, että et täytä ehtoja? Entä opintoraha ja -laina?

Vierailija
5/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotuella, eikä kukaan rajoita.

Vierailija
6/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat opiskella korkeakoulussa työttömyystuella, niin kenties ei olekaan mahdollista.

Vierailija
7/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mennä oppisopimuskoulutukseen

Vierailija
8/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on korkeakoulututkinto, ei saa mitään opintotukia.

t. työtön maisteri

Vierailija
9/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan siivottua työttömät kortistosta hetkeksi opiskelijoiksi.

Vierailija
10/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella haluat sinne alalle niin opiskelisit kunnolla niihin pääsykokeisiin. Toisin kuin vastavalmistuneilla sinulla on ollut koko kevät aikaa päntätä päivästä toiseen. Lisäksi on myös niitä aloja minne pääsee sisään kunhan osaa nimensä kirjoittaa oikein.

Vierailija
11/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tarvitaan työpaikka. Eli ihan hyvä vaihtoehto, jos löytyy työnantaja, joka ottaa oppisopimuskoulutettavan firmaan. Kaikki eivät ota.

Vierailija
12/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Itse olen työtön humanisti ja haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi. Vaan tadaa, eipä heru opintotukea toiseen tutkintoon. Toimeentulotuellako minun pitäisi opiskella?

Miksi ei?

Vierailija
13/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen tarvitaan työpaikka. Eli ihan hyvä vaihtoehto, jos löytyy työnantaja, joka ottaa oppisopimuskoulutettavan firmaan. Kaikki eivät ota.

Miksi kaikkien pitäisi, yksi riittää.

Vierailija
14/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen työtön, joka on nyt aloittamassa tutkinnon uudelta alalta. Haluan tsempata sinua, ei se ole mahdotonta!

Ensikertalaiskiintiöt ovat lannistavia, mutta aina niihin kouluihin muitakin pääsee. Vaatii paljon sisua ja paneutumista valmistautua pääsykokeisiin, kun todennäköisyydet ovat sinua vastaan, mutta siinä tulee samalla kasvattaneeksi määrätietoisuuttaan, mikä on opintojen kannalta eduksi. Vaikka opiskelemaan uudelleen opetteleminen vaatiikin lisätyötä, varttuneempana tuntee itsensä paremmin ja sopivat keinot on helpompi löytää. Uusien tietojen sisäistäminen sujuu myös jollain tapaa jouhevammin, kun elämänkokemus luo niille kaikupohjaa. Informaatio on helpompi asettaa suurempaan kontekstiin.

Nythän sulla on hyvin aikaa alkaa valmistautua ensi vuoden hakuihin, puntaroida vaihtoehtoja ja tutkailla, mitä pääsykokeet vaativat. Kyllä sinä pystyt siihen! Uusi koulutus avaa niin paljon uusia mahdollisuuksia, se on todellakin vaivan arvoista.

Vierailija
15/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on korkeakoulututkinto, ei saa mitään opintotukia.

t. työtön maisteri

Toisen asteen opintoihin saa kyllä.

Vierailija
16/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi opiskella max kahden vuoden tutkinnon työttömyyskorvauksella. Jos sen katsotaan edistävän työllistymistä.

Vierailija
17/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Olen kaksikin uutta ammattia opiskellut työkkärin kustannuksella ja molemmilla työllistynyt useammaksi vuodeksi. Oletko yhtään katsellut alueesi esim. aikuiskoulutuskeskuksen tarjontaa? Opinpolku on hyvä työkalu tähän, usein alkaa ympäri vuoden vaikka mitä koulutuksia.

Vierailija
18/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi opiskella max kahden vuoden tutkinnon työttömyyskorvauksella. Jos sen katsotaan edistävän työllistymistä.

Jep, juuri tämä. 

Vierailija
19/19 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksiä, selityksiä, selityksiä.

Jos työttömien selitykset voisi valjastaa energiantuotantoon olisi Suomi energiariippumaton välittömästi. En pääse, en pysty, ei ole varaa. Pitääkö valtion tulla pitämään työtöntä kädestä ja tarjoamaan tuttia suuhun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme