Onko sinulla(kin) töissä ns. work spouse (työaviomies)?
Törmäsin tähän hauskaan käsitteeseen toisella foorumilla eli työkaveri, joka on enemmän ystävä mutta mukana ei ole mitään seksuaalista vetoa tai suhteilua. Vaan vähän kuin sellainen aviosuhde, jossa voidaan heittää läppää ja tölväillä toisille, mikä tekee työpäivistä mukavampia.
Kommentit (27)
On ollut, ei ole enää. Oli kyllä kivaa kun oli läheinen miesystävä töissä, päivät kuluivat rattoisasti. Ja joo, ei tosiaan ollut mitään seksuaalista meidän välillä.
Aika moni yrittää väkisin pilata tällaiset sukupuolten väliset kaveruussuhteet väittämällä, että näissä olisi aina jotain parisuhdesutinaa ja mielestäni pariskunnaksi nimittely on osa sitä. Sehän on noloakin.
Oli neljän hauskan vuoden ajan, kunnes vaihdoin työpaikkaa. Nykyään tuo mies on aviomieheni ja minulla on uusi work spouse.
Mulla on kaksi! Toinen omasta yksiköstä ja toinen samasta firmasta mutta ihan eri osastolta. Ja kyseessä ei ole mitään "sutinaa", kaikki olemme tahoillamme vakaassa parisuhteessa ja kaikkien puolisot kotona tietävät, että töissä on luotettu työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Oli neljän hauskan vuoden ajan, kunnes vaihdoin työpaikkaa. Nykyään tuo mies on aviomieheni ja minulla on uusi work spouse.
Ja pian onnittelut 3. avioliittosi johdosta😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ja joskus tällainen työkaveri voi olla työsisko tai työveli, jos sattuu olemaan samaa sukupuolta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pian onnittelut 3. avioliittosi johdosta
Et ymmärrä mitä työaviomies tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja joskus tällainen työkaveri voi olla työsisko tai työveli, jos sattuu olemaan samaa sukupuolta :)
Tai.. työpartneri ;)
Voi hyvän tähden, jos on eri sukupuolta oleva kaveri töissä pitääkö sillekin keksiä joku omistusta kuvaava lempinimi... Tuleeko myöskin työavioero jos se work husband käykin kahvitauolla toisen naisen kanssa?
Kuvottavaa. Mutta todellisuutta! En harrasta koska en seksuaalisoi (siitä on kyse, jos puhutaan aviomiehestä tai -naisesta!) kaikkia ihmissuhteitani ja minulla on moraali.
Kyllä työssä voi olla ystäviä, mutta nämä kuvatut suhteet ovat ongelmallisia, sillä niihin liittyy automaattisesti myös negatiivinen ihmussuhdesoppa työpaikalla; mitä teette jos työmiehenne alkaakin pörrätä uuden naisen ympärillä ja jäätte lehdelle soittelemaan? Aivan, vittumaisia kuvioitahan siitä seuraa. Kateutta, selkäänpuukotusta tai kilpailua huomiosta. Nämä tyypit pilaavat työpaikan ilmapiirin.
Mulla on töissä sexual partner. Hän on nainen, jolla on poikaystävä, mutta tapailemme vapaa-ajalla ja harrastamme myös seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvän tähden, jos on eri sukupuolta oleva kaveri töissä pitääkö sillekin keksiä joku omistusta kuvaava lempinimi... Tuleeko myöskin työavioero jos se work husband käykin kahvitauolla toisen naisen kanssa?
Ei. Työavioero tulee jos toinen vaihtaa työpaikkaa. Tällainen työpari tietysti viettää aikaa myös muiden kanssa. Jos he olisivat vain kahdestaan koko ajan niin SE olisi outoa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut, ei ole enää. Oli kyllä kivaa kun oli läheinen miesystävä töissä, päivät kuluivat rattoisasti. Ja joo, ei tosiaan ollut mitään seksuaalista meidän välillä.
Hassua että pitää alapeukuttaa... tai no, ihan saatte olla mitä mieltä haluatte. Voin vannoa käsi sydämellä, että minulla ei ollut MITÄÄN tunteita tuota miestä kohtaan. Hänellä oli vaimo, minulla mies. Tiedän että miehen vaimo oli mustasukkainen ainakin jonkin verran. En myöskään usko että tuo mies tunsi minua kohtaan yhtään mitään muuta kuin kaveruutta/ystävyyttä. Meillä oli tosi samanlainen, hölmö, huumorintaju ja uskoimme toisillemme asioita. Sain mm. ensimmäisten joukossa tietää että heille tulee perheenlisäystä.
Ihan oikeasti en voi ymmärtää sitä miksi muka mies ja nainen eivät voisi olla vain ystäviä. Minä pystyin/pystyn, helposti.
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa. Mutta todellisuutta! En harrasta koska en seksuaalisoi (siitä on kyse, jos puhutaan aviomiehestä tai -naisesta!) kaikkia ihmissuhteitani ja minulla on moraali.
Kyllä työssä voi olla ystäviä, mutta nämä kuvatut suhteet ovat ongelmallisia, sillä niihin liittyy automaattisesti myös negatiivinen ihmussuhdesoppa työpaikalla; mitä teette jos työmiehenne alkaakin pörrätä uuden naisen ympärillä ja jäätte lehdelle soittelemaan? Aivan, vittumaisia kuvioitahan siitä seuraa. Kateutta, selkäänpuukotusta tai kilpailua huomiosta. Nämä tyypit pilaavat työpaikan ilmapiirin.
Tuollaisesta ei ole kyse. Työpari on sellainen, joka viihtyy hyvin muiden kanssa ja joilla on normaalit hyvät suhteet muihinkin. Keskenään he lopettavat toistensa lauseita, vitsailevat ja tulevat hyvin toimeen. Vähän kuin kärttyinen vanha aviopari muiden keskellä. Toiselle uskalletaan sanoa suoraan asioita, heittää läppää jne. Kyse ei ole mistään toiselle sukupuolelle osoitetusta huomiosta, kuten vaikutat ajattelevan. Lue se määrittely.
Ihanaa, tämä ketju on palautettu :)
Löytyy työvaimo. Molemmilla omsäat perheet ja odotellaan että lapset kasvaa isommiksi. Sitten erotaan molemmat ja aloitetaan yhteinen elämä. Pari vuotta vielä :)
Vierailija kirjoitti:
Löytyy työvaimo. Molemmilla omsäat perheet ja odotellaan että lapset kasvaa isommiksi. Sitten erotaan molemmat ja aloitetaan yhteinen elämä. Pari vuotta vielä :)
Mene pois. Et ymmärrä mistä tässä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että pitää alapeukuttaa... tai no, ihan saatte olla mitä mieltä haluatte. Voin vannoa käsi sydämellä, että minulla ei ollut MITÄÄN tunteita tuota miestä kohtaan. Hänellä oli vaimo, minulla mies. Tiedän että miehen vaimo oli mustasukkainen ainakin jonkin verran. En myöskään usko että tuo mies tunsi minua kohtaan yhtään mitään muuta kuin kaveruutta/ystävyyttä. Meillä oli tosi samanlainen, hölmö, huumorintaju ja uskoimme toisillemme asioita. Sain mm. ensimmäisten joukossa tietää että heille tulee perheenlisäystä.
Ihan oikeasti en voi ymmärtää sitä miksi muka mies ja nainen eivät voisi olla vain ystäviä. Minä pystyin/pystyn, helposti.
Tämän talon work spouse ei ole yksityistä omaisuuttani. Meillä on enemmän naisia kuin miehiä. Sattumalta minulla on eniten häntä muistuttava aviomies.
Ei silti vetovoimaa, minkäänlaista. Onpahan luottamusta.
Ai niin ja wikissä on ihan määritelmä tälle