Mitä odotat elämältä sinä 45-50-vuotias? Unelmia?
Kommentit (59)
Olen osa-aikatöissä vuokratyöfirmassa. Avioliitto nitisee pahasti liitoksistaan, mutta lapset ovat jo itsenäisiä ja reippaita omia itsejään.
Elin ennen tätä vaihetta monta väsähtänyttä ja toivotonta vuotta, johon mahtui mm. työttömyyttä. Nyt olen treenannut itseni fyysisesti elämäni kuntoon ja henkisesti olen vahvoilla, kiitos tuon vaatimattoman työn.
Työssä olen päässyt tutustumaan aivan mahtaviin ihmisiin ja saanut elämääni uutta perspektiiviä.
Tuntuu, että voin unelmoida ja tehdä mitä vaan - ja teenkin...
Olen 45 -vuotias. Sain juuri hyvän työpaikan alalta, jota opiskelen. Valmistun ehkä vuoden päästä, mutta saan jo nyt samat edut kuin pätevänäkin tulisin saamaan. Työllisyys alalla on erinomainen, joten voin ajatella olevani työssä vielä parikymmentä vuotta. Lapseni on vielä pieni ja pääsen osallistumaan hänen kasvatukseensa vielä vuosiksi eteenpäin. Unelmoin kasvattavani hänestä hyvän ihmisen, jolla on taitoja monipuolisesti ja kykyjä selvitä elämässään. Minulla on hyvä parisuhde, jonka varaan unelmoin saada jäädäkin. Unelmoin rauhassa kartuttaa varallisuuttani ja maksella sijoitusvelkojani sekä nauttia elämästäni matkustellen ja laadukkaalla vapaa-ajalla. Unelmoin myös pysyväni kohtuuterveenä ja laihtuvani reippaanlaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että saisin rahavoiton ja pääsisin muuttamaan kesämökille pysyvästi luonnon läheisyyteen.
Muuta sinne mökille ja pistä asuntosi vuokralle.
Työt on 300km päässä, muuten hyvä ajatus
Haaveet liittyvät lähinnä matkusteluun ja ajatukseen muuttaa ulkomaille eläkeläisenä, jos terveys vain antaa periksi. Koko aikuisikä on tehty töitä, säästetty ja sijoitettu, että se olisi aikanaan taloudellisesti mahdollista.
1. Pysyä terveenä ja suht hyväkuntoisena
2.Asuntolaina juuri maksettu, olisi ihana nyt ostaa Italiasta pieni asunto
3. Säästää vaikka rahastoihin, olisi eläkkeelläkin vähän rahaa
Elän on täyttä. Nuorin lapsi menee syksyllä kouluun.
Ihanaa on oman asiantuntemuksen kasvaminen ja mielenkiintoiset, vastuulliset projektit töissä. Tosin stressi ja kiire vie myös voimavaroja, kun olen ylitunnollinen. Tuntuu mukavalta pomon luottamus ja arvostus. Työ on mielenkiintoista ja koka päivä oppii uutta.
Olen myös tehnyt elämäntapamuutoksen ja nyt hoikempi kuin koskaan aikuisiällä. Urheilen.
Olen oppinut itsekkäämmäksi, toki lapsetkin jo isompia.
Nautin elämästä tällaisenaan. Koti on rauhoittumisen paikka, kotona nautin hiljaisuudesta, lukemisesta, ruoanlaitosta, lasten kanssa touhuamistaan.
Iän myötä hiljaisuuden ja rauhoittumisen merkitys on korostunut, toisaalta ihmisten ilmoilla olen hyvinkin ulospäinsuuntautunut.
Mökkeily ja luonnossa vietetty aika on ihanaa.
Terveyttä ja miehen ja lasten hyvinvointia, sitä toivon. Että kaikki perheessä voivat hyvin ja ovat tyytyväisiä elämäänsä.
-terveys pysyisi, tässä iässä viimeistään tajuaa ettei ole kuolematon ja oikeasti mitä vaan voi tapahtua
-lapsilla olisi kaikki hyvin
-työelämä poikisi jotain uutta,
Toiveissa olisi heittäytyä täysipäiväisesti yrittäjäksi ja muuttaa perheen kanssa ulkomaille muutamaksi vuodeksi rakentamaan yritystämme. Haaveilen menestyksestä ja siitä että saan täysin itse määritellä mitä ja milloin työkseni teen ja mihin suuntaan firmaamme viemme. Toivon, että kaikki läheiseni säilyvät terveinä ja saavat elämässään toteuttaa omia unelmiaan. Lisäksi toivon vielä yhtä lasta perheeseemme.
Olen naimisissa nuoruudenrakkauden kanssa. Lapset on isoja, asuvat omillaan ja tulevat omillaan toimeen. Lapsenlapsiakin on muutama siunaantunut. Olen ollut samassa paikassa töissä vuodesta -92. Omakotitalo ja mökki on, molemmat maksettu. Kaikki unelmat on totetutuneet. Tai toteutettu, ei ne itsestään ole tapahtuneet.
Nyt riittää jos läheiset ja itse pysyy terveenä ja saa elää seesteisen loppuelämän juuri näissä puitteissa. Miehen kanssa matkustellen tai kotona ja mökillä touhuillen, lastenlasten kasvamista seuraten ja töissäkin on edelleen haasteellista ja mielenkiintoista
1. Terveyttä itselle ja läheisille.
2. Parisuhteen pysyminen yhtä onnellisena kuin aiemminkin.
3. Remontit valmiiksi kotona.
4. Taloudellinen tasapaino.
5. Ulkomaanmatkoja ja menestystä työelämässä.
6. Mukavia hetkiä ystävien ja harrastuksen parissa.
7. Kropasta muutama läskikilo pois ja lisää urheilua.
Ps: Rakastan mun elämää jo nyt, joten riittäisi sekin, että kaikki pysyisi sellaisena kuin tällä hetkellä.
Aika monen unelmat vaativat rahaa.
Ei ole enää unelmia. Ei ole varallisuutta, ei työtä, ei omistusasuntoa, ei lapsia. Työpaikan löytymiseen ei ole toivoakaan vaikka olen kehittänyt itseäni ja opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää unelmia. Ei ole varallisuutta, ei työtä, ei omistusasuntoa, ei lapsia. Työpaikan löytymiseen ei ole toivoakaan vaikka olen kehittänyt itseäni ja opiskellut.
Voi :(. Mitä olet opiskellut? Olisitko halunnut lapsia?
Loton päävoittoa ja kannabiksen laillistumista. Hurjia haaveita vai mitä?
M47.
Vierailija kirjoitti:
Se ei liene yllätä ketään. Muutenhan ne eivät olisi toteutumattomia unelmia vaan jo toteutuneita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ennen muuta suuri osa unelmista vaatii, että niitä kohti pyrkii:
- ne muutamat läskikilot ei itsestään sula
- terveenä pysyy todennäköisemmin kun syö ja liikkuu terveellisesti, ei tupakoi eikä ryyppää kohtuuttomasti jne
- rahavarat lisääntyvät ja muuttuvat sijoituksiksi kun niitä säästää ( eli jättää jotain tuhlaamatta ) ja sijoittaa
- uneömatyöpaikan voi saada vain jos sitä etsii ja siihen hakee
Jne.
Toki perinteiset ’terveys, menestyvät lapset, matkustelu’ jne
Mutta haaveilen vielä myös
- oppivani sujuvaa Espanjaa (jep, opiskelen )
- ehtiväni viettää aikaa Espanjassa, kunhan löydän jonkun muun paikan kuin Aurinkorannikon ’golfparatiisit’
- lähteväni Road Tripille Australiaan (työt eivät vielä salli)
- sähköautosta (kunhan Tesla tm saa tehtyä riittävän hyvän)
- haaveilen myös olevani joskus hyvä mummo joka leipoo yhdessä lastenlasten kanssa - siis jolla on aikaa lapsille kiireisessä maailmassa.
- oman tyylin löytämisestä niin ettei minusta tule mummolookia eikä mitää airasamulinia :)
Jne
-haluan kokeilla omaa mökkiä ja puutarhan laittamista, sillä olen asunut aina kerrostalossa
-haluan kehittyä harrastuksessani
-laihdutus 5 kg ja parempi ryhti
-lapsen kasvatus teinistä järkecäksi ja onnelliseksi aikuiseksi
-työasioissa on yksi tavoite vielä toteutumatta eli siihen vielä pyrin
-olisi hienoa kokeilla seksiä jonkun muun miehen kanssa vielä, vaikka omanikin on kyllä mahtava ja komea, en vaan halua pettää enkä erota, joten unelmien tasolla toistaiseksi
n48v