Onko sinulla(kin) töissä ns. work spouse (työaviomies)?
Törmäsin tähän hauskaan käsitteeseen toisella foorumilla eli työkaveri, joka on enemmän ystävä mutta mukana ei ole mitään seksuaalista vetoa tai suhteilua. Vaan vähän kuin sellainen aviosuhde, jossa voidaan heittää läppää ja tölväillä toisille, mikä tekee työpäivistä mukavampia.
Kommentit (27)
Määritelmänä work spouse on huono, jos siihen ei sisälly jännitettä. Work brother olisi parempi ellei flirtti kuulu kuvaan.
Olisin loukkaantunut, jos joku toinen nainen kutsuisi miestäni noin. Enkä koskaan laittaisi mielessäni ketään miestä tuohon rooliin.
Meillä on töissä "poikia" . Käytännössä kaikki alle eläkeikäiset saa tuollaisen nimitysen eikä se ole samaa kuin tytöttely vaan ihan neutraalisti. Kerran on ollut sellainen "tuo meidän Timppa..." heitto eräästä miehestä ja tällä heittäjällä lensikin sitten pikkuhousut seuraavissa firman juhlissa Timpan kanssa.
On, ja se on tosi kivaa! Minä olen sinkku, mutta hänellä on avovaimo ja ovat olleet yhdessä jo pitkään ja suhde on käsittääkseni vakaalla pohjalla. En usko että hän muutenkaan olisi tyyppiäni parisuhdemielessä, olen vaan iloinen kaveruudestamme. Mies on parhaita ja läheisimpiä työkavereitani, ja nytkin on vähän ankeaa töissä kun hän on lomalla. Emme ole tekemisissä vapaa-ajalla, mutta töissä jutellaan paljon, myös henkilökohtaisista jutuista ja hänen kanssaan voin jutella asioista, joista en muiden työkavereiden kanssa puhu. Harmittaa jo, että toinen meistä vaihtaa työtä vuoden sisään ja "liittomme" katkeaa.
Eikö spouse ole puoliso eikä aviomies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli neljän hauskan vuoden ajan, kunnes vaihdoin työpaikkaa. Nykyään tuo mies on aviomieheni ja minulla on uusi work spouse.
Ja pian onnittelut 3. avioliittosi johdosta😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Oho, jonkun kumappani on tainnut lähteä työkaverin matkaan...
En sanoisi työaviomieheksi, lähtökohtaisesti aviomieheen on seksuaalinen veto. Mutta tuollaisia hyviä työkavereita jotka jelppaa, joita jelppaa ja joiden kanssa juttu sujuu ja läppä lentää mulla on ollut joka työpaikalla, niiden hanttihommien jälkeen. Osan kanssa oon yhteyksissä vaikkei enää olla samassa työpaikassa. Toisiin on ollut jopa sitä vetoa, suurin osa kuitenkin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Eikö spouse ole puoliso eikä aviomies
Kyllä. Puoliso tai partneri. Ilmaisu tosiaan kertoo jotain stereotypioista ja asenteista, vaikka sillä tarkoitettaisiinkin vain hyvää kaveruutta eri sukupuolten väleillä.
On, ihan paarasta seuraa töissä. Valitettavasti hän vaihtoi työpaikkaa keväällä ja nyt tuntuu tyhjältä töissä. Onneksi ystävyys jäi ja viestittelemme ainakin viikottain. Mieheni tietää hänestä ja on tavannut monta kerta. Luen jopa viestit miehelleni ja hän viestittelee myös tämän miehen kanssa. Hänen vaimon tunnen myös ja ihan hyvissä väleissä ollaaan. Entisessä työpaikassa oli toinen joka meni naimisiin ja hänen vaimosta tuli yksi parhaimmista ystävistä.