Hassuja/hämmentäviä/jne. ristiriitoja liittyen ihmisten toimintaan vs. ammattiin
Ajattelin, että olisi hauska jakaa erilaisia juttuja liittyen ristiriitoihin tms. toiminnassa suhteessa ihmisen ammattiin, tyyliin suutarin lapsella ei ole kenkiä.
Tässä on pari mihin olen itse törmännyt:
1) hammaslääkäri joka tupakoi
2) pankkialalla työskentelevä jolla paljon kulutusluottoja, pikavippejä ym. eli henk.koht. talous ei hallinnassa
Kommentit (31)
Ylipainoiset tai tupakoivat terveydenhuollon ammattilaiset ovat aina ihmetyttäneet. Usein nämä eivät myöskään käy aktiivisesti omia iäkkäitä omaisiaan katsomassa tai ole järin kiinnostuneita/ymmärtäväisiä näiden hoidon suhteen (olen siis itsekin aikanaan hoitoalalla työskennellyt).
Vierailija kirjoitti:
Ravintoterapeutti (julkisella puolella), joka täytti vartalollaan puoli huonetta. Hänellä oli siis ilmeisesti teoria hallussa, mutta ei käytäntö. Tuli hassu fiilis.
Kuka palkkaa/pitää työssä tuollaisen henkilön? Irvokasta.
-Huumeita käyttävät, juopottelevat lääkärit
-Rahoitusalan ammattilainen joka ymmärtää paljon sijoittamisesta mutta ei itse sijoita rahojaan mitenkään vaan makuuttaa niitä 0-korkoisella tilillä
-Lastentarhan opettaja, joka ei pidä lapsista eikä koskaan niitä halua hankkia
Life couch, jolla on vakavia mielenterveysongelmia ja elämänhallinnan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Life couch, jolla on vakavia mielenterveysongelmia ja elämänhallinnan ongelmia.
Mielenterveysongelmaiset sohvat on kyllä ikäviä..
Juuri nämä muhkeasti ylipainoiset lääkärit, sairaanhoitajat ja ravintoterapeutit. Kuitenkin lähes aina, kun potilas on edes vähän ylipainoinen, häntä kehotetaan laihduttamaan, oli vaiva miltei mikä tahansa.
Alkoholiongelmainen poliisi, joka joi aina rähinäviinaa, ja ajoi perheensä lumihankeen. Nähty tämäkin.
Opettajien lapsissa on paljon näitä pahankurisia pirulaisia. Omalta kouluajaltani ainakin näin päättelen.
Kovaa fyysistä kuntoa ja taitoa vaativan lajin nuorten valmentaja, josta nuoret tuntuvat todella tykkäävän ja häntä arvostavan, mutta jonka oma teini-ikäinen on ylipainoinen ja laiskanoloinen lyllertäjä ja kunnostautunut lähinnä kaikenlaisen ilkivallan tekemisessä. En syytä lasta enkä vanhempaakaan, kun en tiedä yksityisasioita, mutta onhan tuo outo yhdistelmä. Tai ehkä ei sittenkään.
Eräs tietämäni hyvin vähävarainen ja vaatimaton yksinhuoltajaäiti kasvatti ja elätti täysin yksin pojan, joka on tällä hetkellä Yhdysvalloissa jossain ilmavoimien upseerina ja lentäjänä. Että se siitä myytistä, että yh-äitien lapsista ei tule yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaisesti minulla tuli kerran vastaan ihotautien erikoislääkäri, jolla oli todella ärhäkkä akne kasvoissa.
Ehkä siihen oli syynsä, miksi hän on erikoistunut ihotauteihin.
On tullut vastaan arkkitehti, jonka talo oli kauheassa kunnossa ja korjaamaton, ja pihalla nyykötti erilaisia keskeneräisiä vajoja sikin sokin.
Kuka niitä töitä nyt kotiin veisi? ;)
Sairaalloisen lihava psykiatri. Ota nyt sellaiselta elämänhallintaneuvoja vastaan! Enkä nyt tosiaan puhu mistään pienestä ylipainosta.
Hahahaa