Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään loukkaavaa lähettää lapsen saaneelle parille kortti "Onnea tyttövauvasta" tai "Onnea poikavauvasta" ?

Vierailija
03.07.2018 |

Kun en ainakaan vielä ole nähnyt korttia "Onnea syntyneestä henkilöstä"

Vai pitääkö tehdä itse?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi outoa jos nykyään joku tuollaisen kortin laittaisi onnitteluiksi :D Miksi vauva on sukupuolitettu? Mitä lisää se "poika" siihen tuo? Osoittaa ahtaita ja vanhanaikaisia sukupuoliodotuksia tuommoisen kortin lähettäjän taholta..

Mielipitees puolestaan on niin uudenaikainen ja sairas,että ihan oksettaa!!

Vierailija
22/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi outoa jos nykyään joku tuollaisen kortin laittaisi onnitteluiksi :D Miksi vauva on sukupuolitettu? Mitä lisää se "poika" siihen tuo? Osoittaa ahtaita ja vanhanaikaisia sukupuoliodotuksia tuommoisen kortin lähettäjän taholta..[/qul

Joo leikitään Jumalaa,luodaan uusia sukupuolia, montakohan niitä vois olla? Ihminenhän kuvittelee voivansa tuonkin asian muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse heteromiehenä ja varmana suuntautumisestani haluan että meitä onnitellaan POJASTA. 

Klassinen ylikompensaatio- tapaus.

Vierailija
24/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse heteromiehenä ja varmana suuntautumisestani haluan että meitä onnitellaan POJASTA. 

Sinun suuntautumisellasi ei ole mitään tekemistä sukupuoli-identiteettisi kanssa. Älä sekoita niitä toisiinsa. Esim. minä olen sukupuoli-identiteetiltäni nainen ja seksuaalinen suuntautumiseni on hetero. Kumpikin noista voisi olla jotain muutakin vaikuttamatta toiseen mitenkään.

Vierailija
25/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä maailma on menossa. Voi viddu. Yhtä sateenkaarta ja henkilöitä.

Vierailija
26/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ärsyttää kuinka pinkki on jostain syystä muutettu tyttöjen väriksi.

Sehän on alkujaan puhtaasti miehinen väri. :)

Vierailija
27/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin onnittelin työkaveria jonka vaimo synnytti tytön (ainakin näin ilmoitti), että ensi kerralla parempi tuuri.

Vierailija
28/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo pariskunta kertonut että kumpi heille on syntynyt? Jos on tullut viesti että heille on synytynyt vauva eikä halua kertoa sukupuolta niin sitten joku neutraali kortti varmuuden vuoksi.

Vierailija
29/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Lapsi päättää itse mikä on joten älä tuota ahdasta sukupuolimuottiasi muille. Häpeäisit. Onneksi kehä 3 sisällä ei ole moisia juntteja.

Vierailija
30/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea poikaoletettuvauvasta tai tyttöoletettuvauvasta

Vierailija
31/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos saatkin vauvan jolla on pimppa? Pakotatko sen sitten pojaksi?

Vierailija
32/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lyhyt ja ytimekäs:

Onnea uuden elämän tuottamisesta. Sinun (vanha) elämäsi loppui juuri. :)

Vierailija
33/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Lapsi päättää itse mikä on joten älä tuota ahdasta sukupuolimuottiasi muille. Häpeäisit. Onneksi kehä 3 sisällä ei ole moisia juntteja.

Juntteja?? On kyllä aikamoinen juntti jollei erota tyttöä pojasta!! Voi hah haa!! Lapsi saa ite päättää ? Tänään tätä huomenna jotain muuta...ihminen ei todellakaan päätä kumpaa sukupuolta edustaa kukahan täs on juntti ,oikee superjuntti

Vierailija
34/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntteja?? On kyllä aikamoinen juntti jollei erota tyttöä pojasta!! Voi hah haa!! Lapsi saa ite päättää ? Tänään tätä huomenna jotain muuta...ihminen ei todellakaan päätä kumpaa sukupuolta edustaa kukahan täs on juntti ,oikee superjuntti

Joka vuosi Suomessakin syntyy lukuisia lapsia, joiden sukupuolesta juntit lääkäritkään eivät ota selvää. Sitten tutkivat juntteuttaan mm. kromosomeja, joita voi löytyä erikoinen määrä, eikä selkeää vastausta löydy. Sen lisäksi voi samalta lapselta löytyä esim. kivekset ja kohtu. Sairaalassa nuo lapset kulkevat nimellä tyyliin Virtanen Lapsi.

Olet oikeassa siinä, ettei sukupuolta voi päättää, mutta koska se on vahvasti em. mainittujen asioiden lisäksi kokemusasia, on viisasta odotella sinne asti, että lapsi voi itse ilmaista kantansa. Ettei leikellä vääräksi, kuten on jonkin verran käynyt.

Vierailija
35/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole mikään äärimmäisen sukupuolisensitiivinen, mutta siitä huolimatta pinkit kortit tytöille ja siniset pojille on aika vanhanaikaista ja jopa typerää. Eihän päiväkodeissakaan enää saisi olla "tyttöjen" ja "poikien" värein tehtyjä nimilappuja yms.

Enkä itse kutsu lapsiani tytöiksi (laumana), vaan kutsun lapsiksi tai ihan nimillä.

Ja ei, en siksi että lapsi ei tietäisi sukupuoltaan ja haluaisin muuten.vain hämmentää, vaan siksi että tuollainen laumakutsuminen on ällöttävää. Sama huudella sitten "suomalaiset", "ruotsalaiset", "vaaleaihoiset", sinisilmäiset" yms.

Vierailija
36/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi Suomessakin syntyy lukuisia lapsia, joiden sukupuolesta juntit lääkäritkään eivät ota selvää. Sitten tutkivat juntteuttaan mm. kromosomeja, joita voi löytyä erikoinen määrä, eikä selkeää vastausta löydy. Sen lisäksi voi samalta lapselta löytyä esim. kivekset ja kohtu. Sairaalassa nuo lapset kulkevat nimellä tyyliin Virtanen Lapsi.

Olet oikeassa siinä, ettei sukupuolta voi päättää, mutta koska se on vahvasti em. mainittujen asioiden lisäksi kokemusasia, on viisasta odotella sinne asti, että lapsi voi itse ilmaista kantansa. Ettei leikellä vääräksi, kuten on jonkin verran käynyt.

Eli vähemmistön mukaan mennään. Vauva ei sukupuoltaan tiedosta. Vastauksista saa sen käsityksen et kukaan syntynyt ihminen ei ole varma mikä on ?

Vierailija
37/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ovat tyttöjä ja pojat poikia, ja sitten on tietysti heitä, joista ei ole varmuutta. Me olemme kaikki erilaisia sukupuolemme määritteen sisällä (esim. toiset naiset ns. naisellisempia, jotkut äidillisempiä, jotkut huolehtijoita, jotkut eivät mitään näistä ym. Ja samaa vaihtelevuutta on miehillä myös, ihmiset nyt sattuvat olemaan ominaisuuksiltaan erilaisia, vaikka olisivat samaa sukupuolta). Nais- ja miessukupuolen edustajat ovat myös pääpiirteittäin erilaisia, ja se on tärkeää. Meitä ei ole veistetty samasta puusta, ei fyysisesti eikä psyykkisesti. Oma sukupuoli on lapsellekin tärkeä, ja voin vain olla iloinen, etten tunne ainuttakaan, joka nillittää siitä, ettei lasta saisi kutsua tytöksi/pojaksi vaan lapseksi. Tämän on pakko olla joku suomalainen villitys, sillä ulkomailla en ole ikinä törmännyt mihinkään vastaavaan.

Vierailija
38/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt ovat tyttöjä ja pojat poikia, ja sitten on tietysti heitä, joista ei ole varmuutta. Me olemme kaikki erilaisia sukupuolemme määritteen sisällä (esim. toiset naiset ns. naisellisempia, jotkut äidillisempiä, jotkut huolehtijoita, jotkut eivät mitään näistä ym. Ja samaa vaihtelevuutta on miehillä myös, ihmiset nyt sattuvat olemaan ominaisuuksiltaan erilaisia, vaikka olisivat samaa sukupuolta). Nais- ja miessukupuolen edustajat ovat myös pääpiirteittäin erilaisia, ja se on tärkeää. Meitä ei ole veistetty samasta puusta, ei fyysisesti eikä psyykkisesti. Oma sukupuoli on lapsellekin tärkeä, ja voin vain olla iloinen, etten tunne ainuttakaan, joka nillittää siitä, ettei lasta saisi kutsua tytöksi/pojaksi vaan lapseksi. Tämän on pakko olla joku suomalainen villitys, sillä ulkomailla en ole ikinä törmännyt mihinkään vastaavaan.

Olin jotain tämän suuntaista kirjoittamassa mutta tiivistit paremmin, kiitos!

Vierailija
39/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaitpa se voi jotain "muusukupuolista" ym. satuolentoa loukata sekin.

Ne pitäisivät enemmän "Onnea muuvauvasta" kortista.

Vierailija
40/44 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo o, "sateenkaari-ihmisten" mukaanhan epämuodostuneita lapsia syntyy Suomessakin ihn solkenaan. On se vaan kumma, ettei sellasista ole koskaan juuri kellään muilla ollut koskaan havaintoja, paitsi juuri sateenkaarikuplassa elävillä ihmisillä. Ne sitten jaksavat tätä satuaan levittää eteenpäin. 

Epämuodostuneita lapsia syntyy yleensä enimmäkseen vain Intiassa tai muissa kehitysmaissa, on kahta päätä jne, Suomen kaltasessa maassa epämuodostunut vauva on erittäin harvinainen, koska sikiöitä tutkitaan ja pahasti epämuodostuneet abortoidaan pois.

Että vähän vois rajottaa noiden juttujen keksimistä lukemattomista vauvoista joilla on jokalajin sukuelimet, kun näin ei ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi