Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini sai idean, että vietetään tänään Amerikkapäivää, ostettiin mac&cheeseä, cokista jne

Vierailija
04.07.2018 |

Ihan kiva idea. Maistoin eka kerran tota amerikkalaista juustomakaronia, olipa yllättävän makeaa, mutta hyvää ja täyttävää.
Sitten on amerikkalaisia keksejä, sipsejä..
Partyhatut uupuu.

Röyh.

Tästähän vois ottaa sellasen perinteen, että etsii eri maiden kansallispäiviä ja syö sen mukaan. Pientä kulttuuriin tutustumista köyhälle perheelle, kun ei voi oikeesti matkustella.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Sama jenkkihössötys palstalla jokaikinen vuosi.

Jos teet aloituksen minkä tahansa muun maan kansallispäivästä, oli kyseessä sitten Saksa, Somalia, Kiina tai Kanada, saat pelkkiä haukkuja.

Viettävätköhän nämä jenkkifanit edes Suomen itsenäisyyspäivää? Vai onkohan sekin heidän mielestään täysin turha juhla?

Ei tämä nyt minusta vielä hössötystä ja fanitusta ole jos ostaa muutamaa amerikkalaista purtavaa.

Kylläpä ottaa nyt jollain koville.

Vierailija
62/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vois vielä katsoa jonkun senmaalaisen leffan.

Miksi? Eikö olisi parempi lukea jokin kirja? Ai niin, jenkkifanit eivät osaa lukea.

Mitä eikö olisi parempi kirjoittaa se kirja sen maan inspiroimana ja tehdä siitä elokuvaversio ja tv-sarja? Sekä taiteellinen animaatio maan keittiön herkkuja hyväksikäyttäen. Liittäen poliittista ja moraalista filososfiaa rivien väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai teillä on myös kansallispäivän ilotulitus illalla?

Ilotulitus menee hukkaan ainakin täällä pohjoisessa, eihän ne raketit näy minnekään. Ja kyllä tähtisadetikut ajaa saman asian pienissä juhlissa.

Ja toi ^ ei ollut minun vastaus, ettei joku ala jankkaamaan tähtisädetikuista, ei ole meillä niitä.

ap 

Se on tähtisAdetikku.

Vierailija
64/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muka ostit macncheeseä?

Mulla tuli sama kysymys mieleen - me ollaan aina tehty itse, jos on moista tehnyt mieli. Saako sitä oikeesti jostain?

Vierailija
65/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva idea! Viikon päästä lauantaina (14.7.) on Ranskan kansallispäivä, sitähän voi alkaa jo suunnitella :)

Sitä ennen on Algerian, Malawin, Argentiinan, Etelä-Sudanin, Mongolian, Montenegron, Venezuelan, Kap Verden, Bahaman ja Salomonsaarten kansallispäivät.

Hienosti googletettu, onneksi olkoon. Mä ajattelisin tän niin että voi valita mitä kansallispäiviä lähtee juhlistamaan, valita ne omansa :)

Jotkut ottavat leikinkin kovin vakavasti, kaikki tai ei mitään.

Suora lainaus aloittajan viestistä: "Tästähän vois ottaa sellasen perinteen, että etsii eri maiden kansallispäiviä ja syö sen mukaan. Pientä kulttuuriin tutustumista köyhälle perheelle, kun ei voi oikeesti matkustella."

Aloittajalla on siis ilmeisesti suunnitelmissa viettää muidenkin maiden kuin USA:n kansallispäivää. Miksi se on sinulle niin kova pala hyväksyä?

Minusta tuo aloittajan idea on ihan kiva ja maailamn maista voi valita mieleiset, joiden kansallispäivänä tekee kyseisen maan ruokaa. Joku taisi olla sitä mieltä, että kaikkien maiden kansallispäiviä pitäisi sitten tasapuolisuuden vuoksi huomioida.

Vierailija
66/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva idea! Taidan pölliä ajatuksen ja tehdä jotain jenkkihenkistä ruokaa illalla.

Olisi kiva laajentaa muihinkin kansallispäiviin!

Huh, älä edes uskalla ajatella tuollaista! Tässä ketjussa on tullut selväksi, etteivät jenkkien p*erseennuolijat hyväksy muita kansallispäiviä.

Sinä nyt tunnut olevan yksi väärinymmärtäjä. Kukaan ei ole tuollaista väittänyt.

Vierailija
67/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mac'n'cheese on ihan ehtaa pa*kaa.

Minä halusin maistaa, oli se erimakusta miksi olin kuvitellut, makeahkoa.

Ajattelin juustoruuan suolaseksi, mutta toisaalta varauduin ettei Amerikkalainen juustokäsitys varmaan ole sama kuin mun juustomaku (edam, emmental, kermajuusto).

Olikin sitten lempeä maku, makaronivelliä muistutti.

ap

Vierailija
68/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja amerikkalainen siis tietty piti pienellä alkukirjaimella kirjottaa, meni epähuomiossa isolla. Älkää loukkaantuko siitäkin. :)

ap 

Vierailija
69/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva idea! Viikon päästä lauantaina (14.7.) on Ranskan kansallispäivä, sitähän voi alkaa jo suunnitella :)

Kiitti vinkistä. Mitäs ranskalaisia ruokia on kaikkia? Mulla tulee ensihätään patonki mieleen. :)

Sitte tietty ranskalaisia pastilleja täytyy ostaa.

Croque Monsieur, etanat, sammakonreidet, Tarte tatinit, shamppanja...

Kannattaisiko lainata ranskalainen keittokirja kirjastosta?

Voisi rakentaa oman bistron ulos. Ruutuliina, auringonvarjo ja ulkokalusteet.

Hrr, ehkä jätän tämän Ranskan väliin, kun tarkemmin ajattelen. :D

Macaron-leivoksia ja viiniä :P

Vierailija
70/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä kivasta ketjusta, kun piti ilmoittaa viestejä asiattomiksi.

Vierailija
71/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Sama jenkkihössötys palstalla jokaikinen vuosi.

Jos teet aloituksen minkä tahansa muun maan kansallispäivästä, oli kyseessä sitten Saksa, Somalia, Kiina tai Kanada, saat pelkkiä haukkuja.

Viettävätköhän nämä jenkkifanit edes Suomen itsenäisyyspäivää? Vai onkohan sekin heidän mielestään täysin turha juhla?

Haukkuja näkyy tähänkin satelevan. Omakin viestisi on perin pahansuopainen.

Ketju on lukittu.