Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska alkaa keski-ikä?

Vierailija
04.07.2018 |

Nelikymppisenä? Ennen, jälkeen? Vai onko se henkinen tila? En tiedä ja kun olen kysynyt minulle on naurettu. Onko minulle puute ylessivistyksessä?

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

42

Vierailija
2/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

38

Vierailija
4/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä se minusta alkaa, kun kerran elämme vähän yli kahdeksankymppisiksi keskimäärin.

Vierailija
5/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42

42-vuotiaana ymmärtää elämän tarkoituksen. Elämöinti on takana ja edessä pelkkää vastuunkantoa.

Vierailija
6/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Minulla on itseäni jonkun verran vanhempi mies ja eilen aloin leikkimielellä sanoa häntä keski-ikäiseksi. Vastausten mukaan ei onneksi vielä olekaan.

Ap

Vierailija
7/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas harvinaisen uusavutonta porukkaa liikkeellä:

Keski-ikä tarkoittaa ihmisen ikäkautta nuoruuden ja vanhuuden välissä.

Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 40-60[1]. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Keski-ikä

Vierailija
8/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkympin jälkeen, n. kolmevitosena.. Nuoruus on auttamatta ohi ja keski-ikä alkaa, turha sitä on kieltää. Mua huvittaa monesti, kun ihmiset joista jo selvästi näkee etteivät ole ihan nuoria väittävät kivenkovaan etteivät ole keski-ikäisiä. Miksi niin? Eihän keski-ikä ole sama kuin vanhuus. Keski-ikä on pitkä ja ihan mukava ikävaihe nuoruuden jälkeen ennen vanhuutta. Miksi sitä vastaan pitää taistella ja leikkiä jotain ikiteiniä?

Vierailija
9/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42

42-vuotiaana ymmärtää elämän tarkoituksen. Elämöinti on takana ja edessä pelkkää vastuunkantoa.

Ei vattu pitääkö tässä vielä jaksaa jotain elämöidä? Eikö saisi jo keskittyä perheeseen ja töihin?

Ap alle kolmekymmentä.

Vierailija
10/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 40-60[1]. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.

Juu olen vähän avuton. Kiitoksia vastauksesta. Minulla ei ole nettiä niin en pääse googleen.

Ap

Vierailija
11/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole nettiä ja täällä silti sekoilet?

Vierailija
12/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se keski-ikä alkaa kun nuoruus on ohi ja se nuoruus on ohi kylläkin kolmenkympin jälkeen. En jaksa vanhenemiskammoisten ihmisten väittelyä että keski-ikä alkaa tyyliin 60- vuotiaana. Ei ala vaan silloin kun et enää ole nuori vasn keski-ikäinen.

Vierailija
13/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keski-ikä alkoi baaritiskillä, kun nuori tyttö kutsui mua sedäksi, olin 44-vuotias.

En haluaisi olla ikiteini, mutta jään kaipaamaan flirttailua ja seksuaalisia jännitteitä.

Vierailija
14/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmenkympin jälkeen, n. kolmevitosena.. Nuoruus on auttamatta ohi ja keski-ikä alkaa, turha sitä on kieltää. Mua huvittaa monesti, kun ihmiset joista jo selvästi näkee etteivät ole ihan nuoria väittävät kivenkovaan etteivät ole keski-ikäisiä. Miksi niin? Eihän keski-ikä ole sama kuin vanhuus. Keski-ikä on pitkä ja ihan mukava ikävaihe nuoruuden jälkeen ennen vanhuutta. Miksi sitä vastaan pitää taistella ja leikkiä jotain ikiteiniä?

Wannabe-teinit alapeukuttaa😀

Vierailija
15/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän olen sitten vielä ihan nuori, vasta 34-vuotias :)

Vierailija
16/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda ikäkriisi kirjoitti:

Minähän olen sitten vielä ihan nuori, vasta 34-vuotias :)

Keski-ikäistyvä se sinäkin olet jo, niin se elämä menee kaikilla.

Vierailija
17/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää vanhuus lyhyeksi, kun keski-ikäni alkaa siitä, kun jään vanhuus-, eiku keski-ikäeläkkeelle 65-vuotiaana.

Näin olen päättänyt. Olen 56-vuotias nuori.

Vierailija
18/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42

Ei vattu pitääkö tässä vielä jaksaa jotain elämöidä? Eikö saisi jo keskittyä perheeseen ja töihin?

Ap alle kolmekymmentä.

Nuorena jaksaa tehdä töitä ja elämöidä yhtä aikaa. Lapsen tein 39-vuotiaana. Ehkä keski-ikä alkaakin lapsen saamisen jälkeen.

Vierailija
19/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v. alkaa - ehkö jo pari vuotta ennenkin, etenkin naisilla - kun biologia vaan nyt menee niin.

Vierailija
20/137 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä tarkoittaa sitä että ollaan laskennallisesti elämän puolessa välissä, eli kyllä siinä iässä ollaan jo 35-vuotiaana koska aika monet, varsinkin miehet kuolee jo seitsemänkymppisenä, ja sitä keski-ikää kestää viiteen kymppiin koska hyvin harva elää yli satavuotiaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme