Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Se on taas perjantai ELOiset***

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paista aurinko tänä aamuna, mutta onneksi on lämmin. Sain melkein koko pihan eilen haravoitua aurinkoisessa säässä. Mies oli koko päivän siellä sairaalassa, josta kotiutui illalla kymmenen aikoihin. Avoleikkaus oli jouduttu tekemään tähystyksen sijaan, jotan sairaslomaa on tiedossa pahimmillaan jopa kolmisen kuukautta. Saa nähdä kuinka kauan jaksan...No en heitä vielä kirvestä kaivoon, yritän kannustaa itseäni positiiviseen ajatteluun...Kiitos vaan kaikille tsempityksestä!

Pihasta oli eilen puhetta...Meillä on kesällä ilmeisesti autotalliremontti edessä ja sitten pääsen laittamaan pihaa taas eteenpäin. Suurin osa pihasta on laatoitettu (ihanaa!) ja hoidettavaa aika vähän. Omenapuita on kaksi ja mustaa viinimarjaa kaksi. Pensasmustikkaa olen ajatellut istuttaa, kun autotalli on valmis, samoin karviaista ja kenties punaista viinimarjaa. Kukat minulla on pääasiassa ruukuissa ja amppeleissa ja mitään kasvimaata ei ole. Viherpeukalo en ole, joten mitään mahtavaa perennapenkkiä en saa aikaiseksi, kuuliljoja löytyy parin tuijan seurana.

Vappu: Menemme sisareni luokse kylään vapunaattona ja vappupäivänä vaari vie lapset vapputorille niin kuin joka vuosi aikaisemminkin. Tivoliin lapset menevät jo tänään vaarin kanssa ja vaari on joka vuosi hankkinut lapsille myös vappupallot. Anoppi on laittanut meille simaa ja munkit ja tippaleivät eivät ole meidän lasten mielestä hyviä lainkaan, jotan niitä ei kannata laittaa.

Katzulle onnittelut vaaleanpunaisista uutisista!

Omppupompun pojalle pikaista paranemista!

Kaikille elokuisille ihanaa vappua!

Opemamma ja vimpula rv 22+3

Vierailija
2/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäs paistelee arska.. voi ku paistas vappunakin...

Sairasloma se vaan lähenee loppuaan... Mitenhän sitä jaksaa ens viikol raahautua kouluun??? Tiistaina onki lääkäri ja sillon myös se sikiön sydämmen kontrolliultra, jee näkee kaverin taas :).

Mitenhän kauan niissä sokerirasituksen vastauksissa menee, en muista yhtään esikoisen ajoilta... Pitää kuitenkin soittaa niistä alapään näytteistä neuvolaan.. ja lapselle pitäs korvalääkärille soittaa kontrolliaikaa...

Tutiton yö nro 2 meni jo paremmin mitä ensimmäinen, hyvä hyvä!

hanneli ja natikka *vapputunnelmissa*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs säät ovat meitä suosineet tällä viikolla!! Tänään päätin pitkästä aikaa viedä pojan kävellen hoitoon, vaikka työmatka pitenikin melkein kolmella vartilla. Kyllä piristi tuollainen kunnon happihyppely heti aamusta!!

Meidän pojalle oli eilen sattunut pieni haveri hoitopaikassaan. Hän oli kaatunut kylpyhuoneessa ja lyönyt poskensa kylpyhuoneen kynnykseen. Poskessa on nyt iso ja leveä haava, johon tulee jäämään ihan kunnon arpi :(. Kävimme vielä varmuuden vuoksi näyttämässä tuota ruhjetta lääkärissä, niin pahalta se näytti. Ei onneksi tarvinnut tikata eikä liimatakaan. Onneksi ei sattunut pahemmin.

Tuli muuten taas eilen todettua, miten ihanaa on, kun on vakuutus!! Lääkärikäynti oli nopea ja helppo. Ei tarvinnut lähteä jonottamaan terveyskeskuspäivystykseen (joka on meiltä katsottuna täysin kaupungin toisella laidalla). Olin viikko sitten laittanut vakuutusyhtiöön korvaushakemuksen pojan lääkärikäynneistä viimeiseltä vuodelta ja koska hakemusta ei oltu vielä käsitelty, voin vielä liittää nuo eiliset kuititkin siihen mukaan. Ihanan joustavaa palvelua Tapiolassa.

PICAPICA: Ihanaa kuulla, etten ole ainoa, joka on tuskastunut noiden äitiysvaatemallistojen kanssa! Onneksi tosiaan töitä on enää 7 viikkoa jäljellä. Sen jälkeen ei ole mitään väliä, missä vaatteissa sitä kotona hilluu. Vaikka vetäisi päälleen joka päivä saman paidan ja housut. Töissä kuitenkin on pakko näyttää siistiltä.

PIHASTA: Meillä on ihan kivankokoinen piha, jossa tällä hetkellä on vasta yksi omena- ja yksi kirsikkapuu, pari riippuhernepuuta ja alppiruusu. Tänä keväänä pitäisi hieman panostaa pihan laittamiseen. Haluan pitää pihamme helppohoitoisena, mutta silti joitain marjapensaita olisi kiva saada. Ja ehkä toinen omenapuu. Pensasmustikka houkuttelisi minuakin. Kukat meillä on lähinnä ruukuissa, tosin puiden juurille olen laittanut kukkasipuleita. Ehkä joku kukkapenkki voisi olla ihan kiva. Niin ja viime viikonloppuna laitoimme pojan kanssa auringonkukkia itämään ja niille pitäisi löytää jokin kiva paikka.

Kävin äsken työpaikkaruokalassa ja siellä ne keittiötädit paistelivat munkkeja :). Ihana tuoksu. Tänään on kuulemma jälkiruokana munkkeja ja niitä voisi pari ostaa mukaan matkaevääksi. Mökillä sitten huomenna paistamme niitä itse. Tai minä paistan ja pojat syövät :).

Ihanaa vappua kaikille!!

Pepper (26+1)

Vierailija
4/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirettä pitäää ei kerkeä tulee lukee edes päivän pinoja..... pojat mahataudissa ja saan juosta kun päätön kana niiden seurassa milloin vien ämpäriä...milloin juotavaa...koska pyyhin oksuja lattioilta jne.....et sellasta meillä.

kuhan ei itteensä tulis!!!!

masu vopi hyvin...ä-pakkaus saapui eilen....sain vielä vanhan malliston!!!!

mutta hyvä sekin.

nyt taas menen....hyviä vointeja kaikille!!

MINTTU 24+5

Vierailija
5/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas paistaa ihanasti aurinko tänäänkin!

Kunpa olisi viikonloppunakin samanlaista...

Eilen melkein paloin pikkasen auringossa, kun en uskaltanut

laittaa aurinkorasvaa ettei vauva saisi myrkkyjä...Ollaan täälläkin

siis varovaisia, heh.

Opemamma: Harmi kun ei vaatteita sitten löytynyt eilen ollenkaan, mutta

hei eihän me niitä vaatteita nyt ihan hirveän kauaa edes tarvita ja

pianhan on kesä jolloin tosiaan mekot ja caprit on kiva idea eikä

farkkuja yms varmaan paljoa tarvitse...

Neuvolakuulumisia:

Tulin juuri neuvolasta ja hienoja kuulumisia sieltä eli

sf mitta oli n. 24 cm eli ihan keskikäyrällä mennään vauvan kanssa.

Kyllä alkaa olla jo hassun näköistä katsoa itseään vaikka näyteikkunan

tekemästä peilikuvasta ulkona, koska

vatsa on tosiaan jo isona ja tästähän se vaan koko ajan kasvaa enemmän...

Painoa oli tullut ihan kivasti, mutta hemppa ja verenpaine laskeneet.

Hempan lasku onkin ikävämpi homma, koska joudun vetämään rautaa ja se

ei tosiaan helpota ollenkaan mun tuskaa kovan vatsan kanssa :(

Minttumaaria:

Nopeastipas sinä sait pakkauksen! Mulla on varmaan pitkä käsittelyaika,

koska paperit varmaan ekaks jumitti työpaikalla ja sitten kelassakin

niiden käsittelyyn menee varmaan aikaa. Olisi kiva tosiaan jo saada

itsekin kumpi paketti tahansa.

Ihanaa vappua minunkin puolestani kaikille!!

Pia rv 26+

Vierailija
6/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen vaan nopeesti kertomaan, saatiin vihdoin ja viimein ne lapsivesipunktiontulokset. Tasan kolme viikkoo siinä sit meni. Ja normaalit kromosomit on vauvalla! Eli kaikki hyvin.

Nyt jatkan onnellisena prinsessan odotusta!

Oon niin onnellinen ettei voi paikoillaan pysyä.. ;)

Palaan myöhemmin.

calathea 22+4

Vierailija
7/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainaskin aurinko on paistanut jo aamusta asti! Mutta mutta..itsellä taas työpäivä yli viiteen saakka:(

Pojilla on tänään vappudisco päiväkodissa. Eilen kävivät miehen kanssa ostamassa oikein hienot vappu-naamiaisasut kaupasta, ja minä sillä välin viereisestä kaupasta pari paitaa.

Opemamma: tsemppiä jaksamiseen

Calathea: onnittelut ihanista uutisista! Muistan elävästi miten kamalaa niitä tuloksia oli odottaa, meillä meni silloin noin 5 viikkoa kun kuulema joku kasvusto/viljelmä ei lähtenytkään kasvamaan ja näytettä ei saatu tulkittua.

PIHASTA: Minulla on pari vuotta ollut kumma puutarha-innostus, vaikka ennen en osannut laittaa mitään kasvamaan. Meillä on kylläkin vaan sellainen rivitalo-pihan kokoinen piha, mutta laitoin viime kesänä pari tuijaa, vuorenkilpiä, tuivioita, riippahernepuun, terassin aitaan kärhöjä, kaksi rinneangervoa ja kuunliljoja. Toinen kukkapenkki jäi kesken pakkasten tultua syksyllä, joten tänä vuonna olisi tarkoitus jatkaa ja laittaa vielä pari lajiketta ja ehkä aitaa vasten jotain köynnöstä. Ruukkuihin laitan kesäkukat. Ihanaa kun piha on lähes täysin sula, ja pelkäsin kuolevatko kärhöt talven aikana kun en niitä mitenkään suojannut, mutta sieltähän nuo näyttävät nousevan! Samoin pari vuotta sitten lasten istuttamat tulppaanit ja krookukset.

ÄITIYSPAKKAUKSESTA: Sain vasta eilen neuvolasta lomakkeet, täyttelen varmaan ensi viikolla joten hakemus menee aika myöhään. Luulen että tulee se uudempi pakkaus, mutta eipä väliä kun poika tulee niin värit käy hyvin.

VAPPUSUUNITELMISTA: Tänä iltana meillä on naapurin pojan synttärit. Huomenna olen päivällä töissä, ja loppuilta vietetään varmaan kotosalla tai käydään vanhempieni mökillä saunomassa. Sunnuntaina menemme anoppilaan syömään päivällä, illalla olisi tarkoitus grillailla omalla pihalla. Vappupäivänä sitten ajattelimme käydä vapputivolissa, ja mahdollisesti vappulounaalla ravintolassa (riippuu siitä onko siellä leikkipaikkaa:))

Mies otti viikonloppuna moottoripyörän tallista. Käy sillä nyt töissä kesän ja laittaa oman autonsa seisontaan. Meille jää sitten kesäksi taas käyttöön minun auto (onneksi farmari) ja tuo pyörä.

Kyllä minunkin tekisi mieli moottoripyöräilemään, mutta on taidettava tyytyä tämä kesä käymään korkeintaan kaupungilla hiljaisessa vauhdissa, ettei satu mitään, kun eipä nuo varusteetkaan taida enää mahtua mahan kohdalta päälle...

Nyt töiden pariin!

RTiina ja viuhti 22+2 ja pojat

Vierailija
8/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Calathea_ PALJON PALJON ONNEA hyvistä uutisista!!! =) Nty sitten pääset taa nauttimaan osotuksesta kunnolla, kun tiedät vauvan voivan hyvin! =)

HANNELI80: Kyselit siitä sokerirasituksen tuloksista... Meilläpäin ainakin lupailtiin, että jo heti seuraavana päivänä sais tulokset! =) Itselle tuo koitos edessä tiistaina! =( Mutta kaippa sen jotenkin kestää...!

Minun mummoni soitti tänään(oli saanut kuulla tulevasta sukulaisesta) ja kertoi alkaneensa tekemään pikkuiselle jo vaatteita(jotain on kai saanut jo valmiiksikin)! =) Oli aivan onnessaan meidän puolesta ja alkoi muistelemaan millaistahänellä oli, kun ensimmäisen sai! =)

APPIVANHEMMISTA(nyt vasta muistan kommentoida=)): Mehän asumme siis avoliitossa, joten virallisesti eivät vielä appivanhempia ole, mutta kuitenkin...! Miehen äiti on kyllä oikein innoissaan ensimmäisestä lapsen lapsesta! Vaatimalla vaati, että saa osallistua vaunujen maksuun yms...! On ostanut pinnasängyn pinnasuojan, lakanat ja muuta pientä! =) Alku raskaudesta olin häneen hieman pettynyt, kun koko ajan muistutteli minua keskenmenon riskistä, mutta onneksi hänkin on nyt kunnolla odotuksessa mukana! Alussa vaan en oikein itsekään meinannut enää osata nauttia raskaudesta, kun aloin pelätä sitä keskenmenoa, kun hän oli siitä koko ajan muistuttamassa! Mutta muuten meillä on kyllä ihan hyvät välit! =) Ja siihen olen kyllä tyytyväinen! =)

Nyt taas muihin puuhiin! =) HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!! =)

-Mömmeli06 rv26 tasan-

Vierailija
9/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen ilma! Kunpa tämä päivä päättyisi jo äkkiä, niin pääsisi pihaa rapsuttelemaan. Lapsena, kun äiti pyysi haravoimaan, tuntui se aina yhtä vaikealta. Nyt en malta olla ottamatta haravaa joka ilta käteen :o)

Calathea; Ihanaa kuulla, että tulokset olivat hyvät!

Minttumaria; Tsemppiä ja jaksamista taudin kanssa. Onneksi vatsatauti menee nopeasti ohi (jos se yhtään nyt lohduttaa..) !

Opemamma; Jaksuja myös sulle! On tosi rankkaa, kun toinen aikuinen on ¿poissa pelistä¿, niin sanotusti.

Tosta äitiyspakkauksesta. Mä ihastuin jotenkin tän uuden pakkauksen haalariin ja niinpä olen pantannut Kelan papereita kotona jo maaliskuun lopusta lähtien. Eikös ne pidä lähettää viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa? Ajattelin laittaa paperit parin viikon päästä menemään, toivottavasti saisin jo sitten uuden pakkauksen.

Meillä on osa pihasta vielä lumen ja jään peitossa (talo varjostaa pihaa osittain tosi inhottavasti). Eli tässä ensin siistin sieltä mistä voin ja sitten kunhan koko piha on sula, laitan kukkia ym. Omenapuita ja useampi marjapensas pihassa on ollut jo vuosikaudet. Ja tietysti mansikka- ja hernemaa! Pidetään piha suurimmaksi osaksi nurmikolla, kun isäntä tykkää pelata futista tyttöjen ja siskonpoikiensa kanssa aina kesällä. Kukkaset saa joka kerta kyytiä!

Tänään ajattelin raahautua kauppaan ostamaan jo vapun ruokatarpeet ym. Huomenna on kuitenkin niin hirmuiset ruuhkat. Kun vaan saisi ton kauppalapun valmiiksi, niin ei tarvitsisi pyöriä siellä kaupassa turhaan. Mä sitten vihaan sitä, että unohdan jotain ostaa. Siksi mulla on kyllä aina lappu mukana, kun ostan isommat ostokset!

Nyt jatkan töitä, mutta palailen myöhemmin!

Kirppu

Vierailija
10/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ilmoja, ja ens viikolla kuulema jatkuvat.. En oo mitään koulujuttuja saanut tehtyä, kun koko ajan tekee mieli olla pihalla, tänään ajattelin tarkastaa kukkapenkkien kunnon talven jäljiltä. Onko täällä muuten ketään todellista viherpeukaloa, joka osais neuvoo mua siinä, että milloin lumipalloheisit leikataan? Sen verran tiiän, että keväällä aikaisin, ennen kuin niihin tulee nuppuja, mutta ollaan istutettu ne kaks vuotta sitten syksyllä, niin miten niit sit pitäis alkaa leikkaan? Ne on vielä aika pieniä ja toistaiseksi ihan tuuheitakin =)

NEUVOLAKUULUMISTA sen verran että sain vihdoinkin ne kelan paperit täytettäväksi, en vaan tiiä miten täyttää ne, ku on suunniteltu miehen kanssa että se jäis tammikuun puolestavälistä hoitovapaalle ja mä jatkaisin opiskelua, mutta kun en ihan satavarma oo, että tuleekohan näin todellisuudessa käymään... Esim imetys ym. ongelmat tai vaikea lapsi, niin miten siitä mihinkään lähtee.. En todellakaan väitä etteikö miehet osais hoitaa yhtä hyvin lapsia, moni on vaan varotellut, että ei kuitenkaan tuu niin äkkiä lähdettyä. Pitäis vaan nyt tietää, että miten hakis tota vanheimpainrahaa, ettei tarvis sen kans myöhemmin saikata. Niin syke oli reipas 153, tosin se aina välillä humahti 134 ja sitten taas kiihty.. lienee normaalia, kun ei neuvolatäti siitä mitään sanonut. Painoakin oli tullut, hiukan liiankin kanssa, nyt yhteensä kaikenkaikkiaan koko raskauden aikana tullut 7,8 kg!! Hurrrja määrä. Hemppa oli onneks hyvä, 125 joten vältyin taas rautakuurilta, mikä hyvä homma ja kaikki muutkin arvot kohillaan. Joten trästä on hyvä jatkaa etiäpäin =)

CALATHEA: Hurjan paljon onneksi olkoon huipuista uutisista. Sulla se aurinko paistaa tänään vissiin hiukan kirkkaammin kuin meillä muilla yhteensä. On varmaan aivan hukea fiilis! Huippu juttu =)

MINTTUMAARIAkohan se oli saanut eilen vanhan mallin äippäpakkauksen? Menee siis mullakin panttauksen puolelle, koska en halua vanhaa pakkausta.

Mäkin oon himoinnut meidän pihalle tuota pensasmustikkaa, mutta ei näillä leveysasteilla toivoakaan. Täällä kasvatellaan vain havukasveja suurinpiirtein. Samoten esim villiviinin muka piti menestyä, mutta yhden kesän jälkeen kuoli pois. Se on täällä aina vähän arpapeliä mikä menestyy ja mikä ei...

Mutta mä lähen nyt ottaan selvää kestovaipoista, kun on ollut jo tarkoituksena se pitkään. Jospa sitä jotain pientä uskaltais ostellakin....

Ikarus 23+2

Vierailija
11/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuulumisia lukenut mutta en ole malttanut sen kummemmin koneen äärellä olla, kun ulkona on niin ihanaa.

Mahtavaa Calathea, että sait / saitte hyviä uutisia!

Voinnista: Kyllä tämä toinen raskaus on ihan toista maata, kun eka. Oikein ärsyttää, kun tulee voivoteltua kaikesta. Suonikohjut on sitten saapuneet tännekin, jee-jee. Onneksi ne ainakin tuolta alapäästä häviävät sitten synnytyksessä. Hirmuisen siivous- ja sisustusvimman myötä venäytin tai jotain (en oikein tiedä ees mitä mutta kärsimystä oli) eilen parvekesiivouksen yhteydessä pakaran. Illalla kärvistelin vedet silmissä ja yöllä en meinannut päästä vessaan, kun jalka petti alta. Vihloo oikein kunnolla pakaraan ja vasempaan reiteen. Teidän muiden kokemuksia muistellen alan jo epäillä sitä hiton iskiasta. Voikohan se noin yhtäkkiä tulla? Alaselkäoireita mulla on kyllä ollut ennenkin. Kaiken kukkuraksi tänään sain kunnon ventin oikeaan keskisormeen, kun jotain nurkkaa taas YRITIN kuopsuttaa (niin, fiksua ku selkä ja persuus huutaa muutenki hoosiannaa). Verta tuli aika runsaasti ja meinasinkin lähteä näytille lekuriin mutta sitten sormi näytti rauhottuvan. Siivous on vaan pahasti vaiheessa. Miesrukka joutuu työpäivän jatkeeksi vielä hommiin.

Vappuna me ei varmaankaan tehdä mitään erikoisihmeellistä. Huomenna on tuparit, joten eiköhän ne juhlimiset jää siihen (toivottavasti mieskin ymmärtää jättää yhteen päivään tai tulee muuten noottia). Linnanmäki olis tuossa vieressä, niin että ehkä pyörähdetään siellä tai sitten mennään käymään Korkeasaaressa. Toivottavasti kykenen käveleen. Munkit ja simat on tekemättä. Joutuisin kuitenkin ite ne syömään... Keskityn enemmän tuohon suolasen puoleen, jos vaikka vappuaattona sitten jotain herkkua kehittelis. Vappupäiväksi lupauduin töihin, kun sinne on niin hankala saada silloin väkeä. Pelottaa vain, että mikähän työn teosta tulee tässä kunnossa ja ruumiillisesta työstäkin on vielä kyse. Olen vielä yrittänyt silloin tällöin käydä hanttihommia tekemässä, kun lisäraha ei ole koskaan pahitteeksi; muutoinhan olen kotona hoitovapaalla.

Onko muuten ollut puhetta tapaamisesta elikäs monelta ne tällit Kaivarissa olis ja missä siellä? En ole nyt tuolla toisessa pinossa käynyt, joten olen vähän pihalla tuosta asiasta.

Eipä muuta kuin oikein pirtsakkaa vappua kaikille teille; nauttikaa!

Ode mahoineen

Vierailija
12/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Calathea hyvistä kuulumisista :)

Aivan ihana juttu, että pääset nyt täysillä nauttimaan íhanan pikkutytön odotuksesta.

Pia again

Vierailija
13/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut tosiaan ihan huippuhyvä ilma taas. Sitä aina miettii, että koskas ne aurinkokelit loppuu (negatiivisia ajatuksia, hyi). Minäkin kävin pensasmustikan hakemassa ja nyt pitäisi päättää, mihin sen laittaisi. Pihasta vielä, että meidän on aika laittamaton ja nurmikkokin aika kärsinyt ja sammaleinen. 3 vuotta ollaan täällä asuttu, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi tehdä kunnon suunnitelmaa pihan kohdalla. En viitsisi tehdä äidin tavoin, joka siirteli kukkia paikasta a paikkaan b ja siitä paikkaan c joka vuosi... No, kasvihuoneen sain viime vuonna, kun iskä sen rakensi ;) ja sinne ajattelin sitten nyt pistää yhtä sun toista, kun aikas ison laittoi ;)

oma olo on viikolla vaihdellut. On ollut oikeasti sellaisiakin iltoja, kun tuo huono olo on tullut kummittelemaan. Kaveri sanoi, että voi väsymyksestäkin johtua.

Hannelinko lapsonen oli tutista luopumassa. Kovasti tsemppiä urakalle. meillä sujui parin päivän huudon jälkeen ihan kivuttomasti tuo projekti, kun alkuvuonna tuo hoidettiin, mutta aina välillä selkeästi edelleen iltasin sitä kaipaisi ja nukahtaminen on niiiin vaikeeta. onneksi yöt sitten rauhallisia olleet tähän asti. Eli vaikka alku näytti lupaavalta aina välillä tulee takapakkia.

Mintulle jaksuja tuon poikien mahataudin kanssa. Huoh, tuo on kyllä ikävää, mutta tosiaan onneksi ei kestä kovin kauaa. Vai vanhan pakkauksen olit saanut. No, saan paprut tosiaan vasta parin viikon päästä ja sitten taidan pistää heti menemään. Niin malttamaton olen vaikka ehkä uuden mieluummin ottaisin.

Calthealle ison isot onnittelut hyvistä uutisista!!!

Terkuin

Air rv22 ja poika12/04

Vierailija
14/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathealle: ihanaa, että tulokset olivat hyvät! Voit nyt rauhassa nauttia odotuksesta.

Opemammalle jaksamista perheen kanssa.

Kukas se puhui huonosta olosta? Mulla tulee edelleen välillä huono olo, jos syön esim. rasvaista ruokaa. Tänään käytiin mäkkärissä lasten kanssa ja nyt on koko illan ollut kamala olo. meinasin ottaa salaatin, mutta sitten päädyinkin hampurilaiseen ja ranskiksiin ja nyt saan kärsiä... Kaupoilla vielä kierrettiin ympäri ja ympäri, että löydettiin tytölle vipperä. Autossa istuminen vielä pahensi oloa. Onneksi viimeisestä kaupasta löytyi sellainen ihme ;) ja päästiin kotiin.

Hannelille tsemppiä tutinvieroitukseen. Meilläkin alettiin tänään peukalosta luopuminen. Tehtiin taulukko, ja jokaisena imemättömänä päivänä saa tarran ja sitten 5 tarran jälkeen (näin alkuun) saa jonkun lelun palkaksi. Sovittiin, että edelleen saa imeä kun menee nukkumaan, mutta että päiväimuiluista PITÄÄ alkaa luopumaan (tyttöhän on jo 4-vuotias). Onneksi hoidossa ei kuulemma ime peukaloa. Eikä ulkona. Kotona väsyneenä ja silloin kun kiukuttaa. Se on meillä se uhmauskeino jos jotain kielletään. Joskus tuntuu siltä, että huutaisi mieluumin tai löisi ja purisi kun se, että aina alkaa imeä peukaloa, jos elämä ei mene niinkuin hän haluaa.

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta se dementia se dementia. Iloista perjantai-iltaa kaikille.

Jamssa rv24+6

Vierailija
15/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun pitkä vapaa on alkamassa. Nyt aijon vetää lonkkaa, nauttia auringosta ja tietenkin grillata :)

Calathea. Onnittelut hyvistä uutisista :)

Opemammalle toivotan jaksamista, kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa.

Toivottavasti miehesi kuntoutuu pian.

Hanneli: Meillä on tällä hetkellä menossa päivätutin vieroitus. Päivä päivältä menee paremmin mutta väsyneenä poika osaa kyllä vaatia tuttia hyvinkin tiukasti.

Toivottavasti Minttumarin perheen oksennustauti on jo voiton puolella. Vieläkö teillä remontti jatkuu?

Ikarus: Meillä mies aikoo ilmeisesti pitää vanhempainvapaan kaksi viimeistä viikkoa. Mikään ei ole tietenkään vielä varmaa joten kysyin papereiden täyttämisohjeita Kelasta. Sieltä neuvoivat täyttämään paperit niin ,että merkitsen itselleni koko vanhempainvapaan ja kunhan tilanne selkenee ja tiedämme mitä aijomme tehdä niin sitten vaan muutosilmoitus sisään. Muutos on kuulema hyvä tehdä niin aikaisin ettei kela ehdi maksaa sinulle siltä kuulta rahoja jona miehesi jo jää kotiin. ei kuulema ole muuta hätää kuin, että perivät sitten myöhemmin sen rahan takaisin. olikohan tässä sepustuksessa päätä tai häntää...

Minä olen sitten onnellinen sisarusrattaiden omistaja. Niinkuin minä asiaa pähkäilin ja ihmettelin ja nyt rattaat löysivät minut kuin vahingossa. Käytetyt ostin ja ovat kuin uudet. Pari vuotta vanhat, sisällä säilytetyt. Vau! Mun pitää näköjään useimmin tehdä isoja hankintoja kun tämän päiväisestä ostoksesta innostuneena siivoilin kotona ja laitoin paikat järjestykseen. Kyllä mä yleensäkin siivoan mutta yövuoron lopetettuani useimmin vain poden väsymystä. Mutta tänään olen kuin uusi ihminen =)

KAIVARIN tapaamisesta: Niin mikä olisi hyvä aika? Tapaammeko siellä vai jollakin maamerkillä ja sitten yhdessä etsimme kivan paikan puistosta?? Ehdotuksia.

Nyt vetäydyn telkan ääreen nauttimaan siististä kodista... Tasmaanian tuholainen onkin jo yöpuulla :)

pubu ja Unski rv24

Vierailija
16/16 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä on ollu taas täynnä touhua, joten pääsin koneelle vasta nyt. Alankin heti kommentoimaan esillä olleita aiheita...

LIIKKEET verrattuna aiempiin raskauksiin. Miusta tuntuu, että tokassa ja kolmannessa raskaudessa liikkeet on tuntunu aiemmin. Ekassa ne oli kuitenkin kaikkeista napakoita potkuja. Tokassa oli vaan sellasta myllerrystä. Tää muksu tuntuu ainakin vielä pyörivän kovasti, kun liikeet tuntuu millon missäkin puolella mut ei mitään kovin kovia potkuja.

PAKKAUS/RAHA. Mie otin rahan ja se tuli ja tuhlattiinkin jo.

PEPPER Myö varattiin reissu Teneriffalle Americasiin kymmeneks päiväks. Ei oo varaa mihinkään kaukomatkoihin, enkä haluis muksujen kanssa vielä lentääkään niin pitkälle. Tossa n.kuudessa tunnissa on ihan tarpeeks.

Ikävä juttu se haava pojan poskessa :(.

PANTTERI mie harrastan ylensä spinningiä, circuitia ja bodybalancea sekä muita jumppia satunnaisesti. Nyt oon tyytyny kävelyyn, pyöräilyyn ja uintiin sen verran kun oon pystyny.

KATZU onnea tytöstä!

CALATHEA tosi iso onnitteluhali hyvistä tuloksista!

MINTTUMARIA toivottavasti mahatauti hellittää pian eikä tartu vanhempiin.

OPEMAMMA toivotaan pikaista paranemista miehelle ja voimia siulle jaksaa katraan kanssa!

ODE toivottavasti siun selkä paranee pian ja pääset töihin! Kuulostaa hyvinkin iskiakselle.

OMPPUPOMPPU ikävää se pojan ihotulehdus, mut onneks on paranemassa.

IKARUS. Mie kyselin KELA:lta papereiden täyttämisestä, kun meillä luultavasti mies pitää vanhempainvapaan pari viimestä viikkoa. Kehottivat minuu nyt anomaan rahaa koko kaudelle ja sit lähempänä, kun tiedetään millon mies jää vapaalle niin täyttämään uuden hakemuksen. Olikohan se täytettävä viim. kuukautta aiemmin? Sit ehtiivät katkasta tuen miulta ja siirtyä maksamaan miehelle.

MAHAN KOOSTA. Mie muistan esikoisen raskaudesta et loppuvaiheessa piti istua tosi ryhdikkäästi tai oli vaikee hengittää, koska kohdun yläreuna oli niin korkeella. Poikaa ootaessa se ei noussu missään vaiheessa niin ylös. Tällä kertaa se vaikeutta miun istumista ja hengittämistä jo nyt!!! Reilu kuukaus sitten edellisessä neuvolassa kohtu oli himpun yli navan. Mitähän lukemia tulee tiistain neuvolassa? Kamalalla vauhdilla kasvaa!

PÄIVÄRAHAPÄÄTÖS. Ootteko jo muut saanu? Mie sain sen tänään ja olin oikein tyytyväinen.

Nyt lopetan tän romaanin. En taida ainakaan huomenna koneelle ehtiäkään, joten täs oli sit huomisenkin edestä tarinaa ;).

Hipsuhiiri ja Pipana 25+5 (meniköhän oikein..tuli katkos)