Mitä ihme miniriepuja nuo rippitytöt oikein laittaa päälleen konfirmaatiopäivänä?
Näyttää kuin olisivat menossa johonkin satubalettiesitykseen, sifonkitutu heiluen.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden tässä ihmetellyt tuota rippipukeutumista, että onpa minimalistista. Paljon on tuttuja ja sukua tässä ripille päässyt.
Pelkäsin tätä kesää, kun oma tytär ripille pääsi, että tuleeko millainen tappelu siitä mekosta. Eipä tullut. Hänpä valitsi sellaisen kuuskytlukutyyppisen mekon. Helma polviin ja vähän tylliä alla, pienet hihat, istu kuin hanska. Värinä vanha roosa. Perinteinen balettinuttura niskaan ja helmikorut, mustat korkkarit. Kevyt meikki. Aivan älyttömän kaunis tyttö!
Olin pakahtua ylpeydestä. Ja erottupa joukosta, kun ei ollut olkaimetonta trikoomekkoa päällä. Moni vanhempi kyselikin, että miten sain tyttären pukeutumaan noin. Ihan itse teki päätöksen ja valitsi. Ehkä hän alkaa olla kyllästynyt massailuun.
No voi että, ihan itku tulee! :'(((((((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nuo ei oikeastaan näytä kenenkään päällä hyvältä. Tai oisko ne tarkoitettu aasialaisille vartaloille? Suomalaisilla on niin pitkät selät että vyötärö asettuu outoon kohtaan, näyttää äitiysmekolta.
Kellä on, kellä ei.
Kyllä monet rippitytöt on jo sellaisia pitkänhuiskeita 170-senttisiä kun nuo mekot on suunniteltu 150-160-senttisille.
Millanen persjalka sä oot jos 170cm on sun mielestä pitkä? Nytpähän selvis, että nää arvostelijat on kaikki lihavia persjalkoja.
Muoti vaihtelee niin, että välillä on pidempää, välillä lyhyempää. Ei tämä liity mihinkään "nykynuorten moraalittomuuteen". Nyt on muutaman vuoden teinityttöjen juhla-asuina ollut näitä korsettimallisia paljetti- ja tyllimekkoja, aivan samoin kuin vastaavaa mallia pitkänä ja pastellivärien sijaan valkoisena on näkynyt morsiamilla. Pian muoti muuttuu taas. Itse kiinnitin tänä vuonna huomiota siihen, miten pitkän bodycon-mekko ja stripparikorot -kauden jälkeen ylioppilasjuhlissa näkyi peittävämpää pukeutumista: liehuvia helmoja, hihoja, haalareita. Kengissä suositaan maltillisia korkoja.
Sukulaismiehille simmuruokaa. Tiedä vaikka typy istahtaisi polvellekin pikkuhepeneissään.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran voisi ajatella tilannetta, että polvet ja olkapäät peittoon. Glitterinkin voi säästää bileisiin, jookos?
15-v.llä ei varsinaisesti ole vielä edes täytettä saati ryhtiä kantaa olkaimetonta tanssiaispukua.
Ellei satu olemaan Carolina Kostner.
Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin 60-luvun yöpaitoja, tosin olkaimet puuttuu.
Alushameita pikemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisten >40-vuotiaiden av-mammojen puhetta.
Mitä pitäisi sun mielestä kadehtia?
Murkkuikää vai halpaa mekkoa?Sorjaa runkoa, joka muutaman vuoden päästä puhkeaa kukkaan.
Nykyteinit on kyllä kaukana sorjasta.
Ja naama monella kukkii varsin runsaasti.
Tulihan se sieltä! SILLOIN KUN MINÄ OLIN NUORI... NYKYTEINIT OVAT LIHAVIA JA RUMIA! HYI NÄITÄ TYTTÖJÄ, HU*RILTA NÄYTTÄVÄT! *MINÄ* JA IKÄLUOKKANI OLEMME *TÄYDELLISIÄ*!
Meillä teini kertoi, että kaikilla muilla on juuri tuollainen olkaimeton minimekko, mistä ketjussa oli kuvia. Hän kuitenkin halusi sellaisen, jossa on pienet hihat ja joka on polvipituinen. Kyllä oli tuskan takana löytää, lopulta tilattiin netistä ja hintaa tuli toista sataa euroa.
Eli osasyy siihen, miksi kaikilla on hihattomat tylliviritykset voi olla se, että muun laisia ei ole edes myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Halpaa ja tyrkkyä.
Ottaneet mallia sinusta ja äidistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kuin klooneja. Nolon näköisiä olkaimettomissa puvuissaan.
Kun edes äiti vähän opastaisi.Mekoista ei puutu kuin lappu "10€, polyester, made in Ch.ina"
Eleganssin täydentävät piikkikorot, joilla lapsukaiset tepsuttavat polvet koukussa.Hinta oli kylläkin 195€. T. Äityli
Nyt on äityliä jymäytetty pahan kerran 😂
Ei ole, ei ollut edes kallein. Eikä ole tilattu netistä. Tiedän kyllä että netistä saa halpisrättejä, joita joidenkin pitää ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nuo ei oikeastaan näytä kenenkään päällä hyvältä. Tai oisko ne tarkoitettu aasialaisille vartaloille? Suomalaisilla on niin pitkät selät että vyötärö asettuu outoon kohtaan, näyttää äitiysmekolta.
Kellä on, kellä ei.
Kyllä monet rippitytöt on jo sellaisia pitkänhuiskeita 170-senttisiä kun nuo mekot on suunniteltu 150-160-senttisille.
Millanen persjalka sä oot jos 170cm on sun mielestä pitkä? Nytpähän selvis, että nää arvostelijat on kaikki lihavia persjalkoja.
Olen 175 cm. Rippijuhlieni aikaan olin 168 cm.
Olen nuorisotyöntekijä ja rippikoululaisia ohjeistin pukeutumisessa siten, että vaatteen pitää peittää niin paljon, ettei minun tarvitse sydänlääkkeitä varata kirkkoon mukaan. Oli tosi sieviä mekkoja päällä, eikä yhtään sellaista, että olisi pitänyt nolona katsella.
Nuoret osaavat kyllä pukeutua, kunhan heitä siihen valistetaan ja sanotaan, miten pitää olla vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen nuorisotyöntekijä ja rippikoululaisia ohjeistin pukeutumisessa siten, että vaatteen pitää peittää niin paljon, ettei minun tarvitse sydänlääkkeitä varata kirkkoon mukaan. Oli tosi sieviä mekkoja päällä, eikä yhtään sellaista, että olisi pitänyt nolona katsella.
Nuoret osaavat kyllä pukeutua, kunhan heitä siihen valistetaan ja sanotaan, miten pitää olla vaatetta.
Hyvä että joku aikuinen ohjeistaa, koska vanhemmilla, etenkin äideillä ei näytä olevan siihen osaamista. Tilanteeseen sopiva pukeutuminen on tärkeä taito oppia aikuisuutta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellä on, kellä ei.
No kyllähän nuo kiinalaiset aika paljon pienempiä ovat ja suomalaistytöt maailman pisimpien joukossa.
Näitä halpojsa tyllitytyjä näki joitain vuosia sitten lakkiaispukuina. Nyt ne ovat valahtaneet teinitasolle, ja kohta out.
Ei tosiaan voi olettaa murrosikäiseltä tietoa tai taitoa pukeutua. Jos ei ole äidilläkään makua, niin riman ali mennään.
Monien tuon ikäisten äidit on pahaisia tyrkkyjä itsekin nuoruudenhuumassaan. Eivät he osaa lapsiaan ohjeistaa tilanteenmukaisesta pukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisten >40-vuotiaiden av-mammojen puhetta.
Enemmän kuulostaa jonkun marisevan vaarin kiukuttelulta.
Vaarithan vain innostuu tuommoisesta muistelemaan kuinka se omakin muori oli niin kuuma pakkaus 60-luvulla.
Jeesustelevia, nuoria naisia vahtivia ukkoja on oikeasti. Ehkä he kyttäävät enemmän parikymppisiä naisia ja hössöttävät pikkulapsia kotihoitoon, mutta kumminkin.
Rippijuhlat on turhia, mutta niin on tyttöjen kyttääminenkin.
Nyt on äityliä jymäytetty pahan kerran 😂