Teini sai idean, että vietetään tänään Amerikkapäivää, ostettiin mac&cheeseä, cokista jne
Ihan kiva idea. Maistoin eka kerran tota amerikkalaista juustomakaronia, olipa yllättävän makeaa, mutta hyvää ja täyttävää.
Sitten on amerikkalaisia keksejä, sipsejä..
Partyhatut uupuu.
Röyh.
Tästähän vois ottaa sellasen perinteen, että etsii eri maiden kansallispäiviä ja syö sen mukaan. Pientä kulttuuriin tutustumista köyhälle perheelle, kun ei voi oikeesti matkustella.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva idea! Viikon päästä lauantaina (14.7.) on Ranskan kansallispäivä, sitähän voi alkaa jo suunnitella :)
Sitä ennen on Algerian, Malawin, Argentiinan, Etelä-Sudanin, Mongolian, Montenegron, Venezuelan, Kap Verden, Bahaman ja Salomonsaarten kansallispäivät.
Hienosti googletettu, onneksi olkoon. Mä ajattelisin tän niin että voi valita mitä kansallispäiviä lähtee juhlistamaan, valita ne omansa :)
Jotkut ottavat leikinkin kovin vakavasti, kaikki tai ei mitään.
Suora lainaus aloittajan viestistä: "Tästähän vois ottaa sellasen perinteen, että etsii eri maiden kansallispäiviä ja syö sen mukaan. Pientä kulttuuriin tutustumista köyhälle perheelle, kun ei voi oikeesti matkustella."
Aloittajalla on siis ilmeisesti suunnitelmissa viettää muidenkin maiden kuin USA:n kansallispäivää. Miksi se on sinulle niin kova pala hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva idea! Viikon päästä lauantaina (14.7.) on Ranskan kansallispäivä, sitähän voi alkaa jo suunnitella :)
Sitä ennen on Algerian, Malawin, Argentiinan, Etelä-Sudanin, Mongolian, Montenegron, Venezuelan, Kap Verden, Bahaman ja Salomonsaarten kansallispäivät.
Hienosti googletettu, onneksi olkoon. Mä ajattelisin tän niin että voi valita mitä kansallispäiviä lähtee juhlistamaan, valita ne omansa :)
En googlettanut, muistan kansallispäivät aika hyvin ilman googleakin. Harmi, jos sinä et tiedä muuta kuin USAn.
Tottakai jokainen saa valita juhlansa itse. Mutta MIKSI ei saa ehdottaa mitään muuta kuin USA:a ja Ranskaa?
Voi hyvää päivää teitä mielennepahoittajia...
Vierailija kirjoitti:
Lidl ainakin kausittain myy eri maiden herkkuja. Tai ainakin mainostaa niitä makumatkoja 😊
Ei taida kuitenkaan huomioida kansallispäiviä?
Sitten vois vielä katsoa jonkun senmaalaisen leffan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva idea. Maistoin eka kerran tota amerikkalaista juustomakaronia, olipa yllättävän makeaa, mutta hyvää ja täyttävää.
Partyhatut uupuu.Röyh.
Tästähän vois ottaa sellasen perinteen, että etsii eri maiden kansallispäiviä ja syö sen mukaan. Pientä kulttuuriin tutustumista köyhälle perheelle, kun ei voi oikeesti matkustella.
Suomen Itsenäisyyspäivää sitte vaikka rössypotuilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti vinkistä. Mitäs ranskalaisia ruokia on kaikkia? Mulla tulee ensihätään patonki mieleen. :)
Sitte tietty ranskalaisia pastilleja täytyy ostaa.
Croque Monsieur, etanat, sammakonreidet, Tarte tatinit, shamppanja...
Kannattaisiko lainata ranskalainen keittokirja kirjastosta?
Voisi rakentaa oman bistron ulos. Ruutuliina, auringonvarjo ja ulkokalusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partyhatut uupuu.Röyh.
Suomen Itsenäisyyspäivää sitte vaikka rössypotuilla :)
Karjalanpaisti ja Tuntematon Sotilas ja lonkeroa.
Ammutaan sivullisia, trokataan huimeita,...
Mulla on kaksi amerikkalaista keittokirjaa. Ne osaa todella herkutella.
16.7. voi myös syödä amerikkalaisittain ja tanssia ripaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä muka ostit macncheeseä?
Ainakin Citymarketeissa ja K-supermarketeissa myydän Amerikan hyllyssä.
netistä löytyy lukuisia ohjeita ihan suomeksikin ja tulee todella edulliseksi ja paremmaksi tehdessä kokonaan itse. Helppoakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti vinkistä. Mitäs ranskalaisia ruokia on kaikkia? Mulla tulee ensihätään patonki mieleen. :)
Sitte tietty ranskalaisia pastilleja täytyy ostaa.Croque Monsieur, etanat, sammakonreidet, Tarte tatinit, shamppanja...
Kannattaisiko lainata ranskalainen keittokirja kirjastosta?
Voisi rakentaa oman bistron ulos. Ruutuliina, auringonvarjo ja ulkokalusteet.
Hrr, ehkä jätän tämän Ranskan väliin, kun tarkemmin ajattelen. :D
Mulla on intialainen keittokirja. Tikka masalaa ja mangolassia. Juomavesi kuralätäköstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
netistä löytyy lukuisia ohjeita ihan suomeksikin ja tulee todella edulliseksi ja paremmaksi tehdessä kokonaan itse. Helppoakin on.
No enpä tiedä... joutuu ostamaan useampaa erikoisjuustoa, joita ei sitten kuitenkaan kokonaan käytetä siihen yhteen makaronisatsiin. Väitän kyllä, että valmispaketti tulee halvemmaksi ja lopputuloskin on autenttisempi.
Taidampa putsata haulikon varmuuden vuoksi, jos joku naamiaisiin matkalla oleva ulkomaalainen sattuu väärälle tontille. Mahdollista on myös ampua oma puoliso murtovarkaana. America f.ckyeah.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Sama jenkkihössötys palstalla jokaikinen vuosi.
Jos teet aloituksen minkä tahansa muun maan kansallispäivästä, oli kyseessä sitten Saksa, Somalia, Kiina tai Kanada, saat pelkkiä haukkuja.
Viettävätköhän nämä jenkkifanit edes Suomen itsenäisyyspäivää? Vai onkohan sekin heidän mielestään täysin turha juhla?
Öh... miten ihmeessä mielensäpahoittajat saavat tästäkin asiasta vettä myllyynsä? Ja ei kyllä tasan haukuta kaikkia muita maita koskevia aloituksia ;D;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä... joutuu ostamaan useampaa erikoisjuustoa, joita ei sitten kuitenkaan kokonaan käytetä siihen yhteen makaronisatsiin. Väitän kyllä, että valmispaketti tulee halvemmaksi ja lopputuloskin on autenttisempi.
noh.. laatu vastaan bulkki. Yhdysvalloissa bulkki on perinne ainakin television mukaan, jotta saadaan ulkomaalaista höynäytettyä ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, tuo mac&cheese paketti maksoi n.2€.
ap
Mac'n'cheese on ihan ehtaa pa*kaa.
Vietän joka päivä elämäni jonkun satumaan mukaan. Näin on mukava paeta arkea.