8. Päivä ilman tupakkaa. Mitä hyötyjä kropassani on tapahtunut?
Olen parikymppinen ja polttanut 3 vuotta 1-3 tupakkaa päivässä ja nyt lopetin juhannuksena.
Ensi yönnä klo 2 tulee tasan 8 vuorokautta ilman enkä ole käyttänyt nikotiinikorvaustuotteita.
Eli mitä hyötyjä kropassani on tapahtunut?
Kommentit (27)
Netistä googlettamalla löytyy tietoa, mitä kehossa tapahtuu kun ollut viikon/kuukauden/vuoden ilman tupakkaa.
Itse poltin n. 10 savuketta päivässä 6 vuoden ajan. Olen ollut nyt ilman 4kk ja olen ehkä vähän pettynyt. Jotenkin odotin jotain suurta muutosta, että iho alkaisi hehkumaan, maistaisin paremmin, en enää hengästyisi.. Mitään muuta muutosta en ole huomannut, kuin että en enää haise tupakalta. Luulisi, että rahaakin säästyisi, mutta kai sen on sitten johonkin muuhun kulunut.
Hyvä ap! Pysy savuttomalla tiellä. Olet ansainnut sen! Tsemppiä hankaliin hetkiin, pian helpottaa!
Pini on kostunut ja valmiina käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos peset itsesi ja vaatteesi et haise niin pahalle. Haju- ja makuaistisi rupeavat palaamaan.
Kun entinen kämppäkaverini opiskeluajoilta lopetti tupakoinnin, hän sanoi myös makuaistinsa palautuneen eli ruoka alkoi maistua paremmin. Varmaankin sen vuoksi osa tupakoinnin lopettaneista pelkää lihoavansa.
Tupakoitsijoiden hajuaistinkin täytyy turtua eivätkä he itse huomaa miten heidän vaatteensa haisevat kun he tulevat esimerkiksi tupakalta ulkoa sisätiloihin.
Terveydellisten seikkojen ohella ne tupakkaan menneet rahat voi käyttää muihin harrastuksiiin kuten elokuviin tai musiikkiin tai vaikkapa uusiin vaatteisiin.
Tuo tupakointi on ollut niin vähäistä, että hajuaistin paranemisen lisäksi tuskin mitään muuta huomattavaa on tapahtunut. En kyllä vaan ymmärrä miten joku voi polttaa vaan 1-3 tupakkaa päivässä... :O 0 tietenkin tuotakin parempi, eli hyvä sinä.
Ootko sekasin. Mitä uppailet kokoajan? Ala vetää sitä röökiä jos noin sekasin jo oot!