Kokemuksia munuaistulehduksesta?
Onko kellään tullut virtsatietulehduksen seurauksena munuaistulehdusta? Mulla oli tuossa noin kuukausi sitten vti:n takia antibiootit ja ne auttoivat hyvin, mutta nyt on ruvennut pari päivää sitten jomottamaan alavatsaa ja vasenta nivusta ja välillä selkää, kirvelee myös virtsatessa taas. Kuumetta ei ole ollut eikä kipu ole ollut mitenkään niin kovaa että päivystykseen olisi tarvinnut mennä. Kuinkakohan nopeasti vti nousee munuaisiin? Ja meneekö se munuaisiin, jos en hae taas antibiootteja? Voiko se olla ilman kuumetta? Kertokaa kokemuksianne, että mistä tietää että on munuaistulehdus.
Kommentit (34)
Anteeksi. Ei ollut mitenkään tarkoitus loukata. Täällä vain joku on aloittanut sarjatulella aiheesta keskusteluja, vaikka ei se tietysti minua haittaa mitenkään. Luulin, että hän ei ole vieläkään päässyt vaivoineen lääkäriin. Anteeksi tyhmä kommenttini. Mutta kannattaa tosiaan käydä lääkärissä. Joskus munuaistulehdus voi olla täysin oireeton. Aina ei nouse kuume tai tule kovia kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi. Ei ollut mitenkään tarkoitus loukata. Täällä vain joku on aloittanut sarjatulella aiheesta keskusteluja, vaikka ei se tietysti minua haittaa mitenkään. Luulin, että hän ei ole vieläkään päässyt vaivoineen lääkäriin. Anteeksi tyhmä kommenttini. Mutta kannattaa tosiaan käydä lääkärissä. Joskus munuaistulehdus voi olla täysin oireeton. Aina ei nouse kuume tai tule kovia kipuja.
Ei haittaa. Joo ajattelin kyllä mennä huomenna, jos ei ole mennyt ohi. Yritän juoda karpalo ja puolukkamehuja ja vetää c-vitamiinia, josko auttais kuitenki.
Kannattaa mennä eikä odotella. Voit sitten sen jälkeen kokeilla mehukuureja estävänä keinona.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä eikä odotella. Voit sitten sen jälkeen kokeilla mehukuureja estävänä keinona.
Juu täytyy huomenna aamulla mennä. Inhottaa vaan taas antibiootit saada ja kun ei näköjään tepsinyt siihen kuukauden takaiseen vti:hin. Ja oon kevään aikana joutunut muihinkin vaivoihin syömään. :/
Helpoiten voi tarkistaa asian kun varaa suoraan yksityiselta labraan ajan. Crp mittaus verestä. Jos on yli 40 ja oireita niin vti mennyt munuaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Helpoiten voi tarkistaa asian kun varaa suoraan yksityiselta labraan ajan. Crp mittaus verestä. Jos on yli 40 ja oireita niin vti mennyt munuaisiin.
Eikö siinä ole yleensä crp yli 100? Voiko pelkkä vti nostaa tulehdusarvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 ei nouse pelkästä vti:stä joten oireiden perusteella tollanen tilanne on munuaistulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 ei nouse pelkästä vti:stä joten oireiden perusteella tollanen tilanne on munuaistulehdus.
Selvä juttu. Meen aamulla heti lääkäriin tai jos tänään tai yöllä jo tulee tarve niin menen päivystykseen. Toivotaan ettei oo mennyt munuaisiin.
Mulla kesti 2kk kun munuaisaltaan tulehdus kehittyi mut ei vielä tiedetty et on se, ihmeteltiin vaan oireita. Kuumetta oli tuo 2kk,alkuun vain vähän lämpöä ja lopulta kun jouduin pikaisesti sairaalaan niin lähemmäs 40 astetta ja syke 200 ja siellä sit todettiin tuo ja jouduin olee sairaalassa viikon ja koko sen ajan kolme kertaa vuorokaudessa antibioottia suoneen. Tulehdusarvot oli vain 50 vaikka olin kuolemaa tekemässä. Olin siis todella huonossa kunnossa ja palautumiseen sairaalahoidon jälkeen meni monta kuukautta. Joten siis voi olla munuaisaltaan tuhelhdus vaikka tulehdusarvot olisivat pienet
Lääkärille, antibiooteilla on tapana menettää tehonsa ja voi olla että kuuri ei olekkaan toiminut ja tulehdus on vielä päällä. Luonnon mukaisia hoitokeinoja kannattaa nykyään todellakin suosia tulehduksia ehkäisemään, karpalokapselit päivän käytössä on ollut itselleni toimivat.
Minulla on todettu 2 Munuaisaltaan tulehdus TA,molemmilla kerroilla korkea ja sahaava kuume CRP 200 terveysasemalla ja melkein 300 sairaalaan mennessä.4 vuorokautta I.v antibiootti tiputuksessa.Ei normaaleja veti oireita,alaselkäkipua ja vilunväristyksiä.Toisella kertaa nivusalueen kipua.
Terve.keskuksessa ei oteta vakavasti pelkkää kuumeilua,pitää vaatia CRP.Nainen-63
Lihavuus altistaa VT-tulehduksille.
Juo paljon. Karpalomehua tai puolukkamehua raakana.
Ööh, en kyllä ole :D