Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahjojen antamisesta. Avatako heti vai ei?

Vierailija
02.07.2018 |

Annoin lahjan tavatessani ystävääni kahden kesken. Hän laittoi sen sivuun ja sanoi avaavansa myöhemmin. Harmitti, olisin heti halunnut tietää mitä hän pitää lahjasta. Mitään viestiä ei myöhemminkään tullut kommenttina. Voiko tästä päätellä sen, että lahja oli huti eikä miellyttänyt saajaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohti sen. 

Vierailija
2/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohti sen. 

En usko. Vaikutti ilahtuneelta saadessaan lahjan. En tiedä miksei sitä halunnut heti avata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän kiusallista, jos lahja täytyy avata heti. Olin sitten antaja tai vastaanottaja. Varsinkin, jos muitakin ihmisiä läsnä.

Vierailija
4/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ehkä hän ei pidä yllätyksistä. Tiedä mikä vieterin päässä keikkuva pelle sieltä pompahtaa. ;) 

Vierailija
5/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää avata lahjaa antajan nähden. Pelkään, etten näytä tarpeeksi iloiselta.

Vierailija
6/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän kiusallista, jos lahja täytyy avata heti. Olin sitten antaja tai vastaanottaja. Varsinkin, jos muitakin ihmisiä läsnä.

Ymmärrän, että voi haluta tutustua lahjaan rauhassa. Ihmettelen silti sitä, ettei jälkikäteenkään tullut mitään kommenttia lahjasta. Siksi ajattelen, että ehkä lahja ei ollutkaan mieluinen.

Vierailija
7/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lahja ei niin hirveästi miellyttäisi, kuuluu hyviin tapoihin kiittää siitä vielä avattuaan. Näin minä ainakin saajana kokisin.

Vierailija
8/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!!

Vierailija
9/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietääkseni on epäkohteliasta jos ei avaa lahjaa sen antajan seurassa, heti. Tulee kuva ettei arvosta yhtään.

Vierailija
10/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lahja ei niin hirveästi miellyttäisi, kuuluu hyviin tapoihin kiittää siitä vielä avattuaan. Näin minä ainakin saajana kokisin.

Näin itsekin ajattelen. Nyt jäi tästä vähän outo olo. Ja tuntuisi kiusalliselta itse kysellä jälkikäteen tykkäsikö toinen lahjasta, jos se näin vaimeasti kerran otettiin vastaan.

Vierailija
11/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tietääkseni on epäkohteliasta jos ei avaa lahjaa sen antajan seurassa, heti. Tulee kuva ettei arvosta yhtään.

Sulla on vääränlaista tietoa. On tilanteita joissa lahjaa ei avata eikä tule avata. 

Vierailija
12/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on niin paljon eri sääntöjä. Vein mieheni vanhemmille kasapäin tuliaisia kun tapasin heidät ensimmäistä kertaa (asuvat kaukana toisessa maassa) ja kun mieheni kanssa toimme lahjapussit heille illalla pöydälle ja hieman pohjustimme siinä kenelle mikäkin lahja on jne niin kiittelivät kovasti mutteivät avanneet lahjoja. Vähän vilkaisivat päältä päin. Tajusin et kyse siitä ettei ole hyvä vaikuttaa ahneelta lahjojen suhteen. Itseä tosin harmitti tarkkaan valikoidut kalliit lahjat, olisin halunnut kuulla mitä mieltä niistä oltiin!

Suomessa koen että olen nimenomaan kohtelias kun avaan lahjan antajan edessä ja reagoin ja kiitän suoraan heti. Avaamattomuus vaikuttaa siltä etten ole kiinnostunut.

Vierailija
13/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin itsekin ajattelen. Nyt jäi tästä vähän outo olo. Ja tuntuisi kiusalliselta itse kysellä jälkikäteen tykkäsikö toinen lahjasta, jos se näin vaimeasti kerran otettiin vastaan.

Maltahan nyt. Kyllä sä saat sen tietää. 

Vierailija
14/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on joku joululahja, tai pikaisesti ohimennen annettava lahja, jonka voi avata myöhemmin.

Vierailija
15/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh, kuka viitsisi myöhemmin sanoa, että "Hei, se lahja jonka annoit viimeksi, se oli muuten ihan törkeän huono? Kiitos kivasta ajatuksesta, mutta nyt saat sen takaisin." Ei kukaan! Helpompaa olla kokonaan hiljaa lahjasta.

Vierailija
16/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäkohteliasta jos ei kommentoi saatua lahjaa sen avattuaan ja kiitä.

Vierailija
17/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh, kuka viitsisi myöhemmin sanoa, että "Hei, se lahja jonka annoit viimeksi, se oli muuten ihan törkeän huono? Kiitos kivasta ajatuksesta, mutta nyt saat sen takaisin." Ei kukaan! Helpompaa olla kokonaan hiljaa lahjasta.

Miksi sinä antaisit jollekin lahjaksi jotain törkeän huonoa, en ymmärrä. 

Vierailija
18/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuja on monia. Ikinä ei voi olla täysin varma siitä meneekö lahja nappiin vai ei (paitsi jos antaa aina pelkästään rahaa).

Vierailija
19/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuja on monia. Ikinä ei voi olla täysin varma siitä meneekö lahja nappiin vai ei (paitsi jos antaa aina pelkästään rahaa).

Mitähän lienet antanut lahjaksi? 

Vierailija
20/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua, että antamani lahjat avataan heti. En myöskään halua avata lahjoja ihmisten edessä. Kaikki ilmeeni luetaan ja rekisteröidään ja niistä vedetään johtopäätöksiä. Ei kiitos. Lahjojenavaamistilanteet ovat tosi kiusallisia puolin ja toisin.

Laitan jälkikäteen aina kiitoksen. En tosin pahastu, jos en itse saa kiitosta.