Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko muka pitkistä wc-istunnoista peräpukamia? Jos, niin miksi? Miten eroaa muuten pitkästä istumisesta, esim. toimistotyöstä?

Vierailija
03.07.2018 |

Olen aina ihmetellyt noita varoitteluita peräpukamien ilmestymisestä, mikäli istuu wc-pöntöllä pitkiä aikoja. Onko tuo väite totta ja mihin se perustuu? Onhan muitakin tilanteita, joissa ihmiset istuvat pitkiä aikoja, esim. toimistotyöntekijät työpisteillään. Tuleeko heillekin siitä pitkästä istumisesta peräpukamia vai mikä juju tuossa on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis punnerratko toimistotuolilla istuessasi jotain suolestasi? No kukin tavallaan.

Vierailija
2/8 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-istuimet on usein suunniteltu niin, että ns vetävät persettä auki. Toimistotuolit ei koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitkästä istumisesta tuolillakin voi tulla pukamia. Pytyllä asiaa edesauttaa päkistely ja pepun roikkuminen tyhjän päällä. Tuolin istuin litistää persposkia jolloin ne pyllyläskit ja lihakset tukevat peräreikää, niin suoniin ei tule niin paljoa painetta.

Vierailija
4/8 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 vuotta aamuisin viettänyt 15 minuuttia pytyllä lehteä lukien, nykyään iPadin kanssa, eikä mitään pukamia ole tullut.

Vierailija
5/8 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä toimistotuolissa reikä keskellä, josta perse pääsee roikkumaan?

Vierailija
6/8 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän peräpukamat on yleisiä istumatyötäkin tekevillä, mutta niin kuin jo tässä keskustelussa on kerrottu syitä, miksi pöntöllä istuminen on pahasta ja suurentaa riskiä peräpukamille. Ihan paikkansa se pitää. 

Vierailija
7/8 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WC-istuimet on usein suunniteltu niin, että ns vetävät persettä auki. Toimistotuolit ei koskaan.

😆

Vierailija
8/8 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen toimistotyössä ja kaiken aikaa olen perse auki.