Mitä teillä jää käteen 2500 euron palkasta?
Siirryn osa-aikaisesta kokoaikaiseksi ja tuleva palkkani on 2500 euroa kuussa. En jotenkin yhtään osaa hahmottaa paljonko siitä jää käteen verojen ja muiden vähennysten jälkeen. Asun Helsingissä ja kuulun kirkkoon. Tällä hetkellä veroprosenttini on jotain 2, joten se tietysti nousee. Mutta kiinnostaa tietää mikä on teidän veroprosenttinne ja paljon tilille tulee rahaa.
Kommentit (13)
Minulla palkka 2600 , käteen jää verojen ym. vähennysten jälkeen 1890.Pääkaupunkiseutu.
Viimeksi kun mulla oli palkka noin alhaalla, niin verotuksessa oli myös täydet kilometrikorvaukset.
Joten vähän riippuu yksilöstä. Asuntolaina myös laskee verotusta.
Niin, oli mulla sekin.
Sinkkumies
1850 jää mulla palkka 2500.
Saman saisin tekemättä mitään toimeentulotukena, mulla 2 koululaista. Stanan vuorotyö vieläpä.
Brutto 2600+ ja käteen jää noin 1880-1900€ (tyellien ja vakuutusten lisäksi palkasta viedään liiton jäsenmaksu suoraan).
Tilasithan jo uuden verokortin?
Se ON tilattava, muutoin palkanlaskija pidättää 60% (jos siis vaihdoit työpaikkaa - jos sama työnantaja, pidättää edelleen 2%, mutta maksat mahdolliset jäänösverot sitten vuoden 2019 joulukuussa = ei kivaa) + kulut
Verokortin perustella pystyt laskemaan paljonko jää käteen:
= Netto 2500e
- Vero% (esim. 10%) + 1,9% työttömyysvakuutusmaksu + 6,35% työeläkevakuutusmaksu + 1% kirkollisvero = 19,25%
= Netto: 2018,75e
Vierailija kirjoitti:
Saman saisin tekemättä mitään toimeentulotukena, mulla 2 koululaista. Stanan vuorotyö vieläpä.
Et saa. Et edes kaikki tuet yhteen laskettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa. Et edes kaikki tuet yhteen laskettuna.
Kyllä muuten saa tuon verran, kun lasketaan mukaan myös työttkorvaukset ja korvattavat laskut. Jos asut vuokralla ja on vähänkin lääkemenoja niin kaikkinensa tuo 1850 täyttyy helposti kahden lapsen kanssa.
Tienaan 2500€ kuussa josta jää kaikkien verojen jne jälkeen 1950€.
On hieman asuntolainaa jäljellä joten se kompensoi. Veroprosentin pidän korkeampana kuin tarve olisi vain että saan kerran vuodessa paremman "tilin".
Kaikkien laskujen jälkeen mulle jää n.900 kuussa ruokaan ja muuhun viihteeseen.
Kyl sillä hyvin pärjää
Miettikää, millaisen osuuden verokarhu kahmaisee..käyttäisin bruttopalkasta sanaa "nimellispalkka". Saan myös n.2500 ja jää alle 2000 euroa. Eihän tuolla nykyaikana pärjää! Varsinkin kun vuokrat ovat aivan pilvissä. Olen onnistunut hyvin saamaan sivuun omaa asuntoa varten, sillä asun todella pienessä ja rähjäisessä yksiössä. Mutta jos asut "keskikuntoisessa ja keskikokoisessa yksiössä" kaupungissa vuokrat ovat 600-900 kevyesti isoissa kaupungeissa, ainakin uudiskohteissa ja peruskuntoisissa taloyhtiöissä.
Suurin osa kuluista menee asumiseen, sähköön ja ruokaan. Eli ihan perus välttämättömyyksiin. Kyllä työntekijällä pitäisi jäädä enemmän elämiseen. Kahvilassa keskustoissa kahvi maksaa yli 3 euroa. Ruoka/lounas 14-15 euroa. Ruokakauppaan menee satasia, ainakin 100-400 euroa/kuussa ja vaikka ei isompaa osta. Ihan ymmärrettävää, että yritysten on ollut pakko nostaa hintoja, mutta se, joka tuottaa yrityksille (ainakin esim.kahvilat ja myymälät) lisäarvoa, on asiakas. Asiakas maksaa kustannukset.
Vaatteet älyttömän kalliita harrastuksista puhumattakaan. Kyllä minimipalkka pitäisi olla 2800 tai 3000 euroa, ainakin. Monella on vielä opintolaina tai asuntolainan lyhennys, puhumattakaan korkojen noususta. Vielä huomio siihen, että monella on vielä alle 2500 euroa palkka, esim. 1800. Muistan ajan, kun pidin jo 2000 euron palkkaa suurena. Voi huokaus, tuntuu että normaalilta täyssäkäyvältä ihmisraukalta aina viedään kaikki.
Mulla 2800€/kk bruttopalkasta jää verojen jälkeen. 2200€/kk. Asun velattomassa rivarikaksiossa yksin. Yhtiövastike 140€/kk, sähkö 30€/kk, vesi 20€/kk, ruokaan 200€/kk, laskuihin 100€/kk, bensaan 100€/kk eli 2200€-590€ niin 1610€/kk jää omaan käyttöön 👍
37v lapseton poikamies.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuuksien mukaan lapsille on parempi nähdä työssäkäynnin malli.
Mulla 2700 palkka ja tilille tulee n. 2t