Montako raskautta/synnytystä naisen kroppa oikeasti kestää? Kuinka pitkä tauko raskauksien välillä pitäisi olla?
Kommentit (6)
Riippu varmaan kropasta. Jotkut kestää enemmän toiset vähemmän. Terveydentila.
Omalla äidilläni 7 raskautta ja 7 synnytystä. Meidän lasten välillä joillakin vuosi, joillakin kaksi. Minun joka olen nuorin, ja seuraavaksi nuorimman välillä 4 vuotta.
Äitini ollut aina hyvin terve ja hyväkuntoinen edelleen ikäisekseen. Nuoremmalta vaikuttaa kuin on.
Ja niin, me emme ole lestoja emmekä muitakaan hihhuleita tai hurahtaneita. Minkäänlainen uskonto ei ollut edustettuna kodissamme. Oma talo, isä hyvässä ammatissa äiti kotona. Kakarat koulutettu ja ammateissa ja työelämässä ollaan.
Mulla on kolme lasta eli kolme synnytystä takana. Lapsilla on ikäeroa useita vuosia. Kolmannen synnytyksen jälkeen en palautunut enää entiselleen, eli minun kohdalla kroppa kesti vain kaksi synnytystä.
Keisalileikkauksen jälkeen ei raskaus kai saisi alkaa muistaakseni vuoteen, jotta kohtu ehtii toipua.
Joillekin on lasten teko kokonaan kiellettyä, koska riskit äidin terveydelle olisivat liian suuret. Maailmassa on naisia, joille on syntynyt yli 20, jopa 25 lasta. Eli siltä väliltä. Haloo, oikeasti ei kukaan voi netissä kertoa mitä kenenkin kroppa kestää ja mitä ei! Jos asia mietityttää omalta kohdalta, hakeudu lääkärin juttusille!
Hirveän yksilöllistä. Keskimäärin kai suositellaan vähintään 2v raskauksien väliin.
Mikä kysymys tää oikeen on? Millä tavalla kestää? Mietippä vaikka lestoja jotka tekevät lapsia vuoden välein ja toista kymmentä.