Okei okei, Antti Tuisku on siis hyvä esiintymään ja lavashow't ovat ilmeisesti viihdyttäviä, MUTTA...
...kukahan kirjoittaisi vihdoinkin Antille biisejä, joita kuunnellessa tärykalvoista ei vuoda ihan näin paljon verta?
Kommentit (25)
Tai opettelisi laulamaan livenä taustanauhan sijaan
Vierailija kirjoitti:
Eikö Antti voisi itse kirjoittaa itselleen jotain? Vai eikö osaa?
Suomessa ei ilmeisesti ole Risto Asikaisen, Maki Kolehmaisen ja näiden muiden samojen naamojen lisäksi ketään kunnon biisinikkaria. Tietääkö joku kuka Tuiskun biisit on kirjoittanut ja tuottanut?
No, aika hajuton ja mauton artisti taitaa olla, kun ei kukaan ole puolustamassa eikä haukkumassakaan häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ilmeisesti ole Risto Asikaisen, Maki Kolehmaisen ja näiden muiden samojen naamojen lisäksi ketään kunnon biisinikkaria. Tietääkö joku kuka Tuiskun biisit on kirjoittanut ja tuottanut?
Jurek Reunamäki, Aku Rannila, Kalle Lindroth, Saara Törmä. Ei ole rakettitiedettä googlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jurek Reunamäki, Aku Rannila, Kalle Lindroth, Saara Törmä. Ei ole rakettitiedettä googlata.
Kiitos näistä. Minkä takia Tuiskulle ei tekisi joku ammattilainen biisejä?
Eikös se nyt lopeta vähäksi aikaa tän kesän jälkeen? Pääsette rauhaan ainakin uusilta biiseiltä.
Mun mielestä nämä uudemmat hitit ovat aivan loistavia, esim. Keinutaan, Peto on irti, Rahan takii, Pyydä anteeks kunnolla...
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nämä uudemmat hitit ovat aivan loistavia, esim. Keinutaan, Peto on irti, Rahan takii, Pyydä anteeks kunnolla...
Rahan takii on ehkä lapsellisin renkutus vuosiin. Kuuntele nyt niitä sanoja. :D Oletko siis aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan takii on ehkä lapsellisin renkutus vuosiin. Kuuntele nyt niitä sanoja. :D Oletko siis aikuinen?
Ei, se on nerokas! Olen 38-vuotias, joten eiköhän mua voi jo aikuisena pitää. Mikä siinä on mielestäsi lapsellista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on nerokas! Olen 38-vuotias, joten eiköhän mua voi jo aikuisena pitää. Mikä siinä on mielestäsi lapsellista?
Kuuntele ne sanat. 9-vuotiasko ne on kirjoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kuunnellut ne sanat, ja mielestäni sanoitus on aivan loistava! Monitasoinen ja leikkisä. Puhuttelee! Hienosti tiivistetty se ristiriita, että artisti tekee hommaansa intohimosta, mutta kuitenkin siihen liittyy se raha-aspekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kuunnellut ne sanat, ja mielestäni sanoitus on aivan loistava! Monitasoinen ja leikkisä. Puhuttelee! Hienosti tiivistetty se ristiriita, että artisti tekee hommaansa intohimosta, mutta kuitenkin siihen liittyy se raha-aspekti.
Intohimona on olla ison levy-yhtiön markkinakoneiston ratas, rahantekokone, jolle muut kirjoittavat biisit, tekevät koreografiat, valitsevat vaatteet ja sanelevat tyylin. Kuulostaapas suurella sydämellä tehdyltä ja intohimoiselta "hommalta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intohimona on olla ison levy-yhtiön markkinakoneiston ratas, rahantekokone, jolle muut kirjoittavat biisit, tekevät koreografiat, valitsevat vaatteet ja sanelevat tyylin. Kuulostaapas suurella sydämellä tehdyltä ja intohimoiselta "hommalta".
Sä hyppelet nyt puheenaiheesta toiseen. Mä puhuin nyt siitä tekstistä, en Antti Tuiskun urasta, johon en ole perehtynyt ja jota en erityisesti seuraa. Mutta äkkiseltään tuntuu, että olet kova dumaamaan asioita, jotka eivät ole nyt juuri sun makusi mukaisia.
Mä vähän luulen, että Suomessa ei ole kovin helppo tehdä rahaa suomenkielisellä pop-musalla. Ei se mikään kultakaivos ole, vaan vaatii aika paljon sitä intohimoa ja asennetta. Suosittelen, että alat katsella asioita vähän oman viitekehyksesi ulkopuoleltakin, ei se yhtään vähennä katu-uskottavuuttasi.
Mutta sen verran olen Antti Tuiskun haastatteluja lukenut, että mielikuvasi siitä, että hänen tyylinsä ja esiintymisensä ovat jonkun muun sanelemia, tai että hän ei osallistu biisien kirjoitukseen, on väärä. Kannattaa googlettaa joku haastattelu, jos olet valmis muuttamaan käsitystäsi.
Tämä ei ap lähde. Antti Tuiskun musiikkilajin ei ole tarkoitus olla sinun korville, koko universumi ei ole syntynyt palvelemaan sinua!
Tuisku on hiton kova, minustakin, nykyään. Oma vahva juttunsa, nillitä sinä, minä palaan sitten syksyllä tämän tyylisesti sen "taiteellisen" arvioon, koko joukolla. Voit olla varma, että kritiikkiä riittää, mitään muuta ei asiaan liittyen vielä julkaistukaan...
Kuuntele joskus vaikka Juuret akustisen kitaran kera.On hyvä biisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele joskus vaikka Juuret akustisen kitaran kera.On hyvä biisi.
Ai onko siellä twerkkaushömpän joukossa joku akustinen biisi? :o
Molemmilla levyillä, En kommentoi ja Anatude, on kyllä ollut varsin osuvia sanoituksia. Esim. Rahan takii voin hyvinkin rinnastaa itseeni. Joka päivä töihin - "ei rakkaudesta lajiin, vaan rahan takii". Tai Party
"taas myöhäs kokoukseen
liituraitaa, valkopaitaa kraka vinos duuniin meen
Ruoskaa, ruoskaa vaan
Pomo hengittää mun niskaan
Tulosta tulosta tulosta ulos kaikkien aikojen huipputulos"
En ole mikään Antti-fani, mutta uteliaisuuttani hankin liput Antin Oulun keikalle 4/2018. Show oli todella laadukas ja mukaansatempaava. Antti otti yleisön. Mulle jäi show:sta parempi fiilis kuin popin kuningattaren Madonnan Vuosaaren-keikasta vuonna nakkisota. Ja silloin olin sentään eturivissä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se nyt lopeta vähäksi aikaa tän kesän jälkeen? Pääsette rauhaan ainakin uusilta biiseiltä.
Juuri lauantaina veti viimeisen keikkansa hetkeen.
Tuiskun ensimmäinen oma kirjoittama biisi Tyhjä Huone on julkaistu 2005. Oikeastaan siitä eteenpäin osallistunut biisien tekoon. Ei kaikkiin, mutta ollut mukana tekemässä ja suunnittelemassa. En kommentoi-ja Anatude-albumit on käytännössä kaikkien tekijöiden yhdessä säveltämä ja sanoittama.
Minusta se liikaa pyörittää sitä miehenpillluaan niissä videoissa. Ihan kuin haluais olla nainen.