Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sairastuisit syöpään mikä aiheuttava tekijä tulisi ensimmäisenä/todennäköisimpänä mieleen?

Vierailija
03.07.2018 |

Onko elintavoissasi jotain mikä tuntuisi todennäköiseltä syyltä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuma.

Vierailija
2/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi. Asun alueella, jossa on epätavallisen paljon vatsasyöpää ja sen aiheuttajaksi on epäilty vettä, koska mitään muuta yhteistä sairastuneilla ei ole. No tietty perimä, jos samassa perheessä eri sukupolvissa on sama sairaus.

Vierailija
4/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsinogeenit ylipaistetusta ruoasta ja leivistä tai sitten lihansyönti.

Vierailija
5/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäaineet, epäterveellinen ruoka ja kosmetiikan aiheuttama altistus. Nämä mulle tulis mieleen.

Vierailija
6/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Mun suvulla on paska mäihä syöpä lotossa. Äidillä, tädillä, mummolla ja isomummolla rintasyöpä, eno kuoli aivosyöpään ja pappa kurkkusyöpåän. En edes oleta eläväni ilman syöpää loppuelämääni. Tässä myös syy miksi mun lapset on adoptoituja, en halua välittää näitä geenejä eteenpäin.

Vierailija
7/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuma.

Tämä. Solujen jakautuminen on prosessi, jossa välillä sattuu virheitä ja poikkeamia.

Vierailija
8/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurasite

Vierailija
9/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä ilman suojaima käytettävät syöpää aiheuttavat myrkyt

Vierailija
10/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja vähäinen liikunta.

Vierailija
11/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintötekijä. Äitini ja mummini ovat kuolleet syöpään. Molemmilla erittäin terveelliset elämäntavat.

Vierailija
12/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosairaus colitis ulcerosa. Altistaa suolistosyövälle.

Vierailija
13/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristömyrkyt, osittain epäterveellinen ruokavalio, se, etten ehdi palautua stressistä ikinä, vähäinen uni ja jo mainittu sattuma.

Vierailija
14/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, mun lähisuvussa kaikkien kuolinsyyhyn on liittynyt syöpä ja osa elossa olevistakin on syövän selättänyt. Alttiutta oon lisännyt syömällä lihaa enkä ole raaskinut hieman kärähtänyttä ruokaa roskiin heittää.

Vierailija
15/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyövästä tulisi mieleen perimä. Rintasyöpä on ollut äidilläni, mummollani ja mummon parilla sisaruksella. Kerran löysin itseltäni patin. Sain todella nopeaa ja hyvää hoitoa ja nopeasti leikkauksen, vaikka patti paljastuikin hyvälaatuseksi. 

Omaan suht' terveelliset ja liikunnalliset elämäntavat, enkä polta enkä juo. Sokeriherkkuja tulee puputettua kyllä liikaa. Mistäpä tuota tietää, mikä vaikuttaa. 

Vierailija
16/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Mun kaikilla tädeillä ja sedillä ollut syöpä, äidilläni ollut syöpä ja itseälläni syöpä 32-vuotiaana.

Vierailija
17/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristötekijät. Ensimmäisenä rakennuskemikaalit, juomavedessä olevat TOC/VOC-yhdisteet, maalit, terpeenit yms. muovien pehmentimet. Säteilyäkään ei voi laskea pois, kiitos Tsernobylin. Ruokatuotanto, jossa käytetään ties mitä sotkuja on sekin osasyyllinen. Esimerkkinä nitriitit, karrageeni, teollisuusentsyymit, lisäaineet jne. Elämäntavoilla näihin ei oikein voi vaikuttaa.

Vierailija
18/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristömyrkyt

Lisäaineet

Sattuma

Vierailija
19/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetrakloorietyleeni päivittäin 7,5h ajan nautittuna

Vierailija
20/77 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin aikoinaan useamman vuoden putkeen sairauteni hoitoon lääkettä, jonka käyttö sitten rajattiin hyvin lyhytaikaiseksi ja vissiin poistettiin lopulta markkinoiltakin kokonaan, koska sen todettiin lisäävän riskiä sairastua syöpään. Lääkäri sanoi että riski on minimaalinen eikä tarvitse kantaa huolta mutta kyllä tuo on jäänyt hiukan kummittelemaan.