Milloin viimeksi maksoit musiikista?
En muista itsekään. Kaikki haluavat musiikin ilmaiseksi joten kenen kannattaa sitä tehdä... Spotifysta maksan kympin kuussa mutta se tulo lienee artisteille yhtä tyhjän kanssa. Keikkoja näkee paremmin YouTubesta tai teeveestä kuin ahtautumalla jonnekin hikiselle areenalle.
Kommentit (63)
Koko ajan maksanut enemmän ja enemmän kun olen ruvennut keräämään vinyylejä. Ei todellakaan mikään halpa harrastus.
Ostan cd levyjä silloin tällöin ja käyn keikoilla kerran parissa vuodessa.
Ostin tasan kuukausi sitten Ghostin uuden levyn \m/
varmaan joskus 2005 ostin cd levyn.
Käyn noin kerran tai kaksi kuussa keikoilla/festareilla. Yhteinen spotify-tili miehen kanssa.
Viime keväänä kävin yhdellä maksullisella keikalla. Ostin kaksi fyysistä levyä ja kaksi digitaalista. Tätä ennen en ollut ostanut musiikkia vuosiin.
Viimeksi keikalla torstaina. Tuleva viikonloppu menee festareilla ja sen jälkeen seuraava konsertti parin viikon päästä.
CD:tä ostan pari vuodessa, eikä mulla ole maksullista Spotifyta.
Mulla oli Spotify, mutta nyt on Tidal. Testasin palveluita rinnakkain ja harmikseni huomasin, että Spotifyn
äänenlaatu oli ajoittain jopa surkea. Uusissa kappaleissa sen huomaa selvästi.
Tidal maksaa 20 €/kk, joka on paljon, jos kuuntelee harvoin musiikkia.
Maksan Spotifysta ettei tarvitse kuunnella mainoksia. Äänenlaatu on erinomainen, olen säätänyt sen parhaalle mahdolliselle tasolle. Lisäksi ostan silloin tällöin cd-levyjä.
Viimeksi maksoin musiikista viime lauantaina: hankin kausikortin oopperaan ja konserttitaloon ensi kaudelle. Kauhea rahanmeno yhdellä kertaa, mutta nyt se on tehty :-)
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan maksanut enemmän ja enemmän kun olen ruvennut keräämään vinyylejä. Ei todellakaan mikään halpa harrastus.
Sama harrastus ja palkitseva sellainen. Oletko sellaisen asian huomannut, että arvostat sitä musiikkia enemmän, kun on fyysinen kosketus siihen vinyyliin.
Ostin cd-levyn viimeksi viikko sitten.
Maksan spotifysta, mutta cd:tä en ole ostanu 10 vuoteen. En minä nillä mitään tee ja entisistäkin haluaisin eroon. Keikalla kävin toissavuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama harrastus ja palkitseva sellainen. Oletko sellaisen asian huomannut, että arvostat sitä musiikkia enemmän, kun on fyysinen kosketus siihen vinyyliin.
Ei pyörivää levylautasta saa sormeilla.
Yksillä festareilla ja yhdellä klubikeikslla olen tänä kesänä käynyt.
Talvella ostin 2 LP:tä.
Mä ostan paljon levyjä, hauan sen fyysisen kappaleen hanskaani, nähdä kuvat ja lyriikat ja tekijätiedot. Keikoilla käyn aina, kun on tilaisuus - reissaan joidenkin artistien keikoille myös ulkomaille, pisin keikkareissu tehty Tokioon.
Oletteko ajatelleet, että muusikonkin tarvii elää?
Viimeksi eilen olin keikalla, jossa oli vapaaehtoinen maksu. Maksoin. Ostin myös cd:n.
Toissapäivänä festareilla. Maksullisilla tietty.
Jos haluatte tukea artisteja, ostakaa keikoilta levyjä, t-paitoja ym. Tosi suositut bändit tietty pärjää. Pienemmät ei.
Maksan joka kuukausi Spotifystä. Sen lisäksi ostan edelleen levyjä yleensä useamman kuukaudessa ja käyn aktiivisesti keikoilla.
Maksa musiikista. Niin mahdollistat artistin musiikin tekemisen.
Joka kuukausi Spotifysta, sitten isommin maksoin viime joulukuussa, kun ostin kolmen päivän lipun Tuskaan.